Citroen Berlingo GNV: levně na plyn (test)

24 komentářů

Martin
19. února • 21:10

je celkem škoda, že se tady nikdo nezmíní o variantě electric.
těchto aut se za minulý rok vyrobilo pouze 30 kusů.....:-/:-/
Proč neustále něco spalovat??

Honza42
19. února • 21:14

Tak se zmiňte Vy. Dohledejte parametry a cenu. Já to viděl na veletrhu už nevím kde a závěr byl: auto úplně k ničemu, cena zcela mimo, šílená hmotnost, výkon nic, .. a pak elekřina je u nás hlavně z uhlí, takže ekologie taky nic.

Martin
19. února • 22:42

tady jsem našel pár údajů:
Spotřeba energie:
15 (20) kWh / 100 km
Maximální rychlost 95 km / hod. V bodovém systému naprosto idealní
Dojezd 80 - 150 km.
Hmotnosti:
Pohotovostní 1450 kg maximální 1950 kg
jinak pár poznámek k dojezdu a ceně.
Ve vozidlech jsou Saft NiCd baterie, s napětím 162 V
Vozidlo nevydává prakticky žádný hluk a za jízdy slyšíte pouze pneumatiky.
Pokud osadíte místo NiCd aku za jiné např. LiOn, které mají jiné napětí na článcích, tak lze dosáhnout dojezdu až 400km na jedno nabití. Olověné baterie se zde nedoporučují.
Cena je bohužel tak vysoká proto, protože se vyrábí pouze tak malé množství aut a jsou osazeny NiCd aku. I když bych už nic nedal za to, že se už nevyrábí. Jinak pokud mohu ještě něco poznamenat k bateriím, tak výrobce udává životnost až 3000 hlubokých cyklů. Existují vozy s průběhem i 200 tis km a mají původní baterie. Maximálně se měnily 2 aku z celého packu.:-)

Standa
19. února • 21:56

No nicméně do budoucna vidím jako perspektivnější elektřinu. Ta semůže vyrábět samozřejmě z toho uhlí, ale taky z jádra, vodíku (palivový článek), vody, větru a nakonec i toho zemního plynu. Prostě je tu víc možností.

Honza42
19. února • 16:05

Když to porovnáte s naftou 66 kW v tom samém autě. Na kilometr to vyjde při 6,5 litrech/100km cca 1,7 Kč/km. Dojezd skoro 1000 km, normální kufr a jede to.

Borcovan Jan
19. února • 17:48

Přikláním se k Vašemu názoru, ono zrychlení z 0-100 za 30s je k zamyšlení i z hlediska pasivní bezpečnosti pasažérů. Líbí se mi, když automobilky propagují alternativní pohony, ale pochybuji, že o tento model bude zájem.:-/

Radek Ondrášík
20. února • 6:37

Ano, ale zase např. rozvážková služba po Praze? Idelální auto...

Marcel Tichý
19. února • 11:42

Stálo to osm korun na litr a jelo to jako normální benzin. :-P

Tomáš Černík
19. února • 11:41

Ještě za komančů jsme se žigulem dvanáctistovkou jezdili na propanbutan z láhve. Klasické svářečské hadice připevněné do zvlášt vyvrtaného otvoru ke karbecu. Řidič měl u sebe dva kohouty, jedním se vypínal benzín, druhým pouštěl plyn. Když se auto zahřálo na osmdesát stupňů přepli jsme kohouty a už to fičelo za zlomek ceny. kam se hrabe Berlingo 3-[

Marcel Tichý
19. února • 11:37

Mě se to autíčko prostě líbí a to nejsme příslušník 4procentní menšiny :-D

petr
19. února • 11:30

Nemate nekdo zkusenosti s Fiatem Pandou na plyn?

Marcel Tichý
19. února • 11:38

Vezmeš plynovou bombu, zavedeš hadičku do klimatizace a jedeš dokud můžeš :-P

emilios
13. června • 18:37

Hi Marcel,Unrelated question - Are you a Nokia OSS engineer ?.If so please call me urgently !!.+44 (0) 20 7300 9074Emilios

emilios
13. června • 18:37

Hi Marcel,Unrelated question - Are you a Nokia OSS engineer ?.If so please call me urgently !!.+44 (0) 20 7300 9074Emilios

Robert Vašíček
19. února • 10:16

Dík za upozornění, cybu jsem opravil, časy jsou samozřejmě obráceně. Jinak těch 55 kW při provozu na benzin člověka taky nevytrhne, vážně by si berlingo zasloužilo alespoň osmnáctistovku, otázkou je, zda by se udržel poměr provozních nákladů.

dall
19. února • 10:05

S tou bednou v kufru to soudruzi trochu nezvládli, např. Doblo má nádrže pod podlahou...

Robert Vašíček
19. února • 10:17

Fiat Dobló je spíše jižanské vozidlo a nádrže na podvozku ve mně nebudí při pověstné české spořivosti moc velkou důvěru. Asi jen málo lidí by je nechalo kontrolovat včas, co myslíte? ;-)

dall
19. února • 10:32

Smysl této odpovědi mi nějak uniká, co má co česká spořivost společného s nádržemi pod autem??? Pokud někdo bude kašlat na prohlídky, je přece jedno, kde ta nádrž je, nebo snad máte dojem, že když je v kufru, tak si tu revizi udělá každý sám doma???

Robert Vašíček
19. února • 11:16

Smysl té odpovědi hledejte v mojí zkušenosti s ojetým Fiatem Multipla. Nekoupil jsem, mělo to zkorodované nádrže na podvozku a soudě podle rýh s tím předchozí majitel párkrát najel, kam neměl. Nic dalšího v tom nehledejte. Čistě moje nedůvěra k tomuto typu uložení plynové nádrže.

dall
19. února • 11:47

Sice nevím, jak to má vymyšlené Multipla, je to přece jen starší řešení, ale Doblo má nádrže uložené v takovém jakoby pouzdru, rozhodně tedy nehrozí, že by při jízdě "terénem" došlo ke kontaktu nádrže se zemí. Rozhodně mi to přijde jako mnohem inteligentnější řešení, než zničit variabilitu kufru a navíc mít dojezd jen nějakých 150km...;-)

Petr
19. února • 9:57

Je ale otázka, jestli při koupi dodávky není na závadu ta obrovská krabice, která zabírá velký kus kufru. To třeba Opel Combo to má vyřešené bez ztráty úložného prostoru.

yoggi
19. února • 8:20

autor clanku by mohol napisat ze ta 1,4 CNG 48kW/100Nm je na plyn. ak sa pozije benzin tak ma vykon 55kW/120Nm. a su tam este aj nejake preklepy v zrychleni :)

Tomáš Černík
19. února • 7:17

Daleko povedenější dodávka navíc skutečně vydrží 400 000 v provozu protože ho naše firma vlastní a máme tam ještě starý atmosferický dízl 1.9 D

staszicek
19. února • 8:06

o-120 70 s ? 0-140 50 s ? :-O:-O

Doporučujeme

Články odjinud