Citroen bez řidiče ujel v provozu 580 km

Francouzská automobilka PSA dnes oznámila, že její prototyp autonomního vozu přejel trasu z Paříže do Bordeaux bez zásahu řidiče. Na úseku dlouhém 580 km se podle firmy vypořádal s přejížděním pruhu do pruhu, dopravním značením i ostatním provozem:

Zobrazit tiskovou zprávu

Komuniké PSA neobsahuje žádnou informaci o tom, o jaký model se jednalo. Jediná přiložená fotografie nicméně naznačuje, že prototyp vznikl na základě velkoprostorového Citroenu C4 Picasso

PSA má zatím povolení k jízdním zkouškám čtyř prototypů. Během roku 2016 by mělo přibýt dalších patnáct.

Schopnost autonomní jízdy v provozu už předvedli i jiní výrobci automobilů, například Daimler: 

Technika | Video | Bezpečnost | Mercedes-Benz | Autosalony | Frankfurt 2013

Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků