Citroën C3 Hybrid Air Concept: vzduchovka míří na Ženevu

Koncern PSA již za několik týdnů vystaví očím nejširší veřejnosti poprvé svůj nový hybrid využívající stlačeného vzduchu. Stane se tak pochopitelně na nadcházejícím ženevském autosalonu.

Francouzský koncern PSA patří v oblasti hybridních pohonných soustav k průkopníkům. Model Peugeot 3008 Hybrid4 se před dvěma lety stal prvním sériovým hybridním automobilem kombinujícím vznětový spalovací motor s elektromotorem, ale koncern PSA nyní chystá další novinku v této oblasti. Připravil ji ve spolupráci se společností Bosch a my jsme vám ji v hrubých rysech představili již v lednu.

Studie Citroën C3 Hybrid Air Concept kombinuje konvenční zážehový tříválec s vnitřním spalováním se zvláštní planetovou převodovkou a hydraulickým motorem poháněným stlačeným vzduchem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Studie Citroën C3 Hybrid Air Concept se představí již za nedlouho v Ženevě

Celá koncepce se do značné míry podobá konvenčním hybridním soustavám s elektromotory, spalovací motor pracuje hlavně na dálnici a hydraulický motor především ve městě, přičemž sám je schopen vyvinout rychlost 70 km/h. Na rozdíl od známého hybridního systému PSA Hybrid4 s konvenčním dieselem a elektromotorem však ústrojí studie Hybrid Air nenabízí přednosti pohonu všech kol, neboť oba použité motory přenášejí svůj točivý moment na kola přední nápravy. Konstruktéři předběžně slibují průměrnou spotřebu tohoto vozu okolo 2 l/100 km, při brzdění se zásoba stlačeného vzduchu doplňuje. Vše je vestavěno v upraveném sériovém voze Citroën C3.

Hybridy | Peugeot

Peugeot 3008 Hybrid4: první diesel hybrid je tu

Oproti běžným hybridům i propracovanějším plug-in hybridům má být konstrukce PSA Hybrid Air nejen hospodárnější v provozu, ale také lehčí a výrazně levnější. Není bez zajímavosti, že Citroën představil již v roce 1958 prototyp upravené „kachny“ 2CV opatřený podobně koncipovaným systémem kombinujícím benzínový a hydraulický motor, přičemž stále náročnější požadavky na emise a spotřebu jej přiměly se k tomuto řešení vrátit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Systém je vestavěn v upraveném sériovém voze Citroën C3

Ve voze Citroën C3 Hybrid Air Concept je samozřejmě vše řízeno vyspělou elektronikou a řidič může vybírat z režimů Air, Gasoline a Combined. Koncern PSA uvádí, že tento hybridní princip je zatím využitelný hlavně v malých vozech, a pokud půjde vše dobře, s prvními sériovými modely se setkáme již na počátku roku 2016.

Celé to působí jako docela dobrý nápad. Hlavně odpadá nutnost instalovat drahé, těžké akumulátory, jež mimochodem při své výrobě enormně zatěžují životní prostředí, čímž prakticky eliminují jakékoli ekologické přínosy v provozu hybridu nebo elektromobilu.
 

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 145 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek