Citroën C-Elysée za 220 000 Kč. Přijíždí horký konkurent Rapidu

Tak nad touto zprávou se asi v mladoboleslavské automobilce nezaradují. Dnes byl v Česku představen novinářům nový sedan Citroënu. Jeho akční cena začne na 220 000 korunách.

Tolik bude stát auto s první výbavou Attraction, jedná se o model s motorem 1,2 VTi 72 (53 kW / 72 k). Nejdražší model s výbavou Exclusive a motorem 1,6 HDi 92 (68 kW / 92 k) bude stát 326 000 Kč.

„Ten vůz byl připravený hlavně pro trhy v severní Africe, pro země Středního a Dálného východu a pro Čínu. Je robustní, solidně stavěný, aby odolal nepříznivým klimatickým podmínkám a neztratil se na špatných silnicích. Proč ho přivážíme do Česka? A proč se zde bude prodávat jako v jedné z prvních zemí? Protože si myslíme, že na podobný vůz zdejší zákazníci čekají,“ řekl Sebastien Vandelle, ředitel Citroën ČR.

A pak řekl slova, která tomu, kdo si myslí, že je ČR vyspělá západní země, nezněla dvakrát libozvučně, ale měla logiku.

Design | Autosalony | Premiéry | Citroën | Paříž 2012 | Škoda Rapid

Citroën C-Elysée: další konkurence Rapidu?

„Za prvé: v Česku takové auto chybělo v naší nabídce. Za druhé má velké užitné hodnoty, které čeští zákazníci jistě ocení. Za třetí se vyrábí ve Španělsku, tedy v Evropě. Bude mít kvalitu. Za čtvrté je trvanlivé a robustní, bylo navrženo hlavně pro země jako třeba Turecko, Rusko, pro země severní Afriky. Ale vzhledem ke kvalitě některých českých silnic se sem bude hodit. Mám teď na mysli třeba dálnici D1. A za páté má velmi příznivou cenu.“

Ano, ta slova měla logiku, byznysovou logiku. Stačí mrknout třeba do ceníku jednoho z největších konkurentů, Škody Rapid. Cena vozu s motorem 1,2 MPI (55 kW) a výbavou Active začíná na 289 900 Kč, nejdražší model s motorizací 1,6 TDI (77 kW) a vrcholnou výbavou Elegance stojí 444 900 Kč.   

Ceník Citroënu C-Elysée

Úroveň výbavyMotorkW / kakční cena
Attraction1,2 VTi 7253 / 72220 000
Tendance1,2 VTi 7253 / 72250 000
 1,6 VTi 11585 / 115270 000
 1,6 HDi 9268 / 92300 000
Exclusive1,2 VTi 7253 / 72270 000
 1,6 VTi 11585 / 115290 000
 1,6 VTi 115 AT85 / 115315 000
 1,6 HDi 9268 /92326 000


 

Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků