Citroën c-Quatre VTS: oficiální čínský sedan C4 jako po zásahu „tuzera“

Čínská divize Citroënu představuje již dříve avizovanou sportovní verzi svého sedanu c-Quatre VTS. Nakonec má slušných 150 koní, ale na stylistických doplňcích se tvůrci vyřádili…

Těsně před premiérou na nadcházejícím autosalonu v Pekingu, kde Citroën představí hlavně novou studii Citroën DS 5LS R, unikly Citroënu snímky a informace k sériovému sportovnímu sedanu Citroën c-Quatre VTS. Jde o výhradně čínský model s karoserií sedan, jenž je odvozen ze známého hatchbacku Citroën C4 (verze Citroën C4 Sedan byla přitom na evropských trzích doménou předchozí generace).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

O pohon nového modelu Citroën c-Quatre VTS se nakonec postará zážehový, atmosféricky plněný čtyřválcový dvoulitr s výkonem 150 koní (110 kW), přičemž dosud se hovořilo o přeplňované jednotce 1,6 l o výkonu 120 koní (88 kW). Na první pohled si všimneme důsledků péče, kterou výrobce věnoval šlechtění karoserie vozu. Po podrobnější prohlídce zřejmě budete souhlasit s tím, že v Evropě by zřejmě taková modifikace neuspěla…

Testy | Sedany | Citroën

Test Citroën C4 sedan: změna charakteru

Základní modifikace nárazníků (vzadu se zdvojenými koncovkami výfuku), a konec konců ani výrazné křídlo na zádi, samy o sobě vysloveně nepatřičně nepůsobí, ale třeba výrazně vystupující prahové obklady snad až příliš dokazují, že jsou dodatečně instalovanými díly. Jsou zde ale také postranní rudé linky ještě zdůrazňující přinejmenším diskutabilní proporce zadních blatníků, ale hlavně falešné mřížky ventilace po stranách prolisů kapoty, jež vypadají, jako by je výrobce nakoupil na benzínce za rohem.
 

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků