Citroen C1: facelift pro „citrónka“

Citroen C1 nepatří mezi vozy, které by u nás bylo vidět na každém rohu. Neznamená to ale, že si nenašel své zákazníky.

Ještě než se dostaneme k samotnému omlazení, připomeňme, že Citroen C1 je vedle modelů Toyota Aygo a Peugeot 107 součástí projektu malých městských modelů B-Zero, který automobilka prezentovala na ženevském autosalonu v roce 2005. Skupina malých automobilů, které bohatě poslouží na občasné nákupy, krátké dojezdy do práce, nebo na městské projížďky se v tomtéž roce začala na většině evropských trhů a to s více, či méně viditelnými úspěchy. Nyní, po třech letech přichází jeden z nich s faceliftem, jež tomuto prckovi se znakem Citroenu na přídi určitě prospěl.

U té přídi ještě na chvíli zůstaňme, zde je totiž vidět většinu změn, které jsou poměrně zřetelné. Při pohledu na masku je nyní vidět výrazný ovál, jež bude při vyšších výbavových stupních lemován chrómovou lištou. Celá příď tak působí mnohem zaobleněji, což tomuto modelu jen prospělo. Na ostatních častích karoserie už žádné výraznější změny nenajdeme, ovšem po zhlédnutí katalogu jich ještě několik objevíme.

Zákazník si při inovovaném modelu bude moct vybrat z dvou dalších barevných odstínů a to Mica Grey (šedá) a Electra Blue (modrá) a paleta se rozšířila i o další materiály do interiéru. Další novinkou je i nový prémiový stupeň výbavy Exclusive, jenž zahrnuje kožené potahy sedadel, přičemž střední část je pokryta alcantarou. Punc luxusnosti dodává i černé lesklé obložení a kůží obšitý volant. Co se týče další výbavy, při nejvyšším stupni dostane zákazník klimatizaci, slitinová kola a integrované rádio s CD přehrávačem. Závěrem už jen zbývá zmínit, že v nabídce pohonných jednotek zůstalo vše po starém.

Faceliftovaný Citroen C1 by se měl v showroomech objevit již v průběhu následujících týdnů a jeho cena by se od té současné neměla téměř vůbec lišit. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroen C1 Facelift
Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků