Čínský Qoros 3 překvapil, je nejbezpečnějším autem roku 2013

Organizace Euro NCAP, která se zabývá posuzováním bezpečnosti aut nově uváděných na evropský trh, zveřejnila seznam nejbezpečnějších vozů testovaných v roce 2013. A tradiční výrobci mají o čem přemýšlet.

Za absolutně nejbezpečnější z celkem 33 aut, které loni poslala proti bariéře, označila Euro NCAP model Qoros 3 sedan. Ano, to je výrobek té čínské značky, kterou dosud nikdo v Evropě nebral vážně. Qoros 3 je zároveň historicky první auto z Číny, které od respektované instituce dostalo plných pět hvězdiček.

S výjimkou celkového vítěze Euro NCAP absolutní pořadí nezveřejňuje. Namísto toho vyhlásila nejbezpečnější auta v jednotlivých kategoriích:

Kategorie MPV má dva vítěze, protože Carens i Tourneo Connect dosáhly shodného počtu bodů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Všechna vítězná auta si můžete prohlédnout ve fotogalerii

Celkové hodnocení každého vozu vychází z výsledků ve čtyřech dílčích kategoriích: ochrana dospělých cestujících, ochrana dětských pasažérů, ochrana chodců, asistenční systémy.

Bezpečnost | Technika | Byznys

Automobilky chtějí sjednotit bezpečnostní normy v USA a EU

Ve výsledném hodnocení se odrazí i detaily jako přítomnost upozornění na nezapnuté pásy nebo nastavitelného omezovače rychlosti. Jádrem jsou ale bariérové zkoušky: čelní náraz do deformovatelné překážky s přesazením 40 %, boční náraz deformovatelné překážky do dveří řidiče a boční náraz do sloupu.

Euro NCAP je konsorcium tvořené úřady několika evropských zemí, některými národními autokluby a také mezinárodním sdružením organizací hájících zájmy spotřebitelů.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků