Citroën C4 Picasso a Grand Picasso 2011: malý facelift a technologie e-HDi k tomu

Asi málokoho překvapí informace, že na přelomu září a října se to v Paříži bude jen hemžit novými a faceliftovanými modely aut. Po týdnech letního mlčení se automobilky s koncem srpna a začátkem října konečně rozpovídaly a začínají více čí méně strućně ukazovat, s čím do Francie vyrazí.

Peugeot a Citroën nikam ani vyrážet nemusejí, stačí zůstat doma, a možná i proto jako jedny z prvních odhalily novinky, které v Paříží ukážou. Pokud si projdete naše vydání z předchozích dnů, na pár nových francouzských přírůstků narazíte. Nyní tu máme další dva (no, spíše jeden a půl) do party - inovované Citroëny Picasso a Grand Picasso.

Automobilka vypustila jen omezené množství snímků, ale i z těch je patrné, v čem spočívají zásadní inovace, neboť jich věru není mnoho. Tou nejviditelnější je přidání současného hitu všech faceliftů, LED světel pro denní svícení, upravená jsou i přední světla s čirými blinkry a zadní světla s černou lištou. Na Picassu najdete také nové logo vozu, a to na masce chladiče, na víku zavazadlového prostoru, ve středu litých kol, na volantu a na klíčích. V případě pořízení příplatkového prvku „Black Top”  dostanete na výběr z šesti variant odstínů karoserie, které doplňuje leskle černá střecha a sloupky dveří. Uvnitř je znát nová paleta barev čalounění a obkladů, jež je u verze Exclusive dále rozšířena.

Z další informací k faceliftu obou vozů je nejzajímavější integrace mikrohybridní technologie e-HDi. Slovo „hybridní” je ovšem v tomto případě těžce nadnesené, a to i v kombinaci s výrazem „mikro”. Jde o běžný systém start&stop spojený s možností rekuperace drobounkého množství kinetické energie skrze alternátor. Jde tedy o obdobu systému Efficient Dynamics od BMW a ta má ke skutečné hybridní technologii schopné rekuperovat velké množství energie přes samostatné elektromotry hodně daleko. I tak má ale jistý pozitivní vliv na spotřebu paliva - e-HDi s motorem 1,6 HDi se 110 koňmi a manuální šestistupňovou převodovkou dosahuje kombinované normnované spotřeby 4,8 l/100 km u vozu C4 Picasso a 5,0 l u vozu Grand C4 Picasso. V městském provozu se díky systému start&stop může spotřeba snížit až 15 %, ale to není nic nového.

Oba inovované modely si budeme moci prohlédnout v Paříži, žádné velké překvapení nás tam už ale zřejmě nečeká.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Citroën C4 Picasso a Grand Picasso 2011
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků