Citroën Berlingo a Jumpy s faceliftem pro rok 2012

Francouzská značka Citroën představuje modernizovaná provedení svých na praktičnost zaměřených modelů Berlingo a Jumpy.

Hned na úvod: nenechte se zmást nápisy Dispatch na některých vozech na snímcích, neboť právě pod tímto jménem jsou vozy Citroën Jumpy nabízeny ve Velké Británii. Berlingo i Jumpy jsou na evropských trzích prodávány ve vysloveně užitkových i osobních verzích, přičemž přiložené snímky se zaměřují především na atraktivnější varianty určené k přepravě osob.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën Berlingo 2012

A začněme menším z obou modelů, řadou Citroën Berlingo Multispace, jež je k dispozici v závislosti na konkrétním trhu v pěti i sedmimístném uspořádání. Pro modelový rok se Berlingo dočkalo rozšířené masky chladiče s výraznějším firemním logem a upravených předních svítilen, jež mohou být na přání osazeny zdroji LED pro denní svícení.

Za zmínku stojí také upravené kryty zrcátek a nová litá kola, interiér se pak vyznačuje novými barevnými kombinacemi a kvalitnějšími obkladovými a potahovými materiály. Nabídka pohonných jednotek i nadále sestává výhradně ze čtyřválcových jednotek s objemem 1,6 l, a to zážehových s výkony 98 a 120 koní (72 a 88 kW) a vznětových ve verzích 75, 92 a 112 koní (55, 68, resp. 82 kW). Prostřední z dieselů nově nabízí nepatrně snížené emise CO2.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën Jumpy Combi 2012
 

Podobně decentní jsou také úpravy větší řady Citroën Jumpy Combi, která na své palubě usadí až devět cestujících. Zvenčí se vyznačuje nejen chromovanou maskou chladiče, ale také upravenými kryty podvozku pro snížení aerodynamického odporu a spotřeby. Za příplatek se nově dodává také stabilizační soustava Grip Control nabízející možnost volby ze čtyř jízdních režimů v závislosti na povrchu vozovky a povětrnostních podmínkách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ve škále sestav dostupných pohonných jednotek najdeme nově také špičkový čtyřválec 2,0 HDi s výkonem 160 koní (118 kW) v kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou.
 

Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků