Čínský plagiát Fiatu Panda stihl zákaz prodeje

Turínský soud zakázal dovoz minivozu GWPeri, výrobku čínské soukromé automobilky Great Wall, do Evropy. Důvodem pro rozhodnutí soudu se stala skutečnost, že automobil GWPeri je takřka shodný s vozem Fiat Panda. Před nedávnem jsme vás přitom informovali o jinám zásahu proti čínskému plagiátorství, jemuž učinil přítrž bavorský soud, který zakázal dovoz automobilů Shonghuan CEO příliš připomínajících BMW X5.

Dne 16. července soud v Turíně uvedl, že „...GWPeri nevypadá jako odlišné auto, ale jako (Fiat) Panda s pozměněnou přídí“. Soud importérovi vyměřil pokutu 15 000 Euro za první dovezené auto a pokutu 50 000 Euro za každý další vůz daného typu, jenž by se objevil na území Evropské unie. Vyslyšeny tím byly snahy právníků Fiatu, kteří na automobilku Great Wall podali trestní oznámení zároveň v Itálii a Číně s úmyslem zabránit prodeji GWPeri v EU i Číně, a to i přesto, že zde Fiat svoji Pandu neprodává. Na rozhodnutí čínských soudů se zatím vyčkává. 
 

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků