Citroën Numéro 9: vrchol řady DS představen

Citroën ukáže na blížícím se autosalonu v Pekingu koncept, který naznačuje, jak bude vypadat budoucí vrcholný model řady DS. Kromě toho se modelem Numéro 9 mají vzhledově inspirovat také další chystané novinky.

Už příští týden oficiálně vstoupí na český trh model DS5. U této akce samozřejmě nebudeme chybět a vy se tak můžete těšit na první jízdní dojmy (ty statické jsme vám prezentovali dříve). Citroën ovšem pracuje na dalším modelu řady DS a tentokrát půjde o vrchol. Na autosalonu v Pekingu francouzská automobilka představí koncept Numéro 9, ze kterého bude budoucí sériové DS vycházet.

Premiéry | Design | Citroën

Citroën DS5: první statické dojmy

Jako už tradičně u řady DS, také v tomto případě hraje prim design. Rozepisovat se na toto téma nemá velký význam, každý si určitě udělá svůj vlastní názor. Fotografií je v galerii více než dost. Za zmínku stojí pouze fakt, že Numéro 9 neukazuje jen budoucí DS, ale některé designové prvky si v ne tak vzdálené budoucnosti přeberou další chystané novinky. Kromě jiného půjde o klasické SUV.

Numéro 9 měří na délku 4,93 m, široké je 1,94 m a vysoké pouze 1,27 m. Dostatečně prostorný interiér slibuje také třímetrový rozvor náprav. O pohon se stará hybridní pohonná jednotka HYbrid4. Spalovací částí je benzinová jedna-šestka známá ze všech možných modelů PSA. U nového konceptu je ale naladěna na 165 kW (225 k). Na zadní nápravě pak najdeme elektromotor, který přidá dalších 51 kW (70 k).

Zrychlení z nuly na stovku proběhne u Numéro 9 za 5,4 s, maximální rychlost dosahuje na 244 km/h. To vše samozřejmě při papírově zázračné spotřebě. V kombinovaném cyklu si 1500 kg vážící automobil má říci o 1,7 l/100 km. Auto je možné dobíjet z klasické elektrické zásuvky. Na plné nabití potřebuje 3,5 hodiny, v čistě elektrickém režimu pak ujede až 50 kilometrů.

Dobrou zprávou na závěr budiž fakt, že se konečně dočkáme systému Hydractive, který mnozí očekávali už u DS5. Mimochodem u Numéro 9 bude podvozek schopný vyžehlit kde co docela na místě. Auto totiž stojí na obřích kolech o velikosti 21 palců s pneumatikami o rozměru 245/35 ZR21.

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků