Chybka se vloudila, Porsche přerušilo výrobu v Lipsku

Tahle zpráva mne zaujala. Agentura Reuters oznámila, že Porsche dnes zastavilo kvůli rozvodněným řekám výrobu ve své továrně v Lipsku. Z výrobních linek zde sjíždějí SUV Cayenne a sedan Panamera.

Porsche oznámilo svým zaměstnanců, že toto opatření platí až do té doby, dokud se ničivá povodeň nepřežene.

„Máme problém s dopravou komponent ze závodu Volkswagenu z Bratislavy. Ty jsou dopravovány po železnici přes Českou republiku,“ řekl mluvčí Porsche.

Podle jeho slov denní produkce v závodě v Lipsku činí 450 vozů.

Při těchto slovech mluvčího jsem si vzpomněl na svoji loňskou návštěvu továrny Porsche v Lipsku. Tehdy mi to nedalo a zeptal jsem se ředitele Lamla, na jak dlouho dopředu jsou v továrně zásobeny.

Odpověděl mi tehdy dosti sebevědomě: „Máme zásoby náhradních dílů jen na jeden den dopředu. Tady musí vše na sebe navazovat. A navazuje. Máme to promyšlené.“

Nechci si hrát na proroka, ale už loni jsem zauvažoval ve své reportáži nad tím, co by kdyby... že stačí malý zádrhel a …
 

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků