Citroen C-XR vyráží dobýt čínský trh malých SUV

Evropské automobilky berou autosalon v Pekingu útokem. Stranou nezůstává ani francouzský Citroen, který přivezl koncept připravovaného SUV.

Citroen C-XR má sice v názvu i slůvko „Concept“, ale při prvním pohledu je jasné, že spíš než divoká vize budoucnosti je to vůz blízký sériové výrobě. Obecně vcelku střízlivému designu vévodí rozměrná chromovaná maska a diody denního svícení, uspořádané do téměř vertikálních pásů po stranách předního nárazníku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroen C-XR Concept má motor 1.6 THP? který pohání přední kola

Vnějšími rozměry (4,26 x 1,79 x 1,56 m) se Citroen C-XR řadí mezi SUV nižší třídy, ale rozvor náprav 2,65 m téměř odpovídá segmentu C. Technicky novinka vychází z malého crossoveru Peugeot 2008.

Při jízdě mimo kvalitní asfalt by měla pomoci nejen sedmnáctipalcová kola s celoročními pneumatikami, ale i systém „Grip Control“, který reguluje trakci poháněných předních kol podle povrchu pod koly. Systém 4x4 Citroen do konceptu nezabudoval, protože slovy tiskové zprávy „zvyšuje spotřebu a emise CO2“. 

Video | Autosalony | DS | Premiéry | Design | Citroën

Citroen DS 5LS R pro Čínu má tři sta koní

Pod kapotou má Citroen C-XR Concept známý přeplňovaný zážehový motor 1.6 THP se systémem stop-start a automatickou převodovkou.

Automobilka slibuje „vynikající dynamiku“ a také „významné snížení spotřeby paliva a emisí CO2“. Není ovšem zřejmé, oproti čemu vlastně, ani jaké jsou konkrétní hodnoty. 

Sériový Citroen C-XR se na čínský trh dostane příští rok. Bude ho vyrábět společný podnik firem Citroen a Donfeng Motor Group.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 102 964 km
Cena: 159 000 Kč
Peugeot 407 1.997
Rok výroby: 2005
Stav: 329 556 km
Cena: 39 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 135 442 km
Cena: 145 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků