Čínské Geely koupilo Volvo, za 1,8 miliardy dolarů

21 komentářů

Hagrid
31. března • 6:39

je jen začátek závislosti. Bude mnohem hůř.

Judas Priest
31. března • 8:09

Mohl bych se optat v jakém smyslu NÁM bude hůř? V Číně roste životní úroveň tempem o kterém se v Evropě nikdy ani nesnilo, bude tam tudíž brzo enormní tlak na zvyšování příjmů i poptávka po kvalitních a luxusních výrobcích. Čína nám brzy přestane konkurovat v nabídce hyperlevné práce. Nakonec se podívejte do historie - v sedumdesátých letech Japonsko, v devadesátých Korea.

Skyline
31. března • 11:23

Doporucuji se podivat na pocet obyvatel v JP a KO, potom na Evropu, USA a Cinu. Mozna ti pak neco docvakne. Soucasne bych se jeste podival na aktivity Ciny (jiz zminene skupovani surovin po celem svete atd.) a mozna ti ty ruzove bryle ztmavnou. Jinak proti Cinanum nic nemam, jsou pracoviti a ochotni se ucit, navic dobre vari a maji zajimavou zemi a historii. Nicmene ani na Saddama nemirily rakety Joea od Grand Canyonu, ktery tam rozvazi pizzu, ze.

Judas Priest
31. března • 11:48

Ano, bude tam potřeba nakrmit víc krků a uspokojit větší potřebu po luxusním zboží až i Číňané zpohodlní jako Evropané, Japonci a Korejci. Vývoj i pro nás a náš export veskrze pozitivní. Takové obchodní příležitosti, jaké tu budou tu pro nás ještě nebyly.

Brouk
31. března • 8:45

tak tak. Kez by to chapalo vic lidi. Nadavani na Cinu je prevleceny strach z (evropskeho)neuspechu.

maqr
30. března • 21:32

uz sa tesim ako sa budu tvarit predajcovia... momentalne su akoze Volvo je brutalne cool VIP luxusna must-have naj naj naj znacka. Bude dost komplikovane si zachovat tuto tvar s vedomim ze vlastnikom znacky je nieco ako Geely. Kto videl/soferoval Geely si vie urobit obraz... :-(

Brouk
31. března • 8:52

To, ze Geely neni na technologickem vrcholu je logicke a ma sve duvody. Je to nova znacka a at by postavili sebedokonalejsi auto, nikdo by ho nekoupil. Lidi kupujou jen to, co znaji nebo kvazi znaji (reklama v TV). Kdyz vemu Lexus LS 600h, necham mu trochu upravit karoserii, nalepim tam logo Cchien-Sei a popisu, co to vsechno ma a umi (to same co LS600h), nikdo si to nekoupi. NIKDO, protoze to "nezna". Tohle je chovani cloveka.

Judas Priest
30. března • 9:27

Já osobně jásám nad tím, že se Volvo vymanilo z pod Fordu. Pokud vím, Číňani si uvědomují potenciál Volva a své malé zkušenosti v Evropě a mají Volvo nechat prostě fungovat. Bez ždímání Fordem a bez "kvalitních" Fordích komponent (něčí tvrzení, že má rád Ford je velmi příbuzné sdělení, že dotyčný má slabost pro infekční chorobu) Volvo bude prosperovat. Ano, bude mít místo fordích páček pod volantem mít čínské. Můžou být jedině lepší.

realita bez maskovani
30. března • 10:08

Otazkou pouze je, jake s tim maji umysly. Volvo samo o sobe moc sobestacne neni, nema zasadni vyvoj, nema toho moc sveho. Vetsinu z toho co ma, tak ma diky koncernove rodine - platformy, cast motoru, vybavy apod. Takze zalezi co Cinane koupili, pokud to bude dodavat i nadale Ford, muze to byt zajimave, pokud bude vse z dilny vyvoje Volvo/Cina, pak muze nastat problem, protoze Volvo toho moc nema a cinane v tomto segmentu a konkurenci EU/US nemaji nic.
Neresim tedy packy, Lotus taky patri Malajcum a problem s tim neni, jen nevim co je na pozadi, jak bude fungovat kooperace a co vlastne koupili.

Judas Priest
30. března • 10:50

Nesouhlasím s tím, že Volvo samo o sobě nic nemá. Volvo (minimálně do roku 2008) vyvíjelo samo ve své režii podvozky pro své největší vozy. Vyvíjelo také své motory, které se pak následně objevovaly třeba v nejsilnějších Focusech (i dříve než v modelech od Volva), ale s Fordem neměly vývojově nic společného. Globálně řečeno žádná automobilka nic nemá, protože elektroniku kupují, mechanické celky kupují (zámky, závěsy, panty) a prakticky všechny konstrukční uzly šasi si pro sériovou výrobu také nechávají navrhnout obvykle mimo (třeba u firmy Benteler, žejo..)

Zelí
30. března • 19:01

Číňani koupili jen značku. Všechno ostatní mají. Přes tuto značku začnou prodávat všude po světě své zboží. A spousta hlupáků, kteří na číňany jinak nadávají si volvo koupí.
Iluze o nějakém know-how volva je naprosto směšná. Žádné není a nebylo. Všechny komponenty, včetně výrobních technologií je volně dostupná. To si mohou koupit, včetně designu a konstrukce celku a podskupin.Ford naprosto selhal a na akvizici do volva prodělal kalhoty.

laco
30. března • 8:26

Cina ako najvatsi vyrobca automobilov a povedzme si na rovinu, ze za dobru cenu ziska tymto vysoke poznatky z oblasti bezpecnosti.A to je idealna kombinacia.Lacne a bezpecne.

Samsung
30. března • 7:41

Ani nevím proč, ale tyhle zprávy co zas číňany koupili, mě vždycky akorát zamrzí. Čínu jsem navštívil několikrát, a ač jsou to převážně velmi milí a pracovití lidé, tak k zemi jako celku trpím silnou neúctou a averzí. Padělání a kopírování práce a designů jiných lidí je jejich národním sportem a to mi na nich vadí asi nejvíce. Geely ani nepovažuji za automobilku, jejich vozy jsem viděl na výstavě v Pekingu a když opomenu ať už okopírovaný celý design karoserie nebo jen okopírované jednotlivé části z evropských aut, tak kvalita je úděs! Nechápu jak někdo může něco takového vypustit do ulic navíc hrdě pod svou značkou. Proto se mi hnusí, že firma takovéto úrovně je 100% vlastníkem Volva... :-/

mates
30. března • 8:27

a to je teprve zacatek, Cina je na uspesne ceste stat se svetovym leaderem a tak to i dopadne, postupne odburavaji import a vetsinu surovin a energie si zajistuji sami, bude nasledovat pravdepodobne revalvace yuanu a s tim souvisejici reakce na dolar a US dluhopisy, amikum z toho zacina bejt velmi soufl a dobre jim tak, velke procento vyroby prevedli do ciny a ted si sliznou tu zaslouzenou smetanku...

Dusan
30. března • 19:45

Cina nemuze zvysit hodnotu yuanu dokud bude tak masivne exportni zemi jakou je dneska, protoze by to okamzite podelalo jeji export. Jaky bude dalsi vyvoj je otazkou, Cina ma extremne zranitelnou ekonomiku a obrovske vnitrni ekonomicke problemy, takze za deset let muzou byt klidne totalne v riti, takze ja bych nepredjimal jak to dopadne.

Skyline
30. března • 16:54

"Dobre jim tak"? Jestli padne USA, tak nase socialisticka Evropa to bude mit za par. Nehlede na to, ze velke procento vyroby tam prevedla i Evropa, takze slizavat bude taky.Mimochodem, Cina spoustu surovin nema v dostatecnem mnozstvi, ale jeji statni agentury skupuji vse, co se da jinde ve svete (v Africe, Australii apod.). Aby ses jeste nedivil.

Brouk
30. března • 8:11

Jestli ti vadi kopirovani, tak misto placani vyber konkretni veci a podej zalobu u mezinarodniho soudu. Co konkretne okopirovali tobe? Nic. Na druhou stranu, kolik mas doma mp3, ktere si autorovi nezaplatil? A filmu? To je taky kradez dusevniho vlastnictvi. Kazdej at si zamete pred vlastnim prahem, nez tady zacne vzlykat. Automobilku VOLVO mohl koupit kdokoli, kdo na to mel, treba Kelner. Ale nekoupil. Ty sis urcite taky v dohledne dobe neplanoval koupit nove Volvo. Tak proc te to mrzi?Europatrioti, proste tem cinanum nezavidte!

Skyline
30. března • 16:51

Zajimave nazory - kradez dusevniho vlastnictvi? Co to je? Ze me OSA a dalsi smejdi okradaji na cenach karet do fotaku a do kamery? Na HDD, kam pak ty fotky davam? Na kopirkach?Uz se tesim, az jednou budeme platit za kazde sednuti na zidli (nekdo ji prece navrhl a vyrobil), za kazde cisteni zubu, zmacknuti pasty, stisk vypinace apod.

Brouk
31. března • 8:35

S praktiky OSA rovnez silne nesouhlaim. Druhy odstavec je jen zbytecne a hloupe prekrucovani.

Skyline
31. března • 11:18

Neni to ani prekrucovani, ani hloupe - je to jen aplikace OSA na jiny obor. Hloupe je se tomu smat a myslet si, ze nas nic podobneho nemuze potkat, az dostatecne velke skupine lidi bude stat za to prolobbovat podobne okradani do zakonu.

realita bez maskovani
30. března • 8:01

muzeme si za to sami. muzete za to vy, muzu za to ja, muzou za to vischni okolo nas. Americky kapital neumel udrzet pri zivote tuto firmu, evropsky kapital to neumi, tak holt jsme mene schopni nez ti cinane, musime se s tim smirit. melo to mozna padnout, ale zase co by delali ti lidi ze...- kazdopadne to, kde je cina je jenom nas problem. chceme levne veci a chceme velke vyplaty a to nejde dohromady. kazdy z nas chce velke vyplaty a tak nase vyrobky stoji hodne a hodne za tyto vyrobky davat nechceme. jenze mene si na vyplatu nedame. no tak holt ti, co to umi priskrtit dokazi produktovat kvanta levnych vyrobku, napodobenin, ktere ve finale nam staci. takze udelame draho, abychom meli mnoho penez a nakopime levne od toho, co dela levne. ano, my casem zkrachujeme, protoze to nase si prece nikdo nekoupi a oni namamoni kapital, aby si nas pak koupili.jooooo jinak to nebude a je treba se s tim smirit. pokud nekdo cce 50 dolaru za den a nekdo si musi vystacit s jednim nebo peti dolary, tak holt to jeho bude proste levnejsi.a neresme kvalitu, realna kvalita zajima jen mizive procento zakazniku. Prevaznou cast lidi zajima pocitova kvalita.

Doporučujeme

Články odjinud