Pokud si to tam nechají tak ať si jich vyrobí kolik chtějí. Stejně s tím nic nenaděláme. No a vyvážet do Evropy je jedna věc a prodat je tam je druhá věc. Pokud to nebudeme kupovat tak se zase stáhnou. Už to párkrát zkoušeli.
Bohužel je to jen otázka času. Čína už absolutně ovládla zdejší trh s jízdními koly, potom se skůtry a motorkami (pokud zrovna někdo nechce výslovně třeba Harleye) a teď jsou na řadě auta. Za deset let tady zůstane pár výrobců luxusních aut s prodeji mnohonásobně nižšími než dnes a zbytek zanikne. Tak jako zanikli evropští výrobci kol, skůtrů a běžných motocyklů, televizorů a další sprotřební elektroniky, počítačů, oblečení, bot, hraček, atd. Tak proč by to s auty mělo být jinak. Jediné co nás může zachránit je uzavření trhu a velká dovozní cla, ale to se nestane protože místo zdravého rozumu tady vládne ideologie a na ni dojedeme podobně jako před čtvrt stoletím RVHP. Prostě jsme v ......
Stačí se podívat na produkci korejců v roce 2005, což je nedávno. Je to technická hrůza a děs. Stačilo skoupit tým evropských mozků a jsou skokově na úrovni doby. Číňani jsou dnes na lepší úrovni než korejci v roce 2005, mají na půdě evropy dvě továrny, jejich nástup na evropu je reálný. Je jen otázkou, jestli je pro ně obchodně zajímavé cpát se do přesyceného a zahlceného evropského marketu.
Trubky, které to koupí se vždycky najdou. Stačí plácnout nízkou cenu (s tím nemají číńani problém), přilepit k tomu záruku na sedum let a je vymalováno. Výrobní technologie jsou z evropy už všechny nastěhované do číny, takže jim nic nechybí.
Nenazývejte nikoho trubkami. Klasický zákazník chce za svoje peníze samozřejmě získat co nejvíce. A je bohužel smůlou evropských automobilek ( ale víceméně spíše EU politiků), že se zasekly na názoru, že se kolem nich točí svět. Dnešní svět je bohužel velmi dynamický, z aut se stává normální spotřebka ( kromě luxusních a exkluzivních) a tak může každému být jedno, jaký znak auto nese ( stejně se jedná o skládačku dílů z firem Bosch, Valeo a dalších subdodavatelů). K tomu si přidejte nesmyslná ekologická omezení EU a máme tu krásnou situaci, kdy se evropská auta líbí byrokratům z EU, méně již zákazníkům... Normálnímu člověku nezbývá, než se poohlédnout po US produkci, případně asijské...
Je to celkem logické. Pokud Číňané Evropu už dávno předběhli v počtu obyvatel, tak ji jednou musí předběhnout i počtu vyrobených aut. ;-)
Keď Číňania začnú do Európy exportovať aj autá, aká výroba vlastne v Európe zostane? Veď už teraz sa z Číny vozí (či už priamo alebo sprostredkovane) väčšina elektroniky, hračiek, textilu, odevov a obuvi. Dokonca sa z Číny oplatí dovážať aj potraviny - napr. kompóty. Je nemožné nájsť domácnosť, kde by aspoň niečo nebolo vyrobené v Číne.Samotný výskum a vývoj desiatkam či stovkám miliónom ľudí v Európe prácu zaistiť nemôže. Otázka už nie je, či sa čínske autá v Európe uchytia, ale kedy. Či už v tomto desaťročí alebo až o pár rokov neskôr. Európske automobilky teraz drží nad vodou aj export to Číny. Čo keď sa ale smer vývozu o pár rokov obráti opačným smerom? Kam bude Európa vyvážať? Na Mesiac?
Taky jsem zvědavý čím se Evropa chce život. Navíc tak giganticky zadlužená Evropa.Někteří "odborníci" tvrdí, že prý se tu perfektně uživíme tím, že si budeme navzájem prodávat služby :-))
Tohle tvrdil asi před deseti lety nějaký americký ekonom Švejnar. Rozplýval se jak se americká ekonomika mění a přetransformovává na vyšší stupeň, kdy se zvyšuje podíl služeb na úkor "primitivní, hmotné výroby" s vyšší přidanou hodnotou. Myslel jsem, že se pomátl, ale myslel to vážně. Uplynulo deset let a vyšší přidaná hodnota služeb nám nějak v americe nefunguje a vyšší přidaná hodnota se nějak přeunula s primitivní hmotnou výrobou do číny.
Problém u takových ekonomů bývá v tom, že nejsou nezávislí, ale řídí se heslem "koho chleba jíš, toho píseň zpívej". No a jak to dopadá vidíme všude kolem.
Číňani přešli z kol na auta a Evropani naopak,třeba takoví Italové už koupí více kol než aut,takhle hluboko jsme tu klesli.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.