Citroën C4 Cactus: hmotnost 965 kg a airbag umístěný ve střeše

Citroën ještě před ženevským autosalonem oficiálně představil nový model C4 Cactus. Cenově dostupné auto nabídne rozvor náprav 2600 mm (stejně jako C4), na délku měří 4,16 m, široké je 1,73 m a vysoké 1,48 m. Jak už bylo řečeno dříve, inženýři dbali na nízké náklady, takže veškeré tvary karoserie jsou hladké a jednoduché.

Testy | Citroën

Test Citroën C-Elysée 1.2 VTi: když nejméně je nejvíce

To samé platí také o kabině. Cílem bylo nabídnout co nejvíce prostoru, interiér by měl být vzdušný. Na místo jakýchkoliv ovladačů tedy uvnitř najdete jednu sedmipalcovou obrazovku, přes kterou se bude obsluhovat úplně všechno, na místo přístrojového štítu se nastěhoval další displej. Airbag spolujezdce byl umístěn do stropu, což umožnilo vytvořit další odkládací prostor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Snahu o jednoduchost a nízké výrobní náklady potvrzují také tlačítka na místě klasického voliče převodovky, nebo například kožená madla připomínající kufr tam, kde obvykle najdete pevné držadlo dveří. Přední sedadla se tváří, jako že jsou spojená, zadní sedadlo je už opravdu vyrobené z jednoho kusu, což kromě jiného šetří také hmotnost. Další kilogramy se mimochodem ušetřily díky použití výklopných zadních oken.

Design | Luxusní auta | DS | Sedany | Citroën

Citrioën DS 5LS: luxusní francouzský sedan kompletně odhalen

S prostorem na tom má být Cactus stejně jako klasická C4. Minimálně to tvrdí tisková zpráva, která konkrétně zmiňuje místo na zadních sedadlech. Zavazadelník nabídne v základním uspořádání 358 litrů.

Jak bude vypadat nabídka motorů, to ještě Citroën neupřesnil. Stane se tak v Ženevě. Jistá je velmi nízká hmotnost. Kromě zmíněného sedadla a oken použili inženýři v zájmu redukce kilogramů také hliníkové díly karoserie a především velmi lehkou platformu. Váha automobilu tím pádem má začínat na hodnotě 965 kilogramů. Blíže nespecifikovaný naftový motor si má vystačit s přídělem 3,1 l/100 km.

Citroën C4 Cactus se bude vyrábět v Madridu, na trhu se objeví v létě. K dispozici je deset barev karoserie, čtyři barevná provedení bočních panelů Air Bump a tři verze interiéru.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků