Citroën C3 z Brazílie coby předzvěst evropského faceliftu

Brazilské oddělení koncernu PSA představilo nové provedení kompaktní řady Citroën C3. Podle všeho tím poodhalilo podobu faceliftu, který by se mohl co nevidět objevit také na evropských trzích.

Ačkoli typ Citroën C3 vnímáme stále jako „nový“ model, facelift by už stál za úvahu. Vůz se totiž představil již před třemi lety, a to je právě doba, v níž evropské automobilky své velkoprodukční řady zpravidla modernizují, aby obnovily pozornost svých zákazníků. Nyní Citroën připravil pro nástup na brazilský trh model C3, který se od toho známého z našich silnic liší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C3 v novém, brazilském provedení

Na první pohled si zřejmě nejprve všimneme nového, citelně nižšího předního nárazníku s vestavěnými pásy LED pro denní svícení. Celá příď působí poněkud propracovanějším dojmem, za pozornost stojí také zavedení masky chladiče opticky propojující vnitřní hrany předních sdružených svítilen a uprostřed hostící výrazný firemní znak Citroënu.

Testy | Citroën

Test Citroën C3 1,4 VTi: sázka na dojem

Při pohledu na zadní část karoserie žádné úpravy nezaznamenáme, zatímco uvnitř ano. Ovládání klimatizace a volant zůstaly beze změn, jinak je celá palubní deska včetně středového panelu, přístrojového štítu a ovládání rádia standardizovaného rozměru zcela nová, přičemž na první pohled nejmarkantnější novinkou je zavedení kruhových výdechů ventilační soustavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zadní část karoserie se obešla bez viditelných změn, zato palubní deska je zcela nová

O tom, že by se tato palubní deska objevila také v evropských vozech řady Citroën C3, však pochybujeme. Není na ní totiž prostor pro populární (a dnes už i v této třídě již bezmála povinný) velkoplošný displej LCD, ale ani pro tradiční a prostorově poněkud hospodárnější displej palubního počítače.

V Brazílii se pod kapotou nového Citroënu C3 objeví zážehové čtyřválce flex-fuel s objemy 1,5 a 1,6 l schopné spalovat benzín i etanol a dosahující výkonu 94 koní (69 kW), resp. 124 koní (91 kW).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 140 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 170 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků