Čína chce po evropských automobilkách i německé strojírenství

Ovládnutím automobilky Saab získali Číňané další tradiční evropskou automobilovou značku. Již ovládají Volvo a Rover. Mimo automobilky Číňané skupují i jejich dodavatele.

Nákup švédské automobilky Saab švédsko-čínským konsorciem NEVS je zatím posledním tahem Číňanů v sérii akvizic na evropském automobilovém trhu. Číňané své investice v Evropě zvyšují již řadu měsíců. Po automobilkách se letos chtějí zaměřit na další strojírenské firmy, zejnéna v Německu.

Podle studie poradenské společnosti Ernst & Young, kterou zveřejnil list Financial Times Deutschland (FTD), se Čína zajímá zejména o německé strojírenské podniky. Ze čtyř stovek společností, které agentura oslovila, byla čtvrtina z nich německých. Německo se tak stává pro čínské investory třetí nejatraktinvější lokalitou, po samotné Číně a USA.

Čína zahájila německé nákupní tažení ve velkém v dubnu 2011. Tehdy ohlásila státní společnost CQLT nákup německé společnosti SaarGummi, která tehdy byla v platební neschopnosti. Přesná kupní cena zůstala tajná, ale zdroje FTD hovořily o 100 milionech eur. Číňané však oznámili ambiciózní plán vrráti do roku 2013 společnost k zisku. V době převzetí byla hluboko v červených číslech. SaarGumi vyrábí i v České republice a je například dominantním dodavatelem dveřních autotěsnění.

Čínské tažení v německém průmyslu pokračuje i letos. Skupina Sany ovládla firmu Putzmeister, výrobce čerpadel na beton. A dodavatele autodílů, firmu Kiekert, získal v březnu koncern Lingyun Hebei. Další akvizice mají rychle následovat. Číňané ale svou agresivní expanzi krotí a raději než o převzetí hovoří o spolupráci.

O všem rozhoduje vláda

Čínské společnosti plní objednávku vlády. „Pětiletý vládní plán vyzývá čínské společnosti, aby výrazně expandovaly do zahraničí,“ řekl serveru Weltonline Victor Ho, partner poradenské firmy Allen & Overy v Pekingu. „Toto je začátek dlouhodobého vývoje, ne nějaká přechodná móda,“ je přesvědčen Ho.

Zdroj: E15.cz
 

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 300 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků