Číňané definitině ovládli Volvo

15 komentářů

Yeti
3. srpna • 8:15

Tak za kolik to vlastně rákosníci koupili? Je tam napsáno že za 1,8miliónu, ale dali 1.3 miliardy a ještě mají dpolácet....?
Jinak je mi Volva líto. Další ikona automobilovýho průmyslu jde do sraček :o(

Zelí
3. srpna • 10:26

Socík něco stojí. Musíš ho něčím zaplatit. Švédi to volvo prostě prožrali. Rozhlídni se po vlastech českých a uvidíš totéž. My už jsme taky všechno prožrali. Socík pomalu končí.

Anonymizovaný
3. srpna • 11:19

Souhlas! V socialistickém sebeuspokojení přehlédli trendy v Evropě (v Česku a v Americe se pořád dost prodává) a technicky zaspali:
1) Velké rodiny jsou výjimkou, a pokud už jsou, mimo Švédsko meloun za V70 nedají
2) Srovnatelnou bezpečnost poskytnou i jiné značky - třeba Renault dosáhl na 5 hvězdiček dřív, než Volvo
3) Manažerská limuzína za meloun a půl (S80), které ujede v zatáčkách Focus nebo Golf ego svého majitele taky moc nezvýší
4) Diesely, které se kolem 100 tisíc vysypou likvidují pověst značky jako "držáku".
5) Nebudu psát, že jejich automatické převodovky jsou nejhorší, co znám, protože Chrysler PT Cruiser má ještě horšíA nepište mi, že jste na Volvu ujeli 300 tisíc bez problémů - možná na nějakém z roku 95 s motorem Audi. Měl jsem 2 V70 s dieselem a jedno se totálně vysypalo kolem 130ti tisíc, u druhého v 80ti odešla spojka a dvouhmoťák. Radši se podívejte, kde je Volvo ve statistikách TÜV nebo Dekra, či kdo vlastně ty statistiky závad v Německu publikuje.

eLzyx
3. srpna • 13:32

1) souhlas
2) nesouhlas, nehody nejsou o hvězdičkách
3) když jsem se vezl ve svojí S80, tak mi nějaký Focusy byly víte kde
4) jo, ten francouzskej mor jim dost uškodil. Stejně tak jako nepříliš šťastné řešení filtru pevných částic u D5.
5) no nejlepší nejsou, ale svojí práci zastanou velice dobře. S nezanedbanou údržbou jsou schopný vydržet statisíce kilometrů (kvalitka z Japonska). Jen ty sportovní vlastnosti od nich nelze čekat.Na C70 T5 1999 jsem měl najeto 230t km naprosto bez problému (i spojka a dvouhmota původní, motor a turbo taktéž), na S80 mám teď 230tkm a ta se zadřela (dle mě nevhodný olej, který Ford nasmlouval autorizovaným servisům). S těma V70 jste jeden z mála s takovým problémem, na volvoklubu jsem nikoho takového nepotkal (dost z nás tam má najeto nad 250tkm). Co to bylo za ročníky? A jak konkrétně se vysypalo totálně? Vysypaná spojka a setrvák - může záviset na stylu jízdy.

Anonymizovaný
3. srpna • 14:55

Nechci dál šroubovat diskusi, ale:
2) když už k nim dojde, tak jsou o hvězdičkách, váze vozu a posezu pasažérů v něm - a budovaná pověst bezpečného vozu vzala zasvé, když laguna měla 5 hvězdiček a Volvo nanejvýš 4. A další složka - aktivní bezpečnost - vachrlaté jízdní vlastnosti (V70, S80) a hodně nepřesné řízení (všechna Volva kromě S40/V50) taky moc nepomáhá (leda tím, že si s Volvem nikdo netroufne opravdu rychle jet).
3) Pak asi nejste správný "dynamický manažer dynamické firmy", který má problémy ... no však víte s čím ... No a právě ti si kupují auta za meloun a půl, což BMW a hlavně Audi pochopili mnohem dřív.A co se mých Volv týká - u toho prvního (2002) odešly v rozmezí 125-135 tisíc vstřiky, recirkulační ventil, turbo, řídící jednotka, podtlaková regulace a sieltbloky a byl nějaký problém s rozvody. Pak jsem to radši se ztrátou prodal. Je ale možné, že to (kromě vstřiků) zprasil servis (značkový!) a že závada byla jen v tom podtlaku a silentblocích.
U druhého (2006) mi v 80ti tisících začala téct spojka (i Š120 mi vydržela dýl) a měnilo se tam úplně všechno, včetně dvouhmoťáku (bylo leasingovky, takže to zatáhli oni).
A k tomu vašemu oleji - S80 není žádný supersport, aby musel mít speciální olej. Měl by jezdit na olej od kterékoliv pumpy, pokud použijete správnou specifikaci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jj
3. srpna • 18:46

sorry, ale plácáte v mnoha ohledech nesmysly na těch pět hvězdiček si velmi dobře pamatuji. byla to docela aféra a bylo to tak, že Renault bylo první auto hodnocené v tehdy pokud vím nově zavedeném pětihvězdičkovém systému NCAPu. V té době kdy hodnotili Lagunu až do doby dalšího modelu Volva (a ostatně u jiných značek taktéž) Volvo nemohlo pět hvězdiček mít prostě proto, že nebylo v tomto systému zatím hodnoceno. Dokonce tehdy Renault začal pokud si vzpomínám svých jistě zasloužených 5 hvězdiček inzerovat jako že je "první" a na upozornění několika dalších značek včetně snad mj. i Volva s tím přestal, protože ho přátelsky upozornili, že se snaží srovnávat dvě nesrovnatelná hodnocení, což bylo a je v soutěži zakázané.To že bezpečnost o hvězdičkách nutně není, je navzdory Vašemu tvrzení nedoceněný fakt. Až bude mít třeba zmíněný Renault (nebo jiná značka abych si nebral do huby Renault, proti kterému fakt nic nemám) takové možnosti pro testování bezpečnosti jako má prokazatelně Volvo, a bude vývoji v této oblasti věnovat prokazatelně stejné úsilí jako Volvo, tak budu jeho 5ti hvězdičkám věřit stejně jako těm od Volva. Aniž bych chtěl jakoukoliv konkrétní značku hanět, tak je smutným veřejným tajemstvím, že některé zejména méně tradiční značky "projektují" bezpečnostní prvky v autě nikoliv pro reálný provoz, ale pro ony 2-3 normované nárazy NCAPu, aby dostaly své hvězdičky. Bohužel v nekonečné množině kombinací katastrofických možností reálného nárazu už výsledek tak zářivý být nemusí pokud . Takže kdo chce, může doufat, že 5 hvězdiček je zárukou bezpečnosti, ti ostatní budou spíše než na počet hvezdiček spoléhat na dlouhodobý vývoj té-které značky a její tradici v této oblasti a také na selský rozum. Jinak řečeno i přestože dostala Audi Q7 snad jen 4 hvězdy pokud se nepletu, tak pokud bych si mohl vybrat, zdovolením se vybourám raději v ní než v Lagune (jakkoliv má jistě 5 hvězd v testu zaslouženě).Nevím s jakými "nepřesnými" stroji jste jezdil a netvrdím, že Volvo bylo někdy dělané jako sportovní nástroj (tam se snaží mířit spíše třeba BMW), ale jezdil jsem od Volva za posledních 10 let s kde čím a určitě bychom se mohli bavit o tom, zda někomu vyhovovala houpavost předchozí generace modelů, ale nikdy jsem neměl problém s tím, že by bylo řízení nepřesné. Ano Volvo se profilovalo jako cesťák na klidnou jízdu a tomu odpovídal jízdní projev - pokud si někdo koupil Volvo a čekal od něj jízdní projev Impresy, tak byl magor. Ale takových snad moc nebylo. U aktuální generace se navíc změnil i onen houpavý projev.To že velké cestovní limuzíně ujede v zatáčkách kdejaký hatchback kategorie Focusu a Golfu není nijak překvapivé a neí to problém S80, ale jakéhokoliv korábu téhle velikosti. V cestovní limuzíně veliikosti S80 sice můžete koupit velký motor a pelášit po dálnici, ale je totální kravina byť jen uvažovat o tom, zkoušet v téměř dvoutunové dlouhé potvoře ujíždět lehkému malému autu s přiměženým motorem v nějakých zatáčkách. Zkoušel jsem se přetahovat s BMW 5 v serpentýnách a i když to byla na takhle velké auto zábava, tak to byla proti jízdě třeba ve zmíněném Focusu prostě práce s 500 nebo víc kg navíc a hbytost malého auta nahradit něšla ani 3litrovým motorem. Takže opět úlet pokoušet tohle vydávat za nějaký relevantní úhel pohledu.K potížím Vašich aut není co dodat - auta se porouchávají. Když se ale opravdu kouknete na ty statistiky co říkáte, tak zjistíte, že je na tom Volvo stejně blbě nebo stejně jako třeba i slovutné německé značky a kdejaký model od MB nebo BMW se občas vyskytuje na překvapivě nelichotivé pozici. Pokud nesouhlasíte, prosím odkaz na nějakou statistiku, kkde je jsou všechny modely Volva jako celek výrazně pod umístněními německých značek jako ne VW, BMW nebo MB - já o ní fakt nevím a koukám na ně každý rok pro zajímavost, jak se svět vyvíjí.

Anonymizovaný
8. srpna • 0:36

Tady si tu statistiku prohlédněte:
www.anusedcar.com ...
MB a Audi jsou jednoznačně lepší, BMW jen o trochu. Smutné pro Volvo je, že líp na tom je i Opel a Ford a nejlíp z Volv si stojí S40/V50 s díly opovrhovaného Fordu.V těch zatáčkách BMW 5 (xDrive) s třílitem Focusu RS nebo Impreze spolehlivě stačí - sám jsem si to vyzkoušel (netvrdím, že je předjede) a MB E nebo A6 jsou o něco slabší, ale s Volvem si spolehlivě poradí. Jsou stejně plavná, jako Volvo, ale přitom v nich neslyšíte rázy od podvozku na každé příčné nerovnosti, jako u Volva.
A kdybyste si to pořádně přečetl - tak jsem psal o cílové skupině zákazníků pro auto za meloun a půl - vyšší manažeři, co se ještě nedostali k Bentley a chtějí být rychlí a dynamičtí a ve všem nejlepší. Tohle ego jim Volvo rozhodně nepodpoří. A to s tím Q7 je čistá manipulace. Hvězdičky jsou relativní k třídě auta. Podle této argumentace je nejbezpečnější TIRák - dokud ovšem nenarazí do betonové zdi.

eLzyx
3. srpna • 15:09

díky za odpovědi, taky to nechci rozpitvávat, bylo by to na dlouhou diskuzi.
Jen k tomu oleji ... nejde o mazání, ale o tvorbu úsad.

Zelí
3. srpna • 14:18

Nemyslel jsem to technicky, spíš ekonomicky. Technicky to zprasil ford tím, že do volva cpal ty svoje low endové komponenty. To co se hodí ještě do mondea je pro už volvo nedostatečné.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Anonymizovaný
3. srpna • 15:20

No víte - chcete-li dneska mít úspěch, tak buď musíte být špička, exotičtí, nebo levní - a ani jedno z toho Volvo už dlouho (nikdy) nebylo.
... no možná to bylo auto pro exoty - i když trochu fádní (taky jsem s ním pár let jezdil, exot jsem pořád, ale auta mám zábavnější).

Anonymizovaný
3. srpna • 15:04

No víte - chcete-li dneska mít úspěch, tak buď musíte být špička, exotičtí, nebo levní - a ani jedno z toho Volvo už dlouho (nikdy) nebylo.
... no možná to bylo auto pro exoty - i když trochu fádní (taky jsem s ním pár let jezdil, exot jsem pořád, ale auta mám zábavnější).

eLzyx
3. srpna • 14:40

to jsem poznal i na podvozku S40 II generace. Pro Focus vynikající, pro těžší Volvo nedostatečný :-/

Gina
3. srpna • 8:21

Co na tom nechapes? Cena 1,8 miliardy, zaplaceno zatim 1,3 a 0,5 bude doplaceno pozdeji. Firmy se nekupuji jako rohliky, ze kdyz nedas 1,50 Kc, nic nedostanes ;-) Cena a uhrada nutne nemuseji jit ruku v ruce...

Yeti
3. srpna • 8:32

No já jen že je tam napsáno 1.8 miliónu ale zaplaceno 1.3 miliardy. To je celkem rozdíl. Za 1.8milionu dolarů bych to koupil i já. Dotyčný psavec by si to měl po sobě aspoň přečíst.

Yeti
3. srpna • 10:15

... tak si to už opravili .... milión sem, miliarda tam :o))

Doporučujeme

Články odjinud