Citroen C3 s dieselem pod kapotou (megatest)

O Citroenu C3 jsme na AutoRevue.cz psali už několikrát, dosud jsme ale netestovali verzi s motorem 1.4 HDI 50 kW, který používají i další automobily koncernu PSA. Dojmy z motory doplňuje obvyklý megatest.
Seznam kapitol
  1. Modelová řada, exteriér, interiér
  2. Interiér, dílenské zpracování, ukazatele, přední sedačky
  3. Místo vzadu, pohodlí pro cestující, zavazadlový prostor
  4. Motor, spotřeba, dynamické vlastnosti, řazení, převody
  5. Brzdy, jízdní vlastnosti, plusy a minusy, hodnocení
  6. Ceník, standardní a příplatková výbava, parametry

V současné době nabízí Citroen celkem osm modelů ryze osobních automobilů (nepočítám dodávky, tedy nákladní automobily). Nejmenší Saxo už dosluhuje, nedávno přibyla malá C2, která ovšem nemá Saxo nahradit, nejmenším vozem v nabídce bude pravděpodobně C1, která by se vzhledem k době, jakou je Saxo na trhu, mohla přijít celkem brzy.

V segmentu malých vozů, tedy třídy B2, má Citroen právě testovaný model C3, který má rozměry a vlastnostmi blízko k naší Fabii. Následuje Xsara a Xsara Picasso, první je běžný vůz nižší střední, druhý pak kompaktní MPV s vyšší stavbou karoserie a slušnou nabídkou místa. Na přelomu střední a nižší střední je pak model C5 a C5 Break (kombi), který nabízí slušné pohodlí a má hodně místa na zadních sedačkách.

Posledním modelem je C8, velkoprostorové MPV, které má shodný základ s Peugeotem 807, Fiatem Ulysse a Lanciou Phedra. Do nabídky je možné počítat rovněž Berlingo, s nímž se ovšem setkáváme nejčastěji v užitkovém než rodinném provedení (jeho test je na AutoRevue.cz naplánován na listopad).

   
Malinká C3 pá velmi hezkou příď a povedenou masku --- Zrcátka neměla v testovaném
voze barvu karoserie

Hezká kachnička

C3 vychází vzhledově z dříve velmi populárního modelu 2CV, který zlidověl pod názvem „kachna“. Obloukovité sloupky A a C, dolní strana skel pod úrovní předního skla, oblouky nad koly a vůbec celkový „face“, to vše připomíná legendární vozítko. Na ulici si C3 nemůžete splést, mnohé dámy a slečny se za zeleně zbarveným autíčkem dlouze otáčely (bláhově jsem si myslel, že se dívají na mne). Zkrátka designéři vytvořili velmi povedený vzhled, který má velký podíl na dobrých prodejních výsledcích tohoto modelu nejen v Česku.

 
C3 připomíná legendární kachnu

V našem testu jsme zkusili C3 s motorem 1.4 HDI 50 kW ve výbavě SX, která byla zušlechtěna některými drobnostmi jako ABS, klimatizace nebo CD přehrávač s changerem na šest disků. Kompletní přehled výbavy a cen najdete na konci článku.

 
Záď je oproti mnoha hatchbackům povedená

Nápaditý interiér

Interiér je stejně nápaditý jako exteriér. Určitě zde nenajdete žádnou německou nudu či jednoduché tvary. Palubní deska má několik různých prolisů, efektní jsou zejména dvě kapličky, jedna za volantem, v níž se schovávají přístroje, druhá nad středovou konzolou, kde je displej s časem, naladěnou stanicí rádio apod. Líbí se mi rovněž kulovité stříbrné výdechy klimatizace, které nejsou nudné, ani když je zavřete.

   
Interiér je dvoubarevný a hezký, jen vypadá trošku plastově --- Zrcátka jsou dvě, to horní
je panoramatické

Palubní deska je možná až příliš mohutná, je to ale daň za krátkou příď. Má dvoubarevné provedení, horní část je tmavě šedá, aby se nezrcadlila při jasném slunci, dolní je pak světle šedá s černými prvky (rádio apod.). Plasty jsou bohužel tvrdé včetně povrchové úpravy horní části, která bývá ve většině vozů konkurence měkčená a příjemná na omak. Přihrádka pod airbagem spolujezdce je dostatečně prostorná, nicméně jejímu otevření brání kolena spolujezdce. Druhou přihrádku lze mít i nad airbagem.

 
Pohled od řidiče a spolujezdce

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Citroën C4 1.4
Rok výroby: 2006
Stav: 130 475 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 144 000 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C5 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 196 376 km
Cena: 120 000 Kč
Test ojetiny Renault Clio RS: Kupujte, nebudou!

Test ojetiny Renault Clio RS

Skutečné sportovní auto se v rozumné cenové relaci hledá obtížně. Pokud nutně nemusíte mít zadokolku, poslední atmosférické Clio RS je vynikající volba.

včera | Dalibor Žák | 6 příspěvků
Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede?

VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion

Změřili jsme dynamiku nového Volkswagenu Tiguan s prozatím vrcholným naftovým motorem. Jak rychlý je v praxi a jak si stojí vedle aut, která už mají naše měření za sebou?

24.  7.  2016 | Lukáš Dittrich | 54 příspěvků
Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

GTI Clubsport vs. Mégane R.S. Trophy-R

Jeden slaví narozeniny, druhý se loučí. Ne, tohle nebude klasický srovnávací test, tohle bude především ukázka toho, co všechno dnešní rychlé předokolky umí.

17.  7.  2016 | Lukáš Dittrich | 15 příspěvků