Citroën C3 oficiálně, jde o zmenšený Cactus s 36 barevnými kombinacemi

Nová generace Citroënu C3 má za sebou oficiální představení. Vypadá jak zmenšený Cactus a nabízí 36 barevných kombinací.

Po ranním úniku fotek a kusých informací vám můžeme konečně naservírovat oficiální data i galerii. Seznamte se s novou generací francouzského kompaktu, který se svým designem inspiroval netradičním Citroënem C4 Cactus.

Sami si jistě všimnete úzkého pruhu s LED denním svícením, které se napojuje na logo, oválných prvků, odlišně lakované střechy nebo systému Airbump. Nová generace C3 měří 3,99 m na délku, 1,75 m na šířku a vysoká je 1,47 m. Rozvor náprav dosahuje na 2,54 m. Nový Citroën nabídne zavazadelník o objemu 300 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenku je inspirace Cactusem patrná na první pohled

Citroën slibuje 36 barevných kombinací, které sestávají z devíti barev karoserie a tří barev střechy. V interiéru bude na výběr ze čtyř barev, včetně odstínu Urban Red, který přidává červený dekor palubní desky a červené prošívání sedadel. Stejně jako u Cactusu se i tady většina funkcí přesunula do dotykového displeje multimediálního systému. Naštěstí tu alespoň zůstaly klasické budíky s otáčkoměrem a rychloměrem.

Testy | Hatchbacky | Citroën

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech: Kdo jsi?

Z bezpečnostních a asistenčních funkcí se sluší zmínit parkovací kamera, hlídání mrtvého úhlu, asistent pro rozjezd do kopce nebo systém monitorování únavy řidiče. Nová C3 však také dokáže jedním kliknutím natočit krátké video prostřednictvím kamery umístěné za čelním sklem, které pak pošle na různé sociální sítě. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uvnitř zůstává nový Citroën C3 poměrně konvenční, má kupříkladu
klasický otáčkoměr a rychloměr

Zážehové motorizace zastupuje tříválec o výkonu 50 kW (68 k), 60 kW (82 k) v atmosférické verzi o objemu jednoho litru, nebo přeplňovaná dvanáctistovka naladěná na 81 kW (110 koní). V nabídce budou také dva diesely o objemu 1,6 litru, a to s výkonem buď 55 kW (75 k), nebo 74 kW (100 koní). Standardem bude manuální řazení, v nabídce ale najdeme i automat. Prodej by měl odstartovat začátkem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën Xsara Picasso 1.587
Rok výroby: 2006
Stav: 154 108 km
Cena: 55 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2010
Stav: 112 966 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C5 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 216 000 km
Cena: 65 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků