Citroen C3 s dieselem pod kapotou (megatest)

Citroen C3 s dieselem pod kapotou (megatest)

Kapitoly článku:


Vzadu spíše pro menší

Ani vzadu to není o nic lepší. Sedačky jsou měkké, takže na delších trasách neposkytují patřičnou oporu. Opěradlo je docela kolmé, takže se mi zdálo, že sedím příliš toporně; není to však horší, než např. ve Fabii, kterou v tomto ohledu považuji za skutečný extrém. Kolmost sedaček má bohužel praktický důvod – hned za hlavou končí střecha, takže kdyby bylo opěradlo více položené, cestující by se opíral o přechod mezi stropem a zadním sklem; může za to obloukovitá karoserie. Už nyní se i průměrně vzrostlý cestující opírá o tuto hranu, místo aby k tomuto účelu sloužila opěrka – ta je totiž velmi krátká, takže ani v horní poloze si o ni hlavu neopřete. Místa nad hlavou a za ní zkrátka C3 má nedostatek. Je přitom zvláštní, že autoři mnoha testů tvrdí opak.

   
Místa vzadu není mnoho --- Povedné stolečky pro nápoj a svačinu --- Opěrka se vysouvá jen málo

Na zadních stranách předních sedaček jsou docela praktické sklopné stolečky pro umístění nápoje, případně malé svačinky – podobě jako v letadlech. Místa pro nohy není mnoho, pokud jsem se usadil pohodlně vpředu, za sebe jsem si sednul jen se sebezapřením. U spolujezdce je to lepší, ten se může dopředu posunout více. Nedostatek prostoru vzadu je ovšem vlastností této třídy obecně, takže se s ním setkáme i u konkurenčních vozů.

Zavazadlový prostor

Prostor pro zavazadla má C3 jen průměrný, na úrovni konkurence. Dno kufru je hluboko vzhledem k nakládací hraně, takže manipulace s těžkými zavazadly může být pro slabší osoby problémová. Dno lze srovnat s hranou pomocí „falešného dna“, nicméně to není vzhledem ke své konstrukci nijak pevné a rozhodně bych na něj nedával bagáž na delší dovolenou. V zavazadlovém prostoru jsou po stranách odkládací prostory, které se hodí pro drobné předměty, jež v zavazadlovém prostoru budete převážet. Páté dveře se otevírají do dostatečně velkého úhlu, zámek vás tedy nebude nijak obtěžovat, pokud máte běžný vzrůst.

   
Víko zavazadlového prostoru se vyklápí dostatečně --- Zavazadlový prostor má hluboké dno

Prostor lze zvětšit sklopení zadních sedaček, bohužel sedáky není možné vyjmout, takže při sklopení vzniká poměrně vysoká hrana. Větší předměty, které přesahují základní prostor, stejně není možné převážet. 

   
Při sklopení sedaček vznikne výrazný „zub“

 
Na boku zavazadlového prostoru jsou praktické přihrádky; dno lze zvýšit pomocí falešného dna --- Pod čalouněním se skrývá plnohodnotné náhradní kolo

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud