Citroën C-Elysée: další konkurence Rapidu?

Segment dostupných tříprostorových sedanů nižší a nižší střední třídy roste na oblibě, což dokazuje také právě probíhající autosalon v Paříži.

Zde jsme zaznamenali celou škálu podobných modelů, např. Škoda Rapid, Seat Toledo nebo Peugeot 301. U nás jim zrovna pšenka nekvete, vždyť když si vzpomeneme třeba na Citroën C4 Sedan vyráběný od roku 2007 v Argentině, žádná sláva to s prodeji nebyla, protože v našich podmínkách se přízni zákazníků těší hlavně praktičtější hatchbacky a kombíky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jistou dávku elegance modelu C-Elysée upřít nelze

Ale nenechme se mýlit. Právě segment kompaktních čtyřdveřových sedanů boduje zvláště na trzích rozvojových zemí a podle dostupných statistik díky tomu vykazuje bezmála třetinový podíl mezi všemi novými osobními vozy registrovanými na celém světě. A do této situace Citroën přichází s novým typem Citroën C-Elysée, přičemž pod tímto názvem značka Citroën již dlouhé roky prodává podobné vozy v Číně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model Citroën C-Elysée hodlá oslovit prostorným zavazadlovým prostorem

Při pohledu na vůz na snímcích však snadno odhalíte, že nejde o nic jiného než o nepatrně upravený jiný model koncernu PSA v podobě Peugeotu 301. Nový Citroën C-Elysée se od Peugeotu 301 liší prakticky pouze upravenou přídí a novými zadními svítilnami. Citroën C-Elysée se bude vyrábět výhradně ve Španělsku a kromě tamního trhu bude nabízen také v Turecku, Alžírsku a zemích střední Evropy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na palubě zázraky nečekejte, spíše se připravte na letité prvky starších vozů PSA

Zřejmě nás ani nepřekvapí, že nabídne stejné vnější i vnitřní rozměry jako již výše zmíněný a odkazovaný Peugeot 301. Stane tedy na podlahové plošině s rozvorem náprav 2 650 mm, na délku bude měřit 4 440 mm a zákazníky se pokusí oslovit také zavazadlovým prostorem s nadprůměrným objemem 506 l. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Novinka na oficiálních propagačních snímcích
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 140 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 170 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků