Kapitoly článku:
- Odvážný Citroën, originální design, charakteristiké prvky, crash test
- Palubní deska, plasty, ergonomie, slícování, ovládací prvky, rádio
- Odkládací plochy a jejich využitelnost, moderní přístrojová deska
- Pokračování - přístrojová deska, sedadla, vnitřní prostor a variabilita
- Zavazadlový prostor, motor, výkon, odhlučnění, parametry, pružnost, zvuky
- Spotřeba, malé srovnání 1.3 JTD a 1.4 HDI, jízdní vlastnosti, brzdy, posilovač....
- Plusy, minusy, výbava a cena testovaného vozu, ostatní obrázky
- Aktuální ceník, kompletní seznam výbavy, ceny příplatkových položek
Nová slova, stará melodie (interiér)
Výrobce na to upozorňoval, mnozí přesto doufali, že změní názor. Nezměnil. Kdo sledoval kauzu C2 ví, že hovořím o interiéru. Po usednutí za volant budete chvíli přemýšlet, v jakém voze vlastně sedíte. Pohled před sebe hovoří ve prospěch C3, pohled do stran domněnku vyvrátí. Věc se má tak, že Citroën C2 zdědil po svém starším sourozenci palubní desku, výplně dveří a další prvky jsou speciálně „cédvojkovské“.
Dlouhé přední dveře se otevírají do velkého úhlu, kapsy ve dveřích jsou rozděleny
na dvě části --- Výplně dveří jsou navrženy speciálně pro model C2 --- Páčka otevírání
dveří pochází opět z modelu C3
Kratší kapsa na dveřích. Zde je možné ukrýt pouze drobné přeměty --- Palubní deska
jak ji známe z modelu C3 - mohutná a plná oblin
Pohled ze strany spolujezdce --- C2 by slušela hubenější palubní deska, neškodilo
by více hran
Kulaté výdechy ventilace jsou efektní, ale také stoprocentně funkční
Co vypustit nedoporučuji, je zrak. Ten vám totiž napoví, že převzatá palubní deska k C2 úplně nesedí. Kulatý design odpovídá stylingu C3, nepoměrně hranatějšímu káčátku by více slušela deska nová, méně mohutná a trochu hranatější. Nicméně stalo se, do světa zamířilo káčátko s palubní deskou C3. Její tvar i povrch vstoupily do paměti lidí, nebudu se jimi tedy déle zabývat.
Kvalitní plasty, ergonomie
Než rozeberu ergonomii a odkládací plochy, rád bych se pozastavil nad vrzáním. Respektive pozastavil bych se, kdyby se nějaké konalo. Testovaný vůz s najetými 5500 km nevydal při přejíždění nerovností ani hlásku, při teplotách okolo minus deseti stupňů byl interiér značně zkřehlý, nicméně velmi tichý. Drobné skřípaní plastů jsem sice zaznamenal, po zahřátí vozu veškeré pazvuky zmizely.
Tříramenný volant má poměrně úzký věnec --- Na středové konzole sídlí autorádio,
pod ním praktická přihrádka, ještě níže otočné ovladače ventilace --- Celkový pohled
na palubní desku
Plastové díly držely na svých místech, slícování jednotlivých dílů mohu označit za příkladné. Rozmístnění ovládacích prvků kopíruje model C3. Zvykal jsem si na tlačítka elektrického otevírání oken za řadicí pákou i tlačítko elektrického seřizování zrcátek umístěné po levé straně volantu (klasický stav). K rádiu a jiným ovládacím prvkům se dostanete bez problémů, vše je na dosah ruky.
Ve středu palubní desky je umístěn informační displej autorádia, na displeji se
zobrazuje také aktuální čas