Citroën C3 Picasso: francouzské miniMPV

Francouzská automobilka Citroen zveřejnila první sérii oficiálních fotografií a několik informací o „zvětšeném” modelu C3.

Z hlediska vývoje můžeme hned úvodem konstatovat, že Citroën se v poslední době zaměřil především na větší rodinné a užitkové vozy. Do katalogů automobilky nyní přibude nový model C3 Picasso, kterým automobilka hodlá odpovědět třeba na konkurenční Nissan Note nebo Opel Meriva. Francouzi přitom vsadili na svěží vzhled, který jen v málo věcech připomíná klasický model C3, vzhledově zapadá nový model do koncepce zaoblených a plasticky vypadajících linii.

Na první pohled jistě zaujme vypouklá příď vozu, které dominují kromě chromového znaku i podlouhlé světlomety s prodlouženými oranžovými směrovkami. Své členství v rodině „Picasso“ potvrzuje vůz svým nápisem uvedeným hned vedle loga výrobce. Na boku najdeme ochranné plastové lišty a záď bychom opět mohli ohodnotit jako mírně avantgardní, a to díky oblým zadním světlům v horní části a neobvykle tvarovanému zadnímu oknu. Zadní nárazník se nese v podobném stylu jako ten přední, kromě toho zde najdeme senzory a integrované couvací a mlhová světla. Po vzhledové stránce by se dalo C3 Picasso vyčítat, že působí jaksi uměle, podobně jako například Renault Modus, ovšem je třeba mít na paměti, že vozy tohoto řazení jsou stavěny v první radě tak, aby splňovaly veškeré požadavky na variabilitu a praktičnost. O tom svědčí i střešní lišty, spousta odkládacího prostoru v interiéru, posouvatelná a sklopitelná zadní sedadla, díky nimž se objem zavazadlového prostoru dá skutečně velkoryse rozšířit.

Citroën C3 Picasso je postaven na platformě Peugeotu 207 a ačkoli automobilka ještě nezveřejnila všechny informace ohledně nabídky agregátů, již teď víme, že chybět nebude dvojice zážehových čtyřválců s objemy 1,4 a 1,6. První z jmenovaných přitom disponuje výkonem 70 kW a druhý výkonem 88 kW. Pro vyznávače naftových agregátů je zde připravená varianta v podobě 1,6 litrového čtyřválce HDi nabízející výkon 66 kW, nebo při přeplňované verzi 81 kW. Bližší technické specifikace budou známy až po oficiálním představení na Pařížském autosalonu, ovšem s ničím převratným nás zde automobilka zřejmě nepřekvapí. Některé však možná potěší fakt, že tato novinka s vnějšími rozměry 4,08 m x 1,73 m x 1,62 se bude vyrábět ve Slovenské továrně u Trnavy a na naše trhy se dostane v průběhu prvního kvartálu příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Citroën C3 Picasso
Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků