Citroën c-Quatre VTS: oficiální čínský sedan C4 jako po zásahu „tuzera“

Čínská divize Citroënu představuje již dříve avizovanou sportovní verzi svého sedanu c-Quatre VTS. Nakonec má slušných 150 koní, ale na stylistických doplňcích se tvůrci vyřádili…

Těsně před premiérou na nadcházejícím autosalonu v Pekingu, kde Citroën představí hlavně novou studii Citroën DS 5LS R, unikly Citroënu snímky a informace k sériovému sportovnímu sedanu Citroën c-Quatre VTS. Jde o výhradně čínský model s karoserií sedan, jenž je odvozen ze známého hatchbacku Citroën C4 (verze Citroën C4 Sedan byla přitom na evropských trzích doménou předchozí generace).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

O pohon nového modelu Citroën c-Quatre VTS se nakonec postará zážehový, atmosféricky plněný čtyřválcový dvoulitr s výkonem 150 koní (110 kW), přičemž dosud se hovořilo o přeplňované jednotce 1,6 l o výkonu 120 koní (88 kW). Na první pohled si všimneme důsledků péče, kterou výrobce věnoval šlechtění karoserie vozu. Po podrobnější prohlídce zřejmě budete souhlasit s tím, že v Evropě by zřejmě taková modifikace neuspěla…

Testy | Sedany | Citroën

Test Citroën C4 sedan: změna charakteru

Základní modifikace nárazníků (vzadu se zdvojenými koncovkami výfuku), a konec konců ani výrazné křídlo na zádi, samy o sobě vysloveně nepatřičně nepůsobí, ale třeba výrazně vystupující prahové obklady snad až příliš dokazují, že jsou dodatečně instalovanými díly. Jsou zde ale také postranní rudé linky ještě zdůrazňující přinejmenším diskutabilní proporce zadních blatníků, ale hlavně falešné mřížky ventilace po stranách prolisů kapoty, jež vypadají, jako by je výrobce nakoupil na benzínce za rohem.
 

Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 170 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků