Citroën C3 e-HDi 70 Airdream: nejzelenější z rodiny

Seznamte se. Jeho plné jméno zní Citroën C3 e-HDi 70 Airdream EGS VTR+ a jde o Citroën s nejnižšími emisemi CO2 současnosti.

Tento líbivý kompaktní vůz nevyniká jízdními výkony, ale nízkou spotřebou. Pod kapotou své pětidveřové karoserie ukrývá vznětový čtyřválec 1,4 HDi doplněný „mikrohybridní“ soustavou se systémem řízeného zhášení motoru start/stop nazývanou u Citroënu jako Airdream (dosud byla pro řadu Citroën C3 k mání pouze v kombinaci s motorem 1,6 e-HDi/68 kW).

Testy | Citroën

Test Citroën C3 1,4 VTi: sázka na dojem

Nový Citroën C3 e-HDi 70 Airdream EGS VTR+ s výkonem 68 koní (50 kW) a točivým momentem 160 Nm má v průměru vykazovat spotřebu 3,4 l/100 km, což odpovídá emisím 87 g CO2/km. Zatím nevíme, kdy se tento vůz u nás začne prodávat a kolik bude stát. Jisté je jediné: půjde o vůbec „nejzelenější“ Citroën současnosti. Absurdní hon za stále neuvěřitelnějšími a v praxi nedosažitelnými „papírovými hodnotami“ pokračuje, ale třeba v Londýně vám tento Citroën umožní vjet do centra bez placení regulačního poplatku.

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 145 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek