Čínské sedmimístné MPV Baojun 730 vytunil Lotus. Ano, opravdu!

Ne, neděláme si legraci. Přední vzpěry MacPherson a zadní klikovou nápravu s torzní příčkou tohoto dozajista praktického a ekonomického čínského MPV značky Baojun naladili specialisté společnosti Lotus Engineering. Zkrátka, ne jen monoposty F1 a extrémními okruhovými speciály živ je člověk.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O dynamiku tady nepůjde. Hlavní jsou provozní náklady, praktičnost a nízká cena

Sedmimístné MPV s uspořádáním sedadel 2+2+3 se jmenuje Baojun 730 a vzniklo díky společnému úsilí automobilek SAIC-GM-Wuling. Ano, prsty v tom má i americký koncern General Motors. Zákulisí nás nicméně moc nemusí zajímat, protože se tohle vskutku ekonomické MPV na náš trh vozit nebude.

Bezpečnost | Crashtesty | Auta z Číny | Byznys | Sedany

Čínský Qoros 3 překvapil, je nejbezpečnějším autem roku 2013

Tím pádem se Dacia Lodgy nemusí obávat o své neotřesitelné postavení krále levných sedmimístných přepravníků. Baojun 730 by však určitě dokázal rumunskému MPV sebrat několik váhavých zákazníků, vždyť se jen podívejte, kolik se do něj vejde lahví. Dokonce i s třetí řadou sedadel bude mít v kufru pořád slušných 330 litrů volného místa.

Baojun 730 bude k dostání se čtyřválcovými motory 1,5 a 1,8 l. Patnáctistovka nabízí výkon 81 kW (110 k) a na stovku tohle velké MPV rozjede za „méně než 17 sekund“. Pod tím si můžeme představit cokoli, protože „méně než 17 sekund“ je jak 2,5 sekundy, tak také 16,9 sekundy. Maximální rychlost 150 km/h bude asi stačit. Důležitá je spotřeba, která podle místních norem dosahuje na uspokojivých 7,1 l/100 km.

Autosalony | Auta z Číny | Luxusní auta | Premiéry

Papalášské Hongqi L5 je nejdražší a nejpompéznější auto z Číny

Osmnáctistovka s výkonem 101 kW (137 k) poskytne určitě lepší dynamické vlastnosti se stovkou za závratných 15 sekund a maximální rychlostí 160 km/h. A teď přijde na řadu cena. Základní model se prodává v přepočtu za přibližně 220 000 korun, což by na našem trhu lačnícím po levných velkoprostorových vozech způsobilo doslova masové demonstrace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dacia Logan 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 86 177 km
Cena: 105 000 Kč
Dacia Logan 1.39
Rok výroby: 2006
Stav: 59 226 km
Cena: 50 000 Kč
Dacia Logan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 76 047 km
Cena: 135 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků