Čína chce po evropských automobilkách i německé strojírenství

Ovládnutím automobilky Saab získali Číňané další tradiční evropskou automobilovou značku. Již ovládají Volvo a Rover. Mimo automobilky Číňané skupují i jejich dodavatele.

Nákup švédské automobilky Saab švédsko-čínským konsorciem NEVS je zatím posledním tahem Číňanů v sérii akvizic na evropském automobilovém trhu. Číňané své investice v Evropě zvyšují již řadu měsíců. Po automobilkách se letos chtějí zaměřit na další strojírenské firmy, zejnéna v Německu.

Podle studie poradenské společnosti Ernst & Young, kterou zveřejnil list Financial Times Deutschland (FTD), se Čína zajímá zejména o německé strojírenské podniky. Ze čtyř stovek společností, které agentura oslovila, byla čtvrtina z nich německých. Německo se tak stává pro čínské investory třetí nejatraktinvější lokalitou, po samotné Číně a USA.

Čína zahájila německé nákupní tažení ve velkém v dubnu 2011. Tehdy ohlásila státní společnost CQLT nákup německé společnosti SaarGummi, která tehdy byla v platební neschopnosti. Přesná kupní cena zůstala tajná, ale zdroje FTD hovořily o 100 milionech eur. Číňané však oznámili ambiciózní plán vrráti do roku 2013 společnost k zisku. V době převzetí byla hluboko v červených číslech. SaarGumi vyrábí i v České republice a je například dominantním dodavatelem dveřních autotěsnění.

Čínské tažení v německém průmyslu pokračuje i letos. Skupina Sany ovládla firmu Putzmeister, výrobce čerpadel na beton. A dodavatele autodílů, firmu Kiekert, získal v březnu koncern Lingyun Hebei. Další akvizice mají rychle následovat. Číňané ale svou agresivní expanzi krotí a raději než o převzetí hovoří o spolupráci.

O všem rozhoduje vláda

Čínské společnosti plní objednávku vlády. „Pětiletý vládní plán vyzývá čínské společnosti, aby výrazně expandovaly do zahraničí,“ řekl serveru Weltonline Victor Ho, partner poradenské firmy Allen & Overy v Pekingu. „Toto je začátek dlouhodobého vývoje, ne nějaká přechodná móda,“ je přesvědčen Ho.

Zdroj: E15.cz
 

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků