Už 5-ty rok jazdím na LPG v Espere 1500 spotreba 8 litrov na 100Kmmám 45 litrovú nádrž prejdem 500 kmna 1000km ušetrím 1000Sk ! Výkon motora takmer bez zmien Na dialnici som išiel 140 v pohodezaujímavé že spotreba sa mi ani nezvýšilaInak ja mám prepnuté na plyn takže zapínam priamo na plyn od začiatkuMontáž do každého benzínového auta trva 4 hodinyU nás sú legálne servisy každý rok má byt zápis o kontrole pre policatjtovBratranec pracoval roky taxikára v Montreole a tie žlté chevrolety a pod všetko to tam jazdí na plyn !
Ja nevim. 49 kW z jednastyrky... a jeste k tomu za ty prachy....nekde musi delat inzenyri v citroenu chybu. I kdyby to byl osmiventil.
Máš pravdu. Jen ber ohled na povinné povolené emise. Je ale pravda, že jsem moc nekoukal jak je na tom konkurence..
Zas Citroen, testujete furt ta stejná auta, hrůza... jasně, na pravidelné testování Range Roverů a Porschí nejsou prachy, ale...
jak je to s vjezdem do pozdemích garáží u CNG?
Zákaz vjezdu do podzemních a uvařených garáží, pokud to není vysloveně povoleno, platí pro LPG i CNG
Toto je ovšem u mestského vozítka dosť podstatný problém.
Taketo opatrenie je v pripade CNG nelogicke, LPG nemoze do podzemnych garazi (ani nemozno mat "doma" v garazi montaznu jamu) nemoze, pretoze je TAZSI ako vzduch "a drzi sa pri zemi". Takze by sa v beznej garazi (ktora nie je odvetravana DOLE) pri uniku HROMADIL a mohlo by dojst k vybuchu. CNG je lahsi a tak by mal "odfucat" beznou ventilaciou... Ale zrejme bol niekto na urade pohodlny...
Mozna by se nekdo mel zminit o tom, ze auta spalujici plyn (at je to LPG ci CNG) zadny znackovy servis v cechach officialne neprijme na opravu ci prohlidku. Mam s tim opravdu velike potize.
Vlastní auto na LPG a problém se servisem nemám - ba naopak - každý se mě tam ptal, jak to s tím jezdí, jak jsem s tím spokojen a jeden starší pamětník, přijímací technik, se dokonce rozvyprávěl o dobách, kdy do své 120ky dával běžnou propan-butanovou bombu. Když chtěl jet, otevřel kufr, povolil ventil, rychle běžel do auta, nastartoval...když to nejelo, šel do kufru a bombu povolil trošku víc... Kulil jsem na něj oči jak blázen, ale vyprávěl to s takovou nostalgií, že se nešlo nesmát... Upozorňuji, že jde o autorizovaný servis Ford. B-]
Tak to vam panove zavidim, ja uz s mym Renaultem na LPG (BRC - mimochodem to montuje i primo Renault do svych novych aut) objel 5 znackovych servisu (Ustecky kraj) a vsude me drive ci pozdeji vyhodili - dokonce v Moste u pana Hurky mi nevymenili ani praskly tlumic. Pry nemaji vybaveni dilny pro opravy LPG aut. Zatim jediny servis, ktery nemel vyhrady je v Praze radsi nebudu rikat kde, treba by mohli mit nejake problemy.
To není pravda. Prodejce to přijímá do servisů zcela normálně, ovšem jen v případě, že auto je zakoupeno v síti prodejců v ČR. Pokud se jedná, sice o továrně upravené, ale dovezené vozy, mohou toto odmítnout.
Já vám nevím, ale za jeden metr krychlový považuji v převodní tabulce jako synonymum 1000 litrů - alespoň tak mě to učili na základce. Nebo mi něco uniká? B-]
Jistě, že 1m3 je to samé jako 1000 l, ovšem toto je zbytečné slovičkaření. Běžně ti k čerpací stanici na CNG a chtějte 1 l plynu. Běžte k čerpací stanici na benzín/lpg a chtějte ať vám tam dají 1m3. Prostě CNG se prodává po metrech krichlových ne po litrech.
Už nějaký čas manželka do své C3 kupuje CNG. Ale nevšiml jsem si, že by ho někde prodávali na krichlové metry, jak zde píšete. Alespoň tam, kde ho kupujeme se prodává na kilogramy.
To ale nemění nic na tom, že 1 metr krychlový není jeden litr... LPG se taky prodava v krychlovych jednotkach, ale dm...coz samozřejmě jednomu litru odpovídá... Prostě mi to nejde do hlavy... B-]
Asi nechápu co tím myslíte...V článku je to vcelku jezdnoznačně:U CNG je jiný systém čerpání plynu, jiné propočty nákladů a jiné měrné jednotky. LPG se tankuje stejně jako benzín na litry, zemní plyn (CNG) se tankuje na metry krychlové (m3).prostě u CNG budete tankovat po m3, u LPG a benzínu po l/dm3
Nejde mi o nic jiného než o bordel v jednotkách. Naštěstí mi strýček Google poradil: "Cena za kilogram (cca 1,43 m3) zkomprimovaného zemního plynu (CNG) činí včetně DPH 14,70 Kč. To odpovídá zhruba jednomu a půl litru benzínu Natural nebo 1 a 3/4 litru nafty." Takže pro všechny, komu nebyl jasný nepoměr v jednotkách jako mě, je tu vysvětlení...kouzlo spočívá ve slovíčku "zkomprimovaného", ač raději bych použil "stlačeného"...
Vždyť je úplně jedno ten poměr mezi benzínem a CNG, tam jde přece o to, za kolik jezdíte. A může být přece jedno, zda budete mít spotřebu 1kg plynu na 100 km, za který zaplatíte 100 Kč, nebo 2m3 na 100 km za který zaplatíte 2x50 Kč, nebo 5 l na 100 km za který zaplatíte 5x20 Kč.Prostě do nádrže nataknujete nějaké množství za nějakou sumu. To množství podělíte najetými kilometry a máte nájezd na měrnou jednotku daného paliva (l, kg, m3) a dle ceny za měrnou jednotku si zpočítáte kolik zaplatíte za 100km, resp. 1km.myslím, že to jen zbytečně komplikujete.
Já o koze, vy o voze... Opakuji, že my šlo pouze o základní převod jednotek. Ve smyslu spotřeby nic nenamítám.
Ale fuj! Samozřejmě MI.
Tak to koukam, ze sem mel celkem kliku, ze sem minulej tejden nahodou videl benzinku s CNG a ja si myslel ze sem slepej, kdyz sem si ji do ty doby nevsim:-D
Máte větší šanci potkat na silnici v jeden den Enzo a MC12, než CNG stanici, myslím, že toto setkání si zaslouží zápis do obecní kroniky :-D;-)
Tak Radku a jedna poslední otázka... Co nám brání v tom, zažádat o dotaci a postavit vlastní CNG stanici? Víš, že sem velkým fandou NG... Tak co ty na to..., jako svazák? :-D
Není špatný nápad :)
Tak si říkám, že musí být radost počítat průměrnou cenu CNG v ČR:-D
Velice zajímavý článek, teď už jen přidat čerpacích stanic. Ovšem přeformuloval bych tuto větu:"Ono je velký rozdíl, zda auto jezdí za 15 l benzínu nebo 18 l plynu, případně za 6 l benzínu a 7 l plynu."Plyn přece není LPG, neměří se na litry. Takže bych napsal něco ve smyslu, že ušetřit polovinu nákladů za palivo u osmiválce a u HTP je ku**a rozdíl ;-)
CNG(Compressed Natural Gas) - Stlačený zemní plynLPG (Liquefied Petroleum Gas) - Zkapalněný zemní plynTakže u CNG se jedná o plyn, u LPG by se o plyn nejednalo. Článek je o CNG a i ta věta se váže na:Horší je to s návratnosti. CNG, LPG a podobné systémy prostě u takto úsporných aut ztrácí na významu. Ono je velký rozdíl, zda auto jezdí za 15 l benzínu nebo 18 l plynu, případně za 6 l benzínu a 7 l plynu.Ale jinak pohoda ;-)
;-) to me pobavilo Petroleum se prelozi jako zemni... Nebude to ropny plyn???
Myslíte, že všechno se překládá doslovně? Ale je možné, že doma kupujete od plynáren ropný plyn a ne zemní ;-)
Až na to, že LPG zemní plyn není, nýbrž se jedná o směs propanu a butanu, získávanou jako vedlejší produkt při zpracování ropy. Proto je možné LPG přeložit jako zkapalněný ropný plyn. Termín zkapalněný zemní plyn je v tomto případě zcela chybný.
ano, presne tak, dekuji Toomasi.btw. pane Ondrasiku, nezlobte se na me, ale vy jste opravdu silne nevzdelany clovek :-/
Bohužel jsem si spojil LPG a CNG dohromady a myslel jsem na CNG, odpovídal na LPG a byla z toho tato chyba. Opravdu nemám problém rozlišit "Natural" a "Petroleum".Ale jsem rád, že jsem potkal někoho, kdo je neomylný, já takový nejsem.
True true. CNG je zmeny plyn a preto pri jeho spalovani vznika hlavne CO2 a minimum skodlivin. LPG je z ropy, preto je "spinavsi".
LOL, "zmeny plyn". Preklep.
Přesně tak!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.