Čínské gumy nepustily Prokopa ve Švédsku do elitní desítky

+

Martin Prokop vstoupil do sezony mistrovství světa s vozem Ford Fiesta S2000 dvanáctým místem na Švédské rallye. Svůj start bral jezdec Czech Ford National Teamu víceméně tréninkově. Protože severská soutěž nebyla součástí šampionátu S-WRC, jehož se zúčastní, chtěl na ní trochu ušetřit. Nakonec na to poněkud doplatil.

„Krásně jsme se svezli, vyzkoušeli, co bylo potřeba, a dosyta si užili zimní soutěže. Podmínky a počasí byly krásné, ale těžké. Výsledek to není špatný, dosáhli jsme několika špičkových časů, takže jsme byli s navigátorem Honzou Tománkem spokojeni,“ říkal Prokop AutoRevue.cz těsně po příletu ze Švédska.

Jediné, nad čímž se pozastavil, byla kvalita čínských pneumatik Dmack. „Jelikož jsme švédský start nebrali úplně vážně, nezvolili jsme jako většina soupeřů osvědčené gumy Michelin, ale čínskou novinku. Nakonec se ale ukázalo, že jsme byli schopní bojovat s absolutní špičkou kategorie WRC. Porazit nějaké silnější auto mohl být takový bonus, ale s tím obutím to nešlo,“ zalitoval osmadvacetiletý pilot.

Rozhodla nízká cena

„Když z ledu a sněhu při druhých průjezdech vylézala šotolina, tak už naše pneumatiky nestíhaly a my nemohli bojovat o čelo. Čínský výrobce jel poprvé a má před sebou ještě hodně práce. Na rychlosti to bylo znát, volbu si mohu trochu vyčítat, ale cena byla proti Michellinu tak nízká, že se to vyplatilo. Byl to záměr, protože jsme jeli do Švédska pro zábavu a nechtěli tolik utratit,“ vysvětlil Prokop s tím, že ho na trati potkaly dva defekty.

„Tyhle gumy mají dost měkkou konstrukci i směs. Z prvního důvodu se pneumatika jednou prorazila a podruhé svlékla z ráfku. Druhý faktor zapříčinil ohýbání hřebů na místech, kde se vjíždí na šotolinu. Auto pak přestává správně poslouchat. Číňani ve Švédsku sbírali data a určitě vědí, v čem se mají zlepšit,“ dodal jihlavský jezdec, který už nyní myslí na další podnik šampionátu, kterým je Mexická rallye (3. – 6. března).

Semerád vítězství nečekal

Dalším, kdo ve Švédsku jezdil s pneumatikami značky Dmack, byl druhý Čech na startu Martin Semerád. Mladík obsadil celkově šestnáctou příčku, ale poprvé v kariéře vyhrál hodnocení kategorie P-WRC vypsané pro produkční vozy. „Doufali jsme, že můžeme bojovat o bednu, ale určitě jsme nečekali, že budeme tak vysoko. Povedl se nám začátek sezony, pětadvacet bodů je skvělých," radoval se jezdec, který se spolujezdcem Michalem Ernstem, usedá do vozu Mitsubishi Lancer EVO IX.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Martin Prokop při loňském vystoupení na Švédské rallye
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 1.8
Rok výroby: 2004
Stav: 111 030 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2004
Stav: 182 053 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků