Čínské gumy nepustily Prokopa ve Švédsku do elitní desítky

+

Martin Prokop vstoupil do sezony mistrovství světa s vozem Ford Fiesta S2000 dvanáctým místem na Švédské rallye. Svůj start bral jezdec Czech Ford National Teamu víceméně tréninkově. Protože severská soutěž nebyla součástí šampionátu S-WRC, jehož se zúčastní, chtěl na ní trochu ušetřit. Nakonec na to poněkud doplatil.

„Krásně jsme se svezli, vyzkoušeli, co bylo potřeba, a dosyta si užili zimní soutěže. Podmínky a počasí byly krásné, ale těžké. Výsledek to není špatný, dosáhli jsme několika špičkových časů, takže jsme byli s navigátorem Honzou Tománkem spokojeni,“ říkal Prokop AutoRevue.cz těsně po příletu ze Švédska.

Jediné, nad čímž se pozastavil, byla kvalita čínských pneumatik Dmack. „Jelikož jsme švédský start nebrali úplně vážně, nezvolili jsme jako většina soupeřů osvědčené gumy Michelin, ale čínskou novinku. Nakonec se ale ukázalo, že jsme byli schopní bojovat s absolutní špičkou kategorie WRC. Porazit nějaké silnější auto mohl být takový bonus, ale s tím obutím to nešlo,“ zalitoval osmadvacetiletý pilot.

Rozhodla nízká cena

„Když z ledu a sněhu při druhých průjezdech vylézala šotolina, tak už naše pneumatiky nestíhaly a my nemohli bojovat o čelo. Čínský výrobce jel poprvé a má před sebou ještě hodně práce. Na rychlosti to bylo znát, volbu si mohu trochu vyčítat, ale cena byla proti Michellinu tak nízká, že se to vyplatilo. Byl to záměr, protože jsme jeli do Švédska pro zábavu a nechtěli tolik utratit,“ vysvětlil Prokop s tím, že ho na trati potkaly dva defekty.

„Tyhle gumy mají dost měkkou konstrukci i směs. Z prvního důvodu se pneumatika jednou prorazila a podruhé svlékla z ráfku. Druhý faktor zapříčinil ohýbání hřebů na místech, kde se vjíždí na šotolinu. Auto pak přestává správně poslouchat. Číňani ve Švédsku sbírali data a určitě vědí, v čem se mají zlepšit,“ dodal jihlavský jezdec, který už nyní myslí na další podnik šampionátu, kterým je Mexická rallye (3. – 6. března).

Semerád vítězství nečekal

Dalším, kdo ve Švédsku jezdil s pneumatikami značky Dmack, byl druhý Čech na startu Martin Semerád. Mladík obsadil celkově šestnáctou příčku, ale poprvé v kariéře vyhrál hodnocení kategorie P-WRC vypsané pro produkční vozy. „Doufali jsme, že můžeme bojovat o bednu, ale určitě jsme nečekali, že budeme tak vysoko. Povedl se nám začátek sezony, pětadvacet bodů je skvělých," radoval se jezdec, který se spolujezdcem Michalem Ernstem, usedá do vozu Mitsubishi Lancer EVO IX.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Martin Prokop při loňském vystoupení na Švédské rallye
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2006
Stav: 152 346 km
Cena: 60 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků