„Čisté vozy” pro summit G8

V první polovině července bude na japonském Hokkaidu zasedat summit G8. A nezůstane ani stranou pozornosti světových automobilek.

A je jisté, že i tamní automobilky budou chtít využít pozornosti odborníků a médií, upírané k setkání zástupců nejvyspělejších zemí a Ruska, a blýsknout se svými pokroky na poli vozů s pokrokovými pohonnými jednotkami.

Nissan představí Nissan X-Trail vybavený vznětovým motorem M9R, vyvinutým ve spolupráci s Renaultem, ačkoli vznětová auta tvoří pouhé 1% z japonského trhu s osobními vozy. Motor má samozřejmě vstřikování common rail s tlakem až 1 600 barů, piezoelektrické vstřikovače a katalyzátor s filtrem pevných částic, jejichž elektronická regulace zohledňuje aktuální provozní podmínky a dosahuje minimálních emisí i spotřeby paliva. Nissan se i tímto modelem pokusí přesvědčit domácí zákazníky o přednostech “dieselů“ zvláště na delších cestovních trasách. Yo Usuba, prezident divize vývoje pohonných jednotek, zdůraznil, že tento motor nabízí o třetinu nižší spotřebu než sravnatelný motor zážehový a dosahuje točivého momentu srovnatelného s benzínovým šestiválcem 3,5 l.  Představitelé Nissanu však zatím nejsou rozhodnuti, zda tento model na japonský trh nakonec umístí. Zároveň dodávají, že plánují uvést model Maxima modelového roku 2010 se vznětovým motorem na americký trh. Jak se zdá, Honda bude v zavádění „čistého dieselu“ v USA o rok rychlejší.

Toyota oznámila, že k zajištění summitu poskytne osm desítek svých vozů, vybavených konvenčními hybridními pohonnými soustavami. TMC tím vyhověla požadavku japonských úřadů, aby bylo ježdění v rámci zasedání co nejekologičtější. Jedním z hlavních témat summitu totiž bude kapitola životní prostředí, zaměřená na obranu proti globálnímu oteplování.

Toyota nabídla 11 sedanů Lexus LS600h/LS600hL, 15 limuzín Crown Hybrid a 43 minivanů Estima Hybrid k dopravě vládních úředníků. Pro novináře dává k dispozici pět autobusů Toyota FCHV-BUS1, které disponují vodíkovým pohonem. Účastníci summitu však budou moci otestovat také prototypy Toyota Plug-in HV2, elektrické vozítko i-REAL nebo FCHV-adv2. Ve zvláštní výstavce pak představí statickou centrálu s vodíkovými články nebo tlakovou nádrž na kapalný vodík. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků