Čína letos ve výrobě aut předběhne Evropu

11 komentářů

Jim
2. ledna • 18:18

Pokud si to tam nechají tak ať si jich vyrobí kolik chtějí. Stejně s tím nic nenaděláme. No a vyvážet do Evropy je jedna věc a prodat je tam je druhá věc. Pokud to nebudeme kupovat tak se zase stáhnou. Už to párkrát zkoušeli.

JirkaK
4. ledna • 9:23

Bohužel je to jen otázka času. Čína už absolutně ovládla zdejší trh s jízdními koly, potom se skůtry a motorkami (pokud zrovna někdo nechce výslovně třeba Harleye) a teď jsou na řadě auta. Za deset let tady zůstane pár výrobců luxusních aut s prodeji mnohonásobně nižšími než dnes a zbytek zanikne. Tak jako zanikli evropští výrobci kol, skůtrů a běžných motocyklů, televizorů a další sprotřební elektroniky, počítačů, oblečení, bot, hraček, atd. Tak proč by to s auty mělo být jinak. Jediné co nás může zachránit je uzavření trhu a velká dovozní cla, ale to se nestane protože místo zdravého rozumu tady vládne ideologie a na ni dojedeme podobně jako před čtvrt stoletím RVHP. Prostě jsme v ......

Zelí
4. ledna • 10:02

Stačí se podívat na produkci korejců v roce 2005, což je nedávno. Je to technická hrůza a děs. Stačilo skoupit tým evropských mozků a jsou skokově na úrovni doby. Číňani jsou dnes na lepší úrovni než korejci v roce 2005, mají na půdě evropy dvě továrny, jejich nástup na evropu je reálný. Je jen otázkou, jestli je pro ně obchodně zajímavé cpát se do přesyceného a zahlceného evropského marketu.

Zelí
2. ledna • 19:12

Trubky, které to koupí se vždycky najdou. Stačí plácnout nízkou cenu (s tím nemají číńani problém), přilepit k tomu záruku na sedum let a je vymalováno. Výrobní technologie jsou z evropy už všechny nastěhované do číny, takže jim nic nechybí.

Atomas
4. ledna • 7:40

Nenazývejte nikoho trubkami. Klasický zákazník chce za svoje peníze samozřejmě získat co nejvíce. A je bohužel smůlou evropských automobilek ( ale víceméně spíše EU politiků), že se zasekly na názoru, že se kolem nich točí svět. Dnešní svět je bohužel velmi dynamický, z aut se stává normální spotřebka ( kromě luxusních a exkluzivních) a tak může každému být jedno, jaký znak auto nese ( stejně se jedná o skládačku dílů z firem Bosch, Valeo a dalších subdodavatelů). K tomu si přidejte nesmyslná ekologická omezení EU a máme tu krásnou situaci, kdy se evropská auta líbí byrokratům z EU, méně již zákazníkům... Normálnímu člověku nezbývá, než se poohlédnout po US produkci, případně asijské...

Realista
2. ledna • 17:52

Je to celkem logické. Pokud Číňané Evropu už dávno předběhli v počtu obyvatel, tak ji jednou musí předběhnout i počtu vyrobených aut. ;-)

josephko
2. ledna • 17:28

Keď Číňania začnú do Európy exportovať aj autá, aká výroba vlastne v Európe zostane? Veď už teraz sa z Číny vozí (či už priamo alebo sprostredkovane) väčšina elektroniky, hračiek, textilu, odevov a obuvi. Dokonca sa z Číny oplatí dovážať aj potraviny - napr. kompóty. Je nemožné nájsť domácnosť, kde by aspoň niečo nebolo vyrobené v Číne.
Samotný výskum a vývoj desiatkam či stovkám miliónom ľudí v Európe prácu zaistiť nemôže.
Otázka už nie je, či sa čínske autá v Európe uchytia, ale kedy. Či už v tomto desaťročí alebo až o pár rokov neskôr. Európske automobilky teraz drží nad vodou aj export to Číny. Čo keď sa ale smer vývozu o pár rokov obráti opačným smerom? Kam bude Európa vyvážať? Na Mesiac?

Fantomas
2. ledna • 18:23

Taky jsem zvědavý čím se Evropa chce život. Navíc tak giganticky zadlužená Evropa.
Někteří "odborníci" tvrdí, že prý se tu perfektně uživíme tím, že si budeme navzájem prodávat služby :-))

Zelí
2. ledna • 19:07

Tohle tvrdil asi před deseti lety nějaký americký ekonom Švejnar. Rozplýval se jak se americká ekonomika mění a přetransformovává na vyšší stupeň, kdy se zvyšuje podíl služeb na úkor "primitivní, hmotné výroby" s vyšší přidanou hodnotou. Myslel jsem, že se pomátl, ale myslel to vážně. Uplynulo deset let a vyšší přidaná hodnota služeb nám nějak v americe nefunguje a vyšší přidaná hodnota se nějak přeunula s primitivní hmotnou výrobou do číny.

Fantomas
2. ledna • 20:18

Problém u takových ekonomů bývá v tom, že nejsou nezávislí, ale řídí se heslem "koho chleba jíš, toho píseň zpívej". No a jak to dopadá vidíme všude kolem.

Olda
2. ledna • 16:40

Číňani přešli z kol na auta a Evropani naopak,třeba takoví Italové už koupí více kol než aut,takhle hluboko jsme tu klesli.

Doporučujeme

Články odjinud