Pohřeb spalováků v plném proudu :-DVšechny velký automobilky co chtěj v Číně prodávat jsou naprosto zaskočený a doslova zoufalý a škemraj tam úlevy :-D:-D:-D
LIKVIDACIA konkurencie v priamom prenose...Cinanov stve, ze ani po desatrociach kopirovania nedokazu zaplavit svet a ciastocne aj vlastny trh rovnocennymi autami Made in China. Tak zmenili pristup - touto radikalnou zmenou vysachuju konkurenciu, navyse na tie elektromobily budu dotacie - site na mieru miestnym automobilkam. Okrem posilnenia vlastnych vyrobcov tym oslabia velke automobilky, ktore su zavisle na predajoch v Cine - zabiju dve muchy jednou ranou... Ekologia je pritom vhodna zamienka, o tu Cine nikdy neslo...
K elektropohonům, tedy spíše jejich bateriím. Mám 48V 12Ah LiFepo4 baterii (má mít prý výrazně vyšší životnost oproti LiIon) na kolo, má 2 roky téměř každodenního provozu do práce, nabíjení každej týden. No a můžu říct, že jí za chvíli můžu vyhodit, vydrží zlomek co nová. Stála tehdy cca 12 tisíc. Jestli budu muset kupovat do auta každé 2 roky nové baterie za cenu nového auta, tak to opravdu nechci. Nehledě na to, že ekonomičtější a ekologičtější bude ta ropa. Fabrika na výrobu baterií taky nemálo vyprodukuje a zničená příroda těžbou lithia taky neni nezanedbatelná. Co ty malý reaktory a plno dalších výhodnějších zdrojů energie, co tu byly a slehla se po nich zem? Elektropohon je sám o sobě skvělej, ale myslím, že vývoje nových zdrojů jsou záměrně bržděný
Po celém světě jezdí přes milión elektromobilů, tedy zhruba milión lidí co si elektromobil pořídilo a provozuje nebo provozovalo. Jak to že tedy jediné hysterie o výměnách baterek po 2 letech se dočteme pouze od lidí co elektromobily nemají a nebo je haní kde jen to jde? Proč má pro někoho smysl vůbec šířit nějakou domněnku co je dávno vyvrácena?
Kým, snad ne tebou?? Dovol abych se zasmál :-DU Li-xx baterií od výroby postupně samovolně s časem dochází k rozpadu elektrod a k pasivaci elektrod (to jsou dva různé děje). Není to ani moc ovlivněno provozním režimem (ale toto hodně ovlivňuje přebíjení), je to dáno hlavně nestabilitou lithia a používanou technologií výroby. Je úplně jedno jestli je akumulátor provozován nebo jen skladován, do dvou (až tří, max.) od data výroby let jsou elektrody rozpadlé a pasivované, s čímž souvisí nejen ztráta kapacity, ale i schopnost dodávat požadovaný proud - vnitří odpor baterie stoupá. Tohle vše je dáno fyzikálními vlastnostmi použitých prvků. Pokud akumulátor zmrzne, je po něm - elektrody se roztrhají (stačí již -5°C po pár hodin).Pokud vám bude kdokoliv tvrdit cokoliv jiného, lže - technologie je taková jaká je, toto jsou její fyzikální vlastnosti - a lepší technologii zatím nemáme (ne sériově vyráběnou). Co se týče promrznutí v elektromobilech, výrobci to při větších mrazech řeší tak, že akumulátor ohřívá malým proudem sám sebe pomocí odporové zátěže (v podstatě topení). Např. v manuálu Leafu je uvedeno max. 7 dní mrazů, pak je stejně po něm.Prozkoumejte si sami tento segment trhu s jetými (elektro)vozy: Je plný dvou- a tříletých elektromobilů za poloviční a nižší ceny. Důvod není těžké uhodnout.
U Leafu Nissan uváděl že baterie mají být stavěné na 2000 cyklů. První měněné baterie u Nissanu Leaf v Evropě a Japonsku dochází při nájezdech okolo 350 tisíc kilometrů. Což zhruba odpovídá 2200 nabíjecím cyklům. I tak dané baterie měli stále dosahovat na 705 své původní kapacity. Já s Leafem najezdil prozatím 48 tisíc kilometrů a poslední diagnostika baterie v Nissanu neukázala pokles pod 2%, diagnostiku na autě mi dělali na 18 tisících když jsem auto kupoval, na 30 tisíc a následně u 60 tisíc najetých kilometrů. A podobné zkušenosti mají i další majitelé Nissanu Leaf.
I kdyby tohle byla pravda (čemuž nevěřím), tak vám stejně neřekli všechno. Ri máte jaký?
Jaký je vnitřní odpor netuším, nemám důvod tu hodnotu znát stejně jako nemám důvod znát specifické údaje u spalovacího motoru.To čemu kdo věří je jeho soukromá věc. Já věřím své peněžence, a Leaf mi proti spalovacímu autu za dobu jeho provozu ušetřil na provozních výdajích určitou sumu.
Samozřejmě že máte důvod ho znát, je to stejný důvod, proč vás zajímala ta kapacita - určuje opotřebení baterie.
To máš marný. Věřící tohle nepřijmou. Podívej se kolik bloudů chodí v jednadvacátém století na modlení do mešit, kostelů..... ve jménu jakéhosi boha masově stále vraždí. Těm lidem je věda a fyzika ukradená. Těm to nevysvětlíš.
Otázka víry je velmi složitá a na tenhle server to nepatří, tak bych to tu nerad rozebíral nějak zeširoka - takže se pokusím ve zkratce:.Osobně v Boha věřím, protože vím že je, protože já jsem od něj důkaz už dostal. Nicméně nevěřím v církve a sekty, protože ty se(be) i lidi dnes od Boha ve skutečnosti odvádějí, vzdalují se od něj - a to je právě ten problém. Je veliký rozdíl slepě věřit v Boha a konat pro nějakou sektu, a nebo skutečně vědět. To musí objevit každý sám.
A jak jsou na tom tedy věřící okolo spalovacích motorů? Píšete to v podstatě sám o sobě to o těch věřících ;-) Kvůli ropě se nevedli a nevedou války a tedy i masové vraždy? A auta jezdící na fosilní paliva jsou snad zdraví prospěšná? Až vás lituji jak omezený a jednoduchý vlastně jste.
Lítost si nechej pro svoje odsuzování.
Vaše predpoklady "Jestli budu muset kupovat do auta každé 2 roky nové baterie za cenu nového auta, tak to opravdu nechci." sa míňajú so skutočnosťou pomerne hodne :-D
Ty seš tu zas? Jeho možná oblafneš, ale ne mě, jsem technik a o těch baterkách mám naštudováno a v praxi ověřeno docela dost. Potvrzuju, že nekecá, ono je to dokonce horší - stačí aby jednou trochu promrzly a je vymalováno.Očekávám snůšku urážek, jak je u tebe obvyklé.
Zvláštní jak každý argumentuje tím, že výroba baterií resp. těžba surovin pro její výrobu a výroba elektroaut není ekologická....a přitom samotná výroba spalovacích motorů (a aut) a těžba ropy také není ekologická ba naopak.
No tak to právě kecáš, v hutích jsou pece elektrické a na výrobu motorů nepotřebuješ žádné "extra" materiály. Tyto jsou navíc plně recyklovatelné. Na výrobu Li-cokoliv baterie potřebuješ hektolitry silných kyselin, ty nepadají z nebe a vylít do kanálu je taky nemůžeš. Tyhle baterie navíc dodneška neumíme pořádně recyklovat.Ropa se bude těžit tak jako tak, ta s auty až tak nesouvisí, je to strategická surovina která se používá k mnoha dalším věcem. Auta si navíc vystačí i ze zemním plynem, ten je čistší, levnější a v současné době ho z většiny bez užitku pálíme hned na těžebních věžích, tak stačí ho jen začít pořádně využívat (CNG/LNG, už na tento pohon začínají konečně vyrábět i lodě - ale že to trvalo). Auta navíc můžou jezdit i na etanol, už jde levně z elektřiny, vody a CO2 vyrábět, viz nedávné objevy. Na etanol navíc můžou jezdit i elektromobily, palivové články na etanol už dávno umíme a jsou účinnější než spalovací motory, přičemž emisemi jsou pouze vodní páry. http://sciencemag.cz/ethanol-z-oxidu-uhliciteho/... Stačí jen pořád nežrat ty voloviny od reality odtrženým blbům nahoře a jejich placeným profi trollům tady v diskusích. Cesty jsou, teď už jen tu vůli - a to je na nás, když panáci ji k prospěšným změnám nemají.Mimochodem, vyhrál Trump(snad si ho nikdo nekoupí).
U článků na etanol jsou emise CO2. Jen pro pořádek. Evidentně si to pleteš s Vodíkem.http://www.autorevue.cz/nissan-chysta-palivove-cl... ...
Asi jo. Ale pořád je to dobrá zpráva, ten nám přeci nevadí když už je ten cyklus uzavřený a umíme ho konvetovat zase zpět na etanol, vadí NOx.
U číňanů bych si dovolil tomu i věřit. Oni mají ve svých rukou suroviny na baterie. Na rozdíl od němců, kteří jsou na surovinách zcela závislí. To Angela nezmění.
Čína má suroviny jen díky penězům viz. jak si kupili v Chile kopec plný mědi. Ale jinak k čemu ti jsou suroviny, když je nedokážeš pořádně zpracovat a něco z nich vyrobit? A to zase umí němci (a nejen oni).
No jo, ale ještě musí nějaké "nečínské" automobilky začít v dostatečné míře tyto auta vyrábět, ať to mají podle čeho zkopírovat. :-D
Jelikoz uz si cinani sthli koupit sefa vyvoje BMW i3 plus sefa BMW i8 tak bych se o ne zase tak nebal...
Čína vyrábí vlastní expresní rychlovlaky, vlastní maglev, mají kosmický program s vlastním programem s kosmonauty na orbitu, oni jsou technologicky velmi, velmi zdatní. Evropa se jim kouká na záda. Takže vyrobit auto s motorem ze ždímačky pro ně nebude problém.
A po které čistě Čínské automobilové značce v Evropě nebo USA lidé tak šílí ?Osobně bych řekl ,že ono BMW má v Čině jméno za to ta spousta jejich značek často nemá jméno ani v Čině natož jinde. Jen jsou levné....
Já také ne, ale vidím, že místní evidentně nepochopili, že to byl vtip. ;-)
Ještě musím doplnit, že byl určený obecenstvu, které tady neustále uvádí, jak všichni od nás na východ kopírují.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.