Číňané otevřeli v EU automobilku, nabídnou auta za 8000 eur

Čínská automobilka Great Wall se stala první společností z nejlidnatější země světa, která otevřela svůj montážní závod na území Evropské unie. Čínská auta se budou vyrábět v továrně nedaleko města Loveč na severu Bulharska. Letos by z ní podle plánů měly vyjet čtyři tisíce vozů.

Great Wall a její bulharský partner Litex Motors do továrny plánují investovat 113 milionů leva (1,44 miliardy korun) a výhledově vytvořit dva tisíce pracovních míst. Dosud do závodu investovaly polovinu z plánované částky, napsala polská agentura PAP. Výrobní kapacita továrny se má z původních dvou tisíc aut ročně zvýšit na 50 tisíc vozů v roce 2014, řekli podle agentury AP zástupci čínské firmy.

Lovečská továrna bude montovat osobní auta Voleex c10, jejichž cena se má pohybovat kolem osmi tisíc eur (necelých 200 tisíc korun) a pick-up Steed 5, později i model Hover 6, což je auto typu SUV.

Čínská auta vyráběná v Bulharsku ponesou označení „vyrobeno v EU“, což bylo pro Great Wall klíčové kvůli clům. Automobily montované z částí dodávaných z Číny budou určené pro bulharský, rumunský a turecký trh. Podle informací z loňského podzimu chce Great Wall v dalších letech expandovat do Skandinávie a Británie, zajímalo by ji i Německo.

Čínské automobilky se již před několika lety pokoušely o průnik na západní trhy, narazily však na problémy kvůli nedostatečné kvalitě a neplnění bezpečnostních norem.

Společnost Great Wall vznikla v roce 1976 a postupně se vypracovala v jednu z nejúspěšnějších čínských soukromých automobilek. Její prodej v jen v období mezi loňským lednem a říjnem meziročně stoupl o 30 procent na 322 tisíc vozů.

Zdroj: E15.cz
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků