Čína prosazuje elektromobily. Do roku 2030 chce podíl 40 %

28 komentářů

Kuk Vykuk
14. listopadu • 3:02

Pohřeb spalováků v plném proudu :-D
Všechny velký automobilky co chtěj v Číně prodávat jsou naprosto zaskočený a doslova zoufalý a škemraj tam úlevy :-D:-D:-D

cudzinec11
20. prosince • 11:57

LIKVIDACIA konkurencie v priamom prenose...Cinanov stve, ze ani po desatrociach kopirovania nedokazu zaplavit svet a ciastocne aj vlastny trh rovnocennymi autami Made in China. Tak zmenili pristup - touto radikalnou zmenou vysachuju konkurenciu, navyse na tie elektromobily budu dotacie - site na mieru miestnym automobilkam. Okrem posilnenia vlastnych vyrobcov tym oslabia velke automobilky, ktore su zavisle na predajoch v Cine - zabiju dve muchy jednou ranou... Ekologia je pritom vhodna zamienka, o tu Cine nikdy neslo...

Roman
8. listopadu • 19:36

K elektropohonům, tedy spíše jejich bateriím. Mám 48V 12Ah LiFepo4 baterii (má mít prý výrazně vyšší životnost oproti LiIon) na kolo, má 2 roky téměř každodenního provozu do práce, nabíjení každej týden. No a můžu říct, že jí za chvíli můžu vyhodit, vydrží zlomek co nová. Stála tehdy cca 12 tisíc. Jestli budu muset kupovat do auta každé 2 roky nové baterie za cenu nového auta, tak to opravdu nechci. Nehledě na to, že ekonomičtější a ekologičtější bude ta ropa. Fabrika na výrobu baterií taky nemálo vyprodukuje a zničená příroda těžbou lithia taky neni nezanedbatelná. Co ty malý reaktory a plno dalších výhodnějších zdrojů energie, co tu byly a slehla se po nich zem? Elektropohon je sám o sobě skvělej, ale myslím, že vývoje nových zdrojů jsou záměrně bržděný

Lupo
10. listopadu • 17:08

Po celém světě jezdí přes milión elektromobilů, tedy zhruba milión lidí co si elektromobil pořídilo a provozuje nebo provozovalo. Jak to že tedy jediné hysterie o výměnách baterek po 2 letech se dočteme pouze od lidí co elektromobily nemají a nebo je haní kde jen to jde? Proč má pro někoho smysl vůbec šířit nějakou domněnku co je dávno vyvrácena?

kolemjdoucí 2
10. listopadu • 19:59

Kým, snad ne tebou?? Dovol abych se zasmál :-DU Li-xx baterií od výroby postupně samovolně s časem dochází k rozpadu elektrod a k pasivaci elektrod (to jsou dva různé děje). Není to ani moc ovlivněno provozním režimem (ale toto hodně ovlivňuje přebíjení), je to dáno hlavně nestabilitou lithia a používanou technologií výroby. Je úplně jedno jestli je akumulátor provozován nebo jen skladován, do dvou (až tří, max.) od data výroby let jsou elektrody rozpadlé a pasivované, s čímž souvisí nejen ztráta kapacity, ale i schopnost dodávat požadovaný proud - vnitří odpor baterie stoupá. Tohle vše je dáno fyzikálními vlastnostmi použitých prvků. Pokud akumulátor zmrzne, je po něm - elektrody se roztrhají (stačí již -5°C po pár hodin).Pokud vám bude kdokoliv tvrdit cokoliv jiného, lže - technologie je taková jaká je, toto jsou její fyzikální vlastnosti - a lepší technologii zatím nemáme (ne sériově vyráběnou). Co se týče promrznutí v elektromobilech, výrobci to při větších mrazech řeší tak, že akumulátor ohřívá malým proudem sám sebe pomocí odporové zátěže (v podstatě topení). Např. v manuálu Leafu je uvedeno max. 7 dní mrazů, pak je stejně po něm.Prozkoumejte si sami tento segment trhu s jetými (elektro)vozy: Je plný dvou- a tříletých elektromobilů za poloviční a nižší ceny. Důvod není těžké uhodnout.

Lupo
11. listopadu • 9:49

U Leafu Nissan uváděl že baterie mají být stavěné na 2000 cyklů. První měněné baterie u Nissanu Leaf v Evropě a Japonsku dochází při nájezdech okolo 350 tisíc kilometrů. Což zhruba odpovídá 2200 nabíjecím cyklům. I tak dané baterie měli stále dosahovat na 705 své původní kapacity. Já s Leafem najezdil prozatím 48 tisíc kilometrů a poslední diagnostika baterie v Nissanu neukázala pokles pod 2%, diagnostiku na autě mi dělali na 18 tisících když jsem auto kupoval, na 30 tisíc a následně u 60 tisíc najetých kilometrů. A podobné zkušenosti mají i další majitelé Nissanu Leaf.

kolemjdoucí 2
11. listopadu • 11:13

I kdyby tohle byla pravda (čemuž nevěřím), tak vám stejně neřekli všechno. Ri máte jaký?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lupo
11. listopadu • 13:40

Jaký je vnitřní odpor netuším, nemám důvod tu hodnotu znát stejně jako nemám důvod znát specifické údaje u spalovacího motoru.To čemu kdo věří je jeho soukromá věc. Já věřím své peněžence, a Leaf mi proti spalovacímu autu za dobu jeho provozu ušetřil na provozních výdajích určitou sumu.

kolemjdoucí 2
11. listopadu • 15:18

Samozřejmě že máte důvod ho znát, je to stejný důvod, proč vás zajímala ta kapacita - určuje opotřebení baterie.

Zelí
11. listopadu • 6:47

To máš marný. Věřící tohle nepřijmou. Podívej se kolik bloudů chodí v jednadvacátém století na modlení do mešit, kostelů..... ve jménu jakéhosi boha masově stále vraždí. Těm lidem je věda a fyzika ukradená. Těm to nevysvětlíš.

kolemjdoucí 2
11. listopadu • 9:59

Otázka víry je velmi složitá a na tenhle server to nepatří, tak bych to tu nerad rozebíral nějak zeširoka - takže se pokusím ve zkratce:.Osobně v Boha věřím, protože vím že je, protože já jsem od něj důkaz už dostal. Nicméně nevěřím v církve a sekty, protože ty se(be) i lidi dnes od Boha ve skutečnosti odvádějí, vzdalují se od něj - a to je právě ten problém. Je veliký rozdíl slepě věřit v Boha a konat pro nějakou sektu, a nebo skutečně vědět. To musí objevit každý sám.

Lupo
11. listopadu • 9:52

A jak jsou na tom tedy věřící okolo spalovacích motorů? Píšete to v podstatě sám o sobě to o těch věřících ;-) Kvůli ropě se nevedli a nevedou války a tedy i masové vraždy? A auta jezdící na fosilní paliva jsou snad zdraví prospěšná? Až vás lituji jak omezený a jednoduchý vlastně jste.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kolemjdoucí 2
11. listopadu • 10:03

Lítost si nechej pro svoje odsuzování.

Lovap
9. listopadu • 9:03

Vaše predpoklady "Jestli budu muset kupovat do auta každé 2 roky nové baterie za cenu nového auta, tak to opravdu nechci." sa míňajú so skutočnosťou pomerne hodne :-D

kolemjdoucí 2
9. listopadu • 10:47

Ty seš tu zas? Jeho možná oblafneš, ale ne mě, jsem technik a o těch baterkách mám naštudováno a v praxi ověřeno docela dost. Potvrzuju, že nekecá, ono je to dokonce horší - stačí aby jednou trochu promrzly a je vymalováno.Očekávám snůšku urážek, jak je u tebe obvyklé.

Martin
8. listopadu • 22:59

Zvláštní jak každý argumentuje tím, že výroba baterií resp. těžba surovin pro její výrobu a výroba elektroaut není ekologická....a přitom samotná výroba spalovacích motorů (a aut) a těžba ropy také není ekologická ba naopak.

kolemjdoucí 2
9. listopadu • 9:47

No tak to právě kecáš, v hutích jsou pece elektrické a na výrobu motorů nepotřebuješ žádné "extra" materiály. Tyto jsou navíc plně recyklovatelné. Na výrobu Li-cokoliv baterie potřebuješ hektolitry silných kyselin, ty nepadají z nebe a vylít do kanálu je taky nemůžeš. Tyhle baterie navíc dodneška neumíme pořádně recyklovat.Ropa se bude těžit tak jako tak, ta s auty až tak nesouvisí, je to strategická surovina která se používá k mnoha dalším věcem. Auta si navíc vystačí i ze zemním plynem, ten je čistší, levnější a v současné době ho z většiny bez užitku pálíme hned na těžebních věžích, tak stačí ho jen začít pořádně využívat (CNG/LNG, už na tento pohon začínají konečně vyrábět i lodě - ale že to trvalo). Auta navíc můžou jezdit i na etanol, už jde levně z elektřiny, vody a CO2 vyrábět, viz nedávné objevy. Na etanol navíc můžou jezdit i elektromobily, palivové články na etanol už dávno umíme a jsou účinnější než spalovací motory, přičemž emisemi jsou pouze vodní páry. http://sciencemag.cz/ethanol-z-oxidu-uhliciteho/... Stačí jen pořád nežrat ty voloviny od reality odtrženým blbům nahoře a jejich placeným profi trollům tady v diskusích. Cesty jsou, teď už jen tu vůli - a to je na nás, když panáci ji k prospěšným změnám nemají.Mimochodem, vyhrál Trump
(snad si ho nikdo nekoupí).

Mirek
9. listopadu • 18:56

U článků na etanol jsou emise CO2. Jen pro pořádek. Evidentně si to pleteš s Vodíkem.http://www.autorevue.cz/nissan-chysta-palivove-cl... ...

kolemjdoucí 2
9. listopadu • 20:19

Asi jo. Ale pořád je to dobrá zpráva, ten nám přeci nevadí když už je ten cyklus uzavřený a umíme ho konvetovat zase zpět na etanol, vadí NOx.

Zelí
8. listopadu • 17:05

U číňanů bych si dovolil tomu i věřit. Oni mají ve svých rukou suroviny na baterie. Na rozdíl od němců, kteří jsou na surovinách zcela závislí. To Angela nezmění.

Martin
8. listopadu • 22:56

Čína má suroviny jen díky penězům viz. jak si kupili v Chile kopec plný mědi. Ale jinak k čemu ti jsou suroviny, když je nedokážeš pořádně zpracovat a něco z nich vyrobit? A to zase umí němci (a nejen oni).

Mirek
8. listopadu • 18:37

No jo, ale ještě musí nějaké "nečínské" automobilky začít v dostatečné míře tyto auta vyrábět, ať to mají podle čeho zkopírovat. :-D

xman
9. listopadu • 8:52

Jelikoz uz si cinani sthli koupit sefa vyvoje BMW i3 plus sefa BMW i8 tak bych se o ne zase tak nebal...

Zelí
9. listopadu • 13:13

Čína vyrábí vlastní expresní rychlovlaky, vlastní maglev, mají kosmický program s vlastním programem s kosmonauty na orbitu, oni jsou technologicky velmi, velmi zdatní. Evropa se jim kouká na záda. Takže vyrobit auto s motorem ze ždímačky pro ně nebude problém.

Hloupej Honza
21. listopadu • 11:52

A po které čistě Čínské automobilové značce v Evropě nebo USA lidé tak šílí ?
Osobně bych řekl ,že ono BMW má v Čině jméno za to ta spousta jejich značek často nemá jméno ani v Čině natož jinde. Jen jsou levné....

xman
9. listopadu • 8:52

Jelikoz uz si cinani sthli koupit sefa vyvoje BMW i3 plus sefa BMW i8 tak bych se o ne zase tak nebal...

Mirek
9. listopadu • 18:49

Já také ne, ale vidím, že místní evidentně nepochopili, že to byl vtip. ;-)

Mirek
9. listopadu • 18:50

Ještě musím doplnit, že byl určený obecenstvu, které tady neustále uvádí, jak všichni od nás na východ kopírují.

Doporučujeme

Články odjinud