Citroën Numéro 9: vrchol řady DS představen

Citroën ukáže na blížícím se autosalonu v Pekingu koncept, který naznačuje, jak bude vypadat budoucí vrcholný model řady DS. Kromě toho se modelem Numéro 9 mají vzhledově inspirovat také další chystané novinky.

Už příští týden oficiálně vstoupí na český trh model DS5. U této akce samozřejmě nebudeme chybět a vy se tak můžete těšit na první jízdní dojmy (ty statické jsme vám prezentovali dříve). Citroën ovšem pracuje na dalším modelu řady DS a tentokrát půjde o vrchol. Na autosalonu v Pekingu francouzská automobilka představí koncept Numéro 9, ze kterého bude budoucí sériové DS vycházet.

Design | Premiéry | Citroën

Citroën DS5: první statické dojmy

Jako už tradičně u řady DS, také v tomto případě hraje prim design. Rozepisovat se na toto téma nemá velký význam, každý si určitě udělá svůj vlastní názor. Fotografií je v galerii více než dost. Za zmínku stojí pouze fakt, že Numéro 9 neukazuje jen budoucí DS, ale některé designové prvky si v ne tak vzdálené budoucnosti přeberou další chystané novinky. Kromě jiného půjde o klasické SUV.

Numéro 9 měří na délku 4,93 m, široké je 1,94 m a vysoké pouze 1,27 m. Dostatečně prostorný interiér slibuje také třímetrový rozvor náprav. O pohon se stará hybridní pohonná jednotka HYbrid4. Spalovací částí je benzinová jedna-šestka známá ze všech možných modelů PSA. U nového konceptu je ale naladěna na 165 kW (225 k). Na zadní nápravě pak najdeme elektromotor, který přidá dalších 51 kW (70 k).

Zrychlení z nuly na stovku proběhne u Numéro 9 za 5,4 s, maximální rychlost dosahuje na 244 km/h. To vše samozřejmě při papírově zázračné spotřebě. V kombinovaném cyklu si 1500 kg vážící automobil má říci o 1,7 l/100 km. Auto je možné dobíjet z klasické elektrické zásuvky. Na plné nabití potřebuje 3,5 hodiny, v čistě elektrickém režimu pak ujede až 50 kilometrů.

Dobrou zprávou na závěr budiž fakt, že se konečně dočkáme systému Hydractive, který mnozí očekávali už u DS5. Mimochodem u Numéro 9 bude podvozek schopný vyžehlit kde co docela na místě. Auto totiž stojí na obřích kolech o velikosti 21 palců s pneumatikami o rozměru 245/35 ZR21.

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 140 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 170 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků