Číňané si brousí zuby na tři evropské automobilky. Ale které?

Úspěšná čínská společnost Beijing Automotive Group zvažuje podle agentury Bloomberg koupi některé evropské automobilky. Od této zahraniční akvizice si slibuje další rozvoj.

„Investiční banky nám vytipovaly tři středně velké evropské automobilové výrobce s „dobrou image´,“ řekl na tiskové konferenci Dong Haiyang, prezident nově zřízené divize BAIC International Development. „Chceme získat středně velkou značku v Evropě. Teď je nejlepší čas, dokud je ekonomika zadrhnutá.“

Beijing Auto dnes vyrábí v Číně automobily společně s Daimlerem a Hyundai Motor. Má však velké plány: v roce 2020 hodlá prodávat v zahraničí 400 000 aut. To by společnosti mělo přinést zisk 2,5 miliardy juanů (v přepočtu 8,16 miliardy korun).

Společnost také ústy svého mluvčího prohlásila, že hodlá vyrábět nejpozději v roce 2025 „auta na světové úrovni“. Proto si najala bývalého designéra vozů Ferrari Leonarda Fioravantiho. 

Zatím BAIC nejvíce zaujal sedanem Senova, který byl vyvinutý za použití technologie zakoupené od Saabu v roce 2009.

„Uděláme všechno, co bude v našich silách, abychom se prosadili na zahraničních trzích,“ řekl předseda Beijing Auto Xu Heyi. „Pokud náš plán s nákupem evropské automobilky vyjde, zcela jistě se posuneme dále.“

Státem vlastněný výrobce automobilů Beijing Automotive by se tak se připojil k dalším čínským společnostem SAIC Motor Corp. a Great Wall Motor. SAIC vlastní britskou značku MG Motor a Great Wall Motor otevřel v únoru 2012 závod v Bulharsku.

Skupina Beijing Automotive nabídla na počátku letošního roku na hongkongské burze svoje akce. „Vede nás k tomu zesilující konkurence v Číně,“ řekl předseda Xu. „Chceme expandovat a potřebujeme k tomu prostředky. Letos prodáme 2,1 milionu aut. Do roku 2015 chceme vyrůst o 70 procent.“

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků