Čína letos ve výrobě aut předběhne Evropu

Čína letos poprvé v historii vyrobí více automobilů než Evropa. Čínské automobilky prosperují rekordním tempem, zatímco ty evropské jsou v krizi, protože Evropané šetří a nová auta nekupují.

Čína letos vyrobí 19,6 milionu aut a dalších lehkých vozidel, jako jsou například tahače, ve srovnání s 18,3 miliony v Evropě, spočítali odborníci oslovení deníkem Financial Times.

Když vezmeme v potaz, že do evropských čísel se započítává i ruská a turecká produkce, čínská data jsou ještě působivější. V roce 2012 se v Evropě vyrobilo asi 18,9 milionu aut, v Číně 17,8 milionu.

Předpovědi jsou založené na odhadech hlavních expertních sdružení z branže, jako jsou IHS, LMC nebo PwC. Podle nich letos poroste celková produkce aut ve světě o 2,2 procenta oproti 4,9 procentům v loňském roce. Celkový obrat globálního automobilovém průmyslu činí 1,3 biliony dolarů.

Evropa v letošním roce vyprodukuje přesně pětinu všech vyrobených aut – což je oproti 35 procentům v roce 2001 výrazný pokles. V roce 1970 se na starém kontinentě vyrábělo téměř každé druhé auto.

Z čínských automobilek oproti tomu letos vyjede desetkrát více vozů než v roce 2000. Podíl na světové výrobě se tím zvýšil z pouhých 3,5 procenta na 23,8 procent.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků