Citroen C3 s dieselem pod kapotou (megatest)

O Citroenu C3 jsme na AutoRevue.cz psali už několikrát, dosud jsme ale netestovali verzi s motorem 1.4 HDI 50 kW, který používají i další automobily koncernu PSA. Dojmy z motory doplňuje obvyklý megatest.
Seznam kapitol
  1. Modelová řada, exteriér, interiér
  2. Interiér, dílenské zpracování, ukazatele, přední sedačky
  3. Místo vzadu, pohodlí pro cestující, zavazadlový prostor
  4. Motor, spotřeba, dynamické vlastnosti, řazení, převody
  5. Brzdy, jízdní vlastnosti, plusy a minusy, hodnocení
  6. Ceník, standardní a příplatková výbava, parametry

V současné době nabízí Citroen celkem osm modelů ryze osobních automobilů (nepočítám dodávky, tedy nákladní automobily). Nejmenší Saxo už dosluhuje, nedávno přibyla malá C2, která ovšem nemá Saxo nahradit, nejmenším vozem v nabídce bude pravděpodobně C1, která by se vzhledem k době, jakou je Saxo na trhu, mohla přijít celkem brzy.

V segmentu malých vozů, tedy třídy B2, má Citroen právě testovaný model C3, který má rozměry a vlastnostmi blízko k naší Fabii. Následuje Xsara a Xsara Picasso, první je běžný vůz nižší střední, druhý pak kompaktní MPV s vyšší stavbou karoserie a slušnou nabídkou místa. Na přelomu střední a nižší střední je pak model C5 a C5 Break (kombi), který nabízí slušné pohodlí a má hodně místa na zadních sedačkách.

Posledním modelem je C8, velkoprostorové MPV, které má shodný základ s Peugeotem 807, Fiatem Ulysse a Lanciou Phedra. Do nabídky je možné počítat rovněž Berlingo, s nímž se ovšem setkáváme nejčastěji v užitkovém než rodinném provedení (jeho test je na AutoRevue.cz naplánován na listopad).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Malinká C3 pá velmi hezkou příď a povedenou masku --- Zrcátka neměla v testovaném
voze barvu karoserie

Hezká kachnička

C3 vychází vzhledově z dříve velmi populárního modelu 2CV, který zlidověl pod názvem „kachna“. Obloukovité sloupky A a C, dolní strana skel pod úrovní předního skla, oblouky nad koly a vůbec celkový „face“, to vše připomíná legendární vozítko. Na ulici si C3 nemůžete splést, mnohé dámy a slečny se za zeleně zbarveným autíčkem dlouze otáčely (bláhově jsem si myslel, že se dívají na mne). Zkrátka designéři vytvořili velmi povedený vzhled, který má velký podíl na dobrých prodejních výsledcích tohoto modelu nejen v Česku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
C3 připomíná legendární kachnu

V našem testu jsme zkusili C3 s motorem 1.4 HDI 50 kW ve výbavě SX, která byla zušlechtěna některými drobnostmi jako ABS, klimatizace nebo CD přehrávač s changerem na šest disků. Kompletní přehled výbavy a cen najdete na konci článku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Záď je oproti mnoha hatchbackům povedená

Nápaditý interiér

Interiér je stejně nápaditý jako exteriér. Určitě zde nenajdete žádnou německou nudu či jednoduché tvary. Palubní deska má několik různých prolisů, efektní jsou zejména dvě kapličky, jedna za volantem, v níž se schovávají přístroje, druhá nad středovou konzolou, kde je displej s časem, naladěnou stanicí rádio apod. Líbí se mi rovněž kulovité stříbrné výdechy klimatizace, které nejsou nudné, ani když je zavřete.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér je dvoubarevný a hezký, jen vypadá trošku plastově --- Zrcátka jsou dvě, to horní
je panoramatické

Palubní deska je možná až příliš mohutná, je to ale daň za krátkou příď. Má dvoubarevné provedení, horní část je tmavě šedá, aby se nezrcadlila při jasném slunci, dolní je pak světle šedá s černými prvky (rádio apod.). Plasty jsou bohužel tvrdé včetně povrchové úpravy horní části, která bývá ve většině vozů konkurence měkčená a příjemná na omak. Přihrádka pod airbagem spolujezdce je dostatečně prostorná, nicméně jejímu otevření brání kolena spolujezdce. Druhou přihrádku lze mít i nad airbagem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Pohled od řidiče a spolujezdce

Následující kapitola
Citroën Nemo 1.36
Rok výroby: 2010
Stav: 42 492 km
Cena: 70 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 180 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.58
Rok výroby: 2012
Stav: 142 104 km
Cena: 190 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků