Čisticí vlastnosti paliva Shell potvrzeny nejnovějšími testy laboratoří SGS

Nejnovější testy laboratoří SGS Czech Republic prokázaly výborné čisticí účinky výkonného paliva Shell V-Power Nitro+ 95. První zkoušky provedené v České republice zcela novou metodou renomovaným institutem podle mezinárodních standardů CEC zaznamenaly v průměru o více než třetinu menší množství úsad na sacích ventilech proti běžnému benzínu BA95 dostupnému na českém trhu.

Stále náročnější konstrukce pohonných jednotek s přeplňováním a sníženým třením vyžadují ke spolehlivé a dlouhodobé funkci čím dál kvalitnější palivo, které v prvé řadě nezanáší motor karbonem a jinými nečistotami. To zajišťují aditiva s čisticími (detergentními) schopnostmi. Je to podobné jako s praním oblečení: samotná voda odstraní jistou část špíny, ale správného čisticího účinku je dosaženo až po přidání pracího prostředku. Podobně ani běžná paliva nedokáží vyčistit spalovací prostor motoru a potřebují proto přidaná aditiva udržující jej v čistotě.

Čisticí vlastnosti jako jednu z hlavních vlastností prémiových paliv potvrdil nejnovější test české pobočky společnosti SGS, která patří mezi celosvětovou špičku v oblasti inspekce, testování, verifikace a certifikace. Ostatně jejich značku Pečeť kvality najdete na stojanech čerpacích stanic nejvýznamnějších dodavatelů pohonných hmot u nás. Laboratoře SGS představily v České republice zcela unikátní motorovou metodu testování dle standardů CEC (uznávaná mezinárodní organizace zabývající se vývojem zkušebních postupů pro ověřování vlastností automobilových paliv, maziv a převodových kapalin), kterou je schopna provádět v současnosti pouze necelá desítka laboratoří po celém světě. Metodika CEC předepisuje realizaci komplexních testů výhradně na vybraných konceptech agregátů Mercedes-Benz. Použitá metoda „Dirty-Up & Clean-Up“ (znečisti – vyčisti) spočívá v jednoduchém principu, kdy je motor provozován s jedním palivem (zpravidla běžným) a následně s druhým (aditivovaným). Jeden 60hodinový test se skládá z 800 cyklů odpovídajících typickému zatížení v městském provozu. Celá zkouška se pak v případě „Dirty-Up & Clean-Up“ metody opakuje s druhým palivem za použití původních ventilů motoru. Na nich se sleduje míra zanesení usazeninami (úsadami) – vizuálně i z hlediska určení přesné hmotnosti vzniklých usazenin. Sací ventily se za pomoci přesných analytických vah zváží nejprve před testem a poté i po zkoušce, aby mohl být stanoven rozdíl v množství usazenin.

První test „Dirty-Up & Clean-Up“ provedli laboratoře SGS v Kolíně s běžným benzínem BA95 vyrobeným v České republice a výkonným benzínem Shell V-Power Nitro+ 95. První část testu (Dirty-up) ukázala vznik 145 mg úsad na jeden ventil při použití běžného benzínu. Ve druhé části testu (Clean-up) při použití paliva Shell V-Power Nitro+ 95 bylo už na první pohled prokázáno mnohem menší množství úsad, což následně potvrdily i výsledky vlastního měření. „Průměrným výsledkem bylo 95 miligramů úsad na ventil, což je hodnota o 34 % nižší než u běžného paliva. Dle standardní metodiky se ještě provádí odstranění úsad ze spalovací části ventilů a průměrné množství úsad na ventil klesá až na 30 mg,“ komentuje výsledky měření Ivo Krajíček z motorové zkušebny SGS v Kolíně. „Výsledky lze hodnotit velmi pozitivně. Byl prokázán výrazný detergentní účinek paliva Shell V-Power Nitro+ 95 a konečné množství úsad na sacích ventilech i přes předřazení znečišťovací fáze plně odpovídá nejnáročnějším požadavkům

doporučeným automobilovými výrobci Worldwide Fuel Charter,“ dodal Ladislav Fuka, ředitel Divize paliv a maziv společnosti SGS Czech Republic. O čisticích vlastnostech výkonného paliva Shell V-Power Nitro+ 95 prodávaného na českých čerpacích stanicích tak nemůže být pochyb.

„Jsme opravdu hrdí na to, že české laboratoře potvrdily inovativní testovací metodou výjimečné čisticí vlastnosti našeho výkonného paliva Shell V-Power Nitro+ 95 prodávaného na domácím trhu. Potvrzují se tak jiné výsledky měření našich vlastních vývojových laboratoří i námi dlouhodobě deklarované vlastnosti našeho paliva s nejnovější palivovou technologií,“ komentuje výsledky testu Petr Pražský, ředitel provozu stanic Shell ve střední a východní Evropě.

Výkonná paliva Shell V-Power Nitro+ byla vyvinuta tak, aby zvyšovala výkon a působila v motoru okamžitě. Zlepšují reakci motoru, neboť zabraňují tvorbě nových a odstraňují stávající usazeniny, které snižují jeho výkon. Výborně se hodí pro moderní motory, jež používají technologii vysokotlakého přímého vstřiku, případně kombinovaný systém s přeplňováním. Použití však najde palivo i u majitelů starších vozů, jelikož díky silné čisticí schopnosti dokáže motor zbavit nánosů usazenin z méně kvalitních paliv a obnovit jeho funkčnost.

Vzniklé usazeniny mají dopady na základní procesy probíhající v motoru: negativně ovlivňují proudění nasávaného vzduchu, případně palivové směsi do spalovacího prostoru, v extrémních případech brání dosedání ventilu do sedla nebo pohybu jeho dříku. Kumulované usazeniny způsobují abrazivní opotřebení a mohou dokonce měnit kompresní poměr i s ním spojený oktanový nárok motoru, což ve finále může znamenat snížený výkon, vyšší spotřebu paliva a větší emise škodlivin. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků