Citroën C4 Cactus Airflow 2L jezdí na vzduch (a za dva litry na sto)

Koncepci hybridu, který používá místo elektrické energie stlačený vzduch, jsme si v souvislosti s koncernem PSA Peugeot-Citroën představili. V zásadě jde o to, že nádrže na stlačený vzduch jsou lehčí než akumulátory a také je jejich výroba mnohem ekologičtější. Samotné auto je pak i jednodušší.

Zajímavosti | Technika | Video | Palivo | Hybridy | Peugeot | Citroën

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

PSA s touto technologií experimentuje a dalším vozem, který dostává hybridní ústrojí využívající stlačený vzduch je Citroën C4 Cactus. Automobilka ho označuje jako Airflow 2L a jak název napovídá, jezdí buď jen na vzduch, nebo v kombinaci za dva litry paliva na 100 km.

Autosalony | Paříž 2014 | Premiéry

Autosalon Paříž 2014: Den první + velká fotogalerie

Citroën a Peugeot hledají pro výrobu hybridního systému na vzduch strategického partnera, aby se jim investice vyplatily. Francouzské automobilky by rády tento pohon zavedly do sériové výroby v nižší střední třídě už v roce 2016.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Citroën Berlingo 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 147 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën Xsara Picasso 1.587
Rok výroby: 2006
Stav: 154 108 km
Cena: 45 000 Kč
Citroën Berlingo 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 190 478 km
Cena: 110 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků