je celkem škoda, že se tady nikdo nezmíní o variantě electric.těchto aut se za minulý rok vyrobilo pouze 30 kusů.....:-/:-/Proč neustále něco spalovat??
Tak se zmiňte Vy. Dohledejte parametry a cenu. Já to viděl na veletrhu už nevím kde a závěr byl: auto úplně k ničemu, cena zcela mimo, šílená hmotnost, výkon nic, .. a pak elekřina je u nás hlavně z uhlí, takže ekologie taky nic.
tady jsem našel pár údajů:Spotřeba energie:15 (20) kWh / 100 kmMaximální rychlost 95 km / hod. V bodovém systému naprosto idealníDojezd 80 - 150 km.Hmotnosti:Pohotovostní 1450 kg maximální 1950 kgjinak pár poznámek k dojezdu a ceně. Ve vozidlech jsou Saft NiCd baterie, s napětím 162 V Vozidlo nevydává prakticky žádný hluk a za jízdy slyšíte pouze pneumatiky.Pokud osadíte místo NiCd aku za jiné např. LiOn, které mají jiné napětí na článcích, tak lze dosáhnout dojezdu až 400km na jedno nabití. Olověné baterie se zde nedoporučují.Cena je bohužel tak vysoká proto, protože se vyrábí pouze tak malé množství aut a jsou osazeny NiCd aku. I když bych už nic nedal za to, že se už nevyrábí. Jinak pokud mohu ještě něco poznamenat k bateriím, tak výrobce udává životnost až 3000 hlubokých cyklů. Existují vozy s průběhem i 200 tis km a mají původní baterie. Maximálně se měnily 2 aku z celého packu.:-)
No nicméně do budoucna vidím jako perspektivnější elektřinu. Ta semůže vyrábět samozřejmě z toho uhlí, ale taky z jádra, vodíku (palivový článek), vody, větru a nakonec i toho zemního plynu. Prostě je tu víc možností.
Když to porovnáte s naftou 66 kW v tom samém autě. Na kilometr to vyjde při 6,5 litrech/100km cca 1,7 Kč/km. Dojezd skoro 1000 km, normální kufr a jede to.
Přikláním se k Vašemu názoru, ono zrychlení z 0-100 za 30s je k zamyšlení i z hlediska pasivní bezpečnosti pasažérů. Líbí se mi, když automobilky propagují alternativní pohony, ale pochybuji, že o tento model bude zájem.:-/
Ano, ale zase např. rozvážková služba po Praze? Idelální auto...
Stálo to osm korun na litr a jelo to jako normální benzin. :-P
Ještě za komančů jsme se žigulem dvanáctistovkou jezdili na propanbutan z láhve. Klasické svářečské hadice připevněné do zvlášt vyvrtaného otvoru ke karbecu. Řidič měl u sebe dva kohouty, jedním se vypínal benzín, druhým pouštěl plyn. Když se auto zahřálo na osmdesát stupňů přepli jsme kohouty a už to fičelo za zlomek ceny. kam se hrabe Berlingo 3-[
Mě se to autíčko prostě líbí a to nejsme příslušník 4procentní menšiny :-D
Nemate nekdo zkusenosti s Fiatem Pandou na plyn?
Vezmeš plynovou bombu, zavedeš hadičku do klimatizace a jedeš dokud můžeš :-P
Hi Marcel,Unrelated question - Are you a Nokia OSS engineer ?.If so please call me urgently !!.+44 (0) 20 7300 9074Emilios
Dík za upozornění, cybu jsem opravil, časy jsou samozřejmě obráceně. Jinak těch 55 kW při provozu na benzin člověka taky nevytrhne, vážně by si berlingo zasloužilo alespoň osmnáctistovku, otázkou je, zda by se udržel poměr provozních nákladů.
S tou bednou v kufru to soudruzi trochu nezvládli, např. Doblo má nádrže pod podlahou...
Fiat Dobló je spíše jižanské vozidlo a nádrže na podvozku ve mně nebudí při pověstné české spořivosti moc velkou důvěru. Asi jen málo lidí by je nechalo kontrolovat včas, co myslíte? ;-)
Smysl této odpovědi mi nějak uniká, co má co česká spořivost společného s nádržemi pod autem??? Pokud někdo bude kašlat na prohlídky, je přece jedno, kde ta nádrž je, nebo snad máte dojem, že když je v kufru, tak si tu revizi udělá každý sám doma???
Smysl té odpovědi hledejte v mojí zkušenosti s ojetým Fiatem Multipla. Nekoupil jsem, mělo to zkorodované nádrže na podvozku a soudě podle rýh s tím předchozí majitel párkrát najel, kam neměl. Nic dalšího v tom nehledejte. Čistě moje nedůvěra k tomuto typu uložení plynové nádrže.
Sice nevím, jak to má vymyšlené Multipla, je to přece jen starší řešení, ale Doblo má nádrže uložené v takovém jakoby pouzdru, rozhodně tedy nehrozí, že by při jízdě "terénem" došlo ke kontaktu nádrže se zemí. Rozhodně mi to přijde jako mnohem inteligentnější řešení, než zničit variabilitu kufru a navíc mít dojezd jen nějakých 150km...;-)
Je ale otázka, jestli při koupi dodávky není na závadu ta obrovská krabice, která zabírá velký kus kufru. To třeba Opel Combo to má vyřešené bez ztráty úložného prostoru.
autor clanku by mohol napisat ze ta 1,4 CNG 48kW/100Nm je na plyn. ak sa pozije benzin tak ma vykon 55kW/120Nm. a su tam este aj nejake preklepy v zrychleni :)
Daleko povedenější dodávka navíc skutečně vydrží 400 000 v provozu protože ho naše firma vlastní a máme tam ještě starý atmosferický dízl 1.9 D
o-120 70 s ? 0-140 50 s ? :-O:-O
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.