Čínský Volkswagen NMC se odhaluje na prvním snímku

Volkswagen neuhlídal únik oficiální fotky nového modelu NMC. Nebo to byl marketing? Kdo ví. Snímek sice nevyniká kvalitou, ale základní tvary poznat jsou.

Koncept New Midsize Coupé byl představen teprve letos v dubnu na autosalonu v Pekingu. „Kupé“ je pochopitelně jen marketingové označení, ve skutečnosti se jedná o čtyřdveřový sedan. Má jen sportovnější tvary (na VW určitě) a nižší střechu.

Ano, v rámci koncernové strategie i tak vypadá usedle, ale klienti ho takový chtějí. Stane se menší alternativou k Passatu CC. Označení NMC určitě není definitivní, může být zařazen do nějaké existující modelové řady. Určitě máte v paměti americký Passat NMS (New Midsize Sedan).

Design | Volkswagen | Byznys

Volkswagen NMC chce ztížit život Mercedesu CLA

NMC je však menší, má platformu MQB, zadní víceprvkovou nápravu a dostane velmi známé motory TSI objemu 1,4 a 2,0 l. První je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, DSG v případě druhého má jen šest rychlostí. Dle čínského serveru auto.163.com se chystá i úsporná varianta BlueMotion.

Koncept byl 4597 mm dlouhý, 1838 mm široký a 1422 vysoký, tedy kratší než Jetta! Pětisetlitrový kufr do série určitě vydrží, tady nebylo třeba mnoho měnit. Auto se samozřejmě trochu zcivilizovalo, z předního nárazníku zmizely chromované ozdoby a na masce naopak jedna přibyla, ta horní. Rudý vůz z Pekingu ji neměl. Změnil se také tvar mlhovek, místo diodového pásku jsou klasické a kruhové.

Zajímavosti | Volkswagen | Ceny | Sedany | Volkswagen Passat

Nový Volkswagen Passat zná české ceny. Začíná na 638 900 korun

Proč byl představen na jaře v Říši středu, je jasné. Volkswagen NMC se totiž bude vyrábět a pochopitelně také prodávat pouze tam. Prvních oficiálních snímků se snad dočkáme již 29. srpna. Produkce poběží v šanghajské továrně Volkswagenu.

Určitě zamíří do čínských showroomů v první polovině příštího roku a odhadovaná základní cena hovoří o 180 tisících jüanech, tedy 614 tisících korunách. Panoramatické střešní okno má být součástí základní výbavy. Pochopitelně sériovou verzi ještě předtím čeká výstavní premiéra, konkrétně na prosincovém autosalonu v Kantonu. Server 163.com však uvádí, že bude představena už 2. listopadu na výstavě v Čcheng-tu.  

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků