Čínský Great Wall Motors se chystá vyrábět v Bulharsku

Jeden z předních čínských automobilových výrobců Great Wall Motors plánuje postavit v Evropě svůj první závod, v němž bude vyrábět svá auta určena pro evropský a ruský trh. Nová fabrika, jejíž výstavba začne zřejmě již na jaře příštího roku, bude stát zhruba 170 km severovýchodně od Bulharského hlavního města Sofia a zpočátku vytvoří přibližně 1 500 stálých pracovních míst.

Představitelé automobilky již mají za sebou několik rokování s bulharským premiérem a některými dalšími členy vlády. Do výstavby továrny podle odhadů investuje společnost až 80 milionů eur, přičemž partnerem této výstavby bude místní firma Litex. Připomeňme, že společnost Great Wall Motors jen přednedávnem uvedla na trh kompaktní vůz GWPeri „náhodně“ podobný s Fiatem Panda. A poo výstavbě bulharského závodu k nám budou čínská auta opět o něco blíž.

Klepněte pro větší obrázek
GWPeri
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků