Citroen C3 s dieselem pod kapotou (megatest)

Citroen C3 s dieselem pod kapotou (megatest)

Kapitoly článku:


Nástup brzd je poměrně rychlý, brzdnou sílu je možné velmi dobře dávkovat. Vzadu jsou sice jen bubnové brzdy, nicméně účinek brzd to nijak nesnižuje. C3 s motory 1.6 16V a 1.4 HDI 16V má vzadu již brzdy kotoučové a vpředu kotoučové ventilované. S tímto motorem se bohužel standardně nedodává ABS, takže i u testované výbavy SX za tuto funkci bylo nutné připlatit téměř dvacet tisíc korun. I proto je rozdíl mezi HDI 50 a 66 kW tak vysoký – výkonnější verze má standardně lepší brzdy a ABS, nehledě na vyšší výkon; 66 kW bohatě proto toto auto stačí.

Do města bez problému

Jízdní vlastnosti C3 lze charakterizovat jedním slovem: průměrné. Na francouzský vůz je podvozek příliš tvrdý, ve stejných šlépějích jde i nová C2, která vyjíždí na stejné, i když pro potřeby vozu zkrácené platformě. Díky tvrdšímu odladění sice vůz drží dobře v zatáčkách a to i na standardních 165/70 R14 plechových kolech. I přesto se vůz v zatáčkách trochu více naklání, než třeba Polo nebo Fabia. Tvrdší odladění naopak nepomáhá na českých rozbitých silnicích, kde se navíc výrazně ozývá interiér – kvůli horšímu dílenskému zpracování jsou  z mnoha míst slyšet různé zvuky, a to i přesto, že měl testovaný vůz najeto necelé tři tisíce kilometrů.

 
Kola mají 14" a šířka pneumatik je pouze 165 mm, ovšem
na stabilní jízdu to stačí

Zde se ještě vrátím k volantu. Věnec jen na můj vkus poměrně úzký, ocenil bych tlustší provedení. Volant je tříramenný, pro pohodlnější držení mám raději čtyřramenné provedení. Modul airbagu z volantu příliš vystupuje, trošku mi to připomíná tlustého pána v letech, ale to je drobnost. Posilovač je velmi účinný, točit je možné skutečně jen malíčkem. Ve vyšších rychlostech však příliš neztuhne, což mi docela vadilo – nepřispívalo to k dobrému pocitu kontaktu s vozovkou. Mám raději tuhý posilovač ve všech režimech, mám pak alespoň pocit, že řídím auto a malé vozítko do městského provozu.

  Volant by mohl mít širší věnec

Hezké, ale drobnosti to kazí

C3 je skutečně hezké auto, které se líbilo mnohým kolemjdoucím stejně jako mně. Ovšem krásu vnějšího vzhledu bohužel kazí mnohé nedostatky; za největší považuji příliš měkká sedadla bez bočního vedení, tuhé a nepřesné řazení a nepříliš dobré dílenské zpracování. Auto za necelého půl milionu korun by tyto nedostatky zkrátka mít nemělo. Možná jsem k C3 až příliš kritický, novopečení majitelé určitě budou shovívavější.

Konkurence je v této kategorii malých vozů velká, můžeme jmenovat Volkswagen Polo, Seat Ibiza, Škodu Fabia, Daewoo Kalos, Hyundai Getz, Hondu Jazz nebo Toyotu Yaris. Ač nerad, přesto musím konstatovat, že mnohá konkurence nabízí lepší vlastnosti než právě testovaný Citroen C3. Auto se ale přesto dobře prodává, za což bezesporu vděčí nápaditému a neotřelému vzhledu.

Mimochodem, před psaním tohoto článku jsem si přečetl test C3 HDI 50 kW na Auto.cz a měl jsem pocit, jako bych seděl v jiném autu.

Plusy:

  • elegantní a neotřelý vnější vzhled
  • úsporný a poměrně tichý naftový motor
  • slušné dynamické vlastnosti

Minusy:

  • dílenské zpracování
  • nepříliš pohodlné sedačky
  • nepřesné řazení

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud