Čistě benzínovým a naftovým autům možná po roce 2040 odzvoní

Program Evropské unie pro snižování emisí CO2 u automobilů se dostává do další, řekněme definitivní fáze.

Demagogií určitých politických skupin a obchodních spolků vedená extrémní regulace emisí CO2 ve výfukových plynech nových automobilů je už z podstaty skutečného vlivu na světovou produkci skleníkových plynů absurdní. V důsledku vede k prakticky nekontrolovatelnému švindlování v měřeních a dalšímu bujení virtuální reality a byrokracie, ale to není nic nového. Nyní však přichází chvíle, jež nutně přijít musela: v plánu se objevila myšlenka zarazit spalovací motory jako takové, pokud tedy nebudou sloužit jako generátory elektrické energie.

Nick Clegg jakožto současný předseda Liberálně demokratické strany, jež je nyní jedním ze subjektů vládnoucích Velké Británii, před několika dny představil plán na zákaz automobilů s konvenčním pohonem v roce 2040. Po tomto datu budou podle něj povoleny pouze elektromobily a plug-in hybridy se spalovacími motory v úloze generátorů elektrické energie. Jde ale zatím pouze o strategii, o níž bude hlasovat stranické plénum v rámci nadcházejícího sjezdu Liberálně demokratické strany v Glasgow, ale po jejím odsouhlasení by se mohla stát součástí oficiálního programu strany.

Cleggova Liberálně demokratická strana má v souvislosti s dopravou obecně i celou řadu dalších „vynikajících nápadů“, ale zatím je není třeba brát příliš vážně, ovšem nelze přehlédnout skutečnost, že právě výše popsaný plán by se mohl stát otevřením pomyslné Pandořiny skřínky a rozpoutáním širší kampaně proti spalovacím motorům jako takovým. Ve strategiích této strany však chybí systematické řešení rozvoje infrastruktury pro dobíjení elektromobilů. A navíc: kdo ví, co bude v roce 2040…

Zdroj: The Telegraph      
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků