Chtěli hlídat jízdu na červenou, místo toho jim vzrostla nehodovost

30 komentářů

Spekulace
2. února • 11:33

Opravdu jsou příčinou vyšší nehodovosti ty kamery, anebo spíš ty cedule, které na to sledování kamerami upozorňují? Kdyby tam nebylo takové upozornění, jak by to asi ovlivnilo počet nehod a výběr pokut? ;-)

Quebe
1. února • 20:52

Tyhle situace mi připomínají jednu z mých brigád na stavbě. Za celý den nemuselo být skoro vůbec nic udělané. Když přijel pan jednatel, vše stálo a padalo na tom, zda byl na staveništi pořádek - nic jiného ho nezajímalo.A přesně takhle to máme dneska - místo na cestu čumíme na tachometry a panicky to zadupáváme před semaforem, abychom nedostali flastr za projetí červené, která tam blikla před setinou sekundy. Zákonu bylo učiněno za dost. Že jsme opatřením dosáhli zhoršení bezpečnosti provozu (tedy naprostého opaku toho, proč by měl zákon vznikat a být vymáhán), asi není podstatné. Však my se k té bezpečnosti prozabíjíme, no ne?

myk
2. února • 8:43

"červené, která tam blikla před setinou sekundy" - to znamena, ze si isiel niekolko sekund na oranzovu. Ak si presiel na bliknutie cervenej, tak na zastavenie na oranzovej si mal viac nez dost casu a je to len tvoja chyba, ze si to neurobil.

Quebe
2. února • 10:32

Potud teorie a teď si řekneme, jak to často chodí v praxi. Blikne oranžová a jelikož ten za tebou dávno předtím poznal, že zelená už svítí dlouho a tím pádem brzy zhasne, je už na tobě nalepený, aby ještě stihl projet. Když to zadupneš (jiná možnost není, pokud uvažujeme 3 s interval oranžové a reakční dobu řidiče), tak do tebe napálí.Co z toho budu mít, že to není moje vina? Mám nabořené auto, možná zranění a minimálně na měsíc starosti s nepříjemným vyřizováním. Křižovatka se na několik hodin ucpe, lidé přijedou pozdě do práce. Je tohle lepší stav, než kdybych to jednoduše projel, pak ještě lepič za mnou (vše je ještě v bezpečnostním intervalu, než druhému směru blikne zelená) a vše proběhlo v pohodě? Nebylo by lepší, akceptovat realitu situace a přestat se snažit, násilím prosadit zákon ad absurdum?Tahle snaha nikdy dobrotu nedělá, protože svět takto jednoduše nefunguje.

Driver
3. února • 22:14

To se řeší tak, že se přes světla jezdí pomalu. Taky jezdí mimochodem na červenou doktoři v malém osobáku s majákem, snadno se to přehlédne, (natož umět zastavit) a už jsi na střeše. Ten, kdo se domnívá, že v Praze bude doma dřív jen proto, že jezdí jak kretén co nejrychleji, tak nebude, bude stát hned za rohem na dalších světlech, když se nic nestane, a nebo taky bude odhánět lovce nehod, co tam budou dřív než dopraváci. Nejvíc mě fascinuje, jak Takoví, co jezdí po městě za 10 - 15 L potom na dálnici jedou jak úchylové 110, aby to nežralo, najednou mají času dost, kreténi. :-))

Jig
1. února • 22:14

Však cesta do pekla je dlážděna jen dobrými úmysly.Jinak ale klobouk dolu, že zvažují stažení toho systému. U nás a stejně tak vlastně i v EU by to vyhodnotili opačně... kamery způsobily více nehod? tak tam dáme víc kamer, ono to bude fungovat. Přeci víc kamer = více bezpečnosti

eLzyx
1. února • 23:26

hlavně větší sankce, to je rozhodující.

_tD
1. února • 18:00

Muze jit jen o kratkodoby trend po prechodu na novy systém, az si lide zvyknou, muzou byt cisla zcela jina.

Krabat
1. února • 18:11

Nebudou. Už několikrát byly doloženy příklady, kdy na úsecích vybavených značkami nebo semafory regulujícími rychlost vzrostla nehodovost. Mnohdy o desítky procent. Dva příklady z Británie uváděl svého času i Top Gear. Řidiči totiž namísto dění kolem sebe sledují tachometr.

_tD
2. února • 0:49

Ano, o tom je clanek, ale jde o to, za jak dlouhou dobu byla ta statistika vytvorena, za 3 mesice? a jak dlouho byla sbirana statistika nehodovosti předtím, 20 let? při kazde zmene nastava doba po jakou se lide prizpusobuji, a dokud někdo neuvede prave ten klicovy udaj - dobu, nemá takova statistika na kratkem case/malem vzorku lidi kteří se ještě nestihli přizpůsobit, zadny smysl.
A nikdo nenuti ridice ignorovat provoz, co takhle sledovat tachometr, semafor, i provoz soucasne.

řidič
2. února • 10:16

Kdybych dnes a denně nepotkával magory, co na tom semaforu s kamerou brzděj, možná bych i souhlasil. Nicméně zkušenost hovoří jasně. Kamera, radar, úsekovka znamená snížení pozornosti řidičů.

puk123
1. února • 11:09

Neumíte překládat, diletanti! K tomu nestačí překladač od Googlu.
Vy jste to přeložili takto: Nový systém nebyl úpěšný, neboť nehodovost stoupla o 50%.
Ovšem správně počesku mělo být: Nový systém je velice úspěšný, protože výběr pokut stoupl o 50%.

Robert
1. února • 12:20

Hezky jsi to popsal a chápu,že hamižných úředníků přibývá a peněz ubývá a že je třeba někde nakrást,ale třeba kontrolovat pneumatiky nebo náhradní žárovky by bylo bezpečnější než stresovat řidiče na křižovatkách.

Neurotic
1. února • 15:06

Žárovky:-D:-D doufám, že je to vtip. A jestli to myslíš vážně tak ti dám žárovku 5minut času, žádné nářadí ani návod a měň:-D

Antiautomat
1. února • 18:05

H4 na klasickom robustnom pekaci, plus benzinak v priestore, kde sa ma zmestit diesel. Dam to potme, tak ako aj kosu vz58 ;-)

mpolan
1. února • 15:43

Za pět minut mám u svého auta vyměněné obě (Clio III. generace). Někde je svět ještě v pořádku.

OMG
2. února • 11:08

Zatímco u Modusu musíš sundat přední nárazník......vyndat světlomet ...... vyměnit žárovku..... namontovat světlomet..... namontovat nárazník....... zaplatit 1000kč.
A teď to udělej za deště na silnici.

eLzyx
1. února • 9:58

tak to je jasné ... spousta lidí se uchýlí ke zkratovitému jednání pokud je vystavena riziku sankcí. Takže místo toho, aby objektivně zhodnotili situaci a třeba křižovatkou bezpečně projeli byť pár milisekund po červené, tak jim probleskne hlavou ty voe oranžová, kamery, brzdy. Uf, stihnul jsem to. Prásk a má v kufru toho, co to nestihl.

Kankunen
1. února • 10:06

Přitom je řešení tak prosté, stačí zobrazit čas jak dlouho bude ještě zelená a pak už budeš vědět, jestli to stihneš nebo už dáš nohu z plynu.

USA
1. února • 11:20

potiz je v tom, když maj blbe natavenou delku zlute na semaforu a rejzujou na tom, jako se to stalo me.
opravili to az pote, co jsem na ne podal trestni oznameni, ale trvalo jim to skoro rok...

Honza
1. února • 14:28

Je delka oranzove nejak stanovena zakonem? Prijde mi, ze je na kazde krizovatce jinak dlouha..

Pinocchio
1. února • 16:01

Minimální délka žluté je stanovena normou (technickými podmínkami) v délce 3s.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
USA
2. února • 14:37

ano, minimum je 3 sec, coz s odrenejma usima lze pouzit ještě pro rychlost 60km/h.
pro vyssi rychlost musí byt delka zlute vyssi a pro jednoduchost lze vyjit z delky rozhledu pro zastaveni (CSN 73 6101 tabulka 10). doba zkute se prodluzuje, když je vozovka s kopce dolu.
nebo si muzes spočítat brzdnou drahu podle EHK/OSN c. 13 - pro nakladak 0.15*v + v^2/130 (v je v km/h) a k tomu si prihod vzdalenost, kterou ujedes za dobu reakce ridice (1.0sec pro mistni komunikace a 1.5sec pro ostatní silnice)
a z toho urcis dobu, za jakou to prejedes kdybys nebrzdil a takova minimalni musí byt delka zlute.
jenze urednici a policajti i s vs vzdelanim tohle nejsou schopni pochopit, nejspis trvale chybeli na hodinách fyziky. a i když soudce v rozsudku napsal uplny nesmysly, nakonec se prislusni urednici zalekli, a ten "muj" konkretni semafor nastavili tak jak ma byt..

Driver
3. února • 22:03

V CZ je 3 sec na 50 kmh a 4 sec na 70 kmh tuším. A Každá třetí křižovatka to nesplňuje. Něco Vám povím. Trestní oznámení je možností. Jinak se to nezmění. Ty semafory jsou nastaveny chybně v mnoha dalších situacích. Když jeden kamion projede na oranžovou, sestřelí motorku v druhém směru, co startuje na zelenou. Povoluje to norma? Ne! Proč to denně vidíme? ATD... Místo pokut a radarů stačí když to bude korektně nastaveno!!! A semafory na 70 kmh- když tam budou předsemafory (dvě žluté, co se rozblikají, když se blíží konec zelené) tak nehody vznikají jen výjmečně, a ty způsobují kreténi, co nikdy neměli papíry získat, protože nejsou normální!

brk77
1. února • 19:37

A proto mají pokutáři nejraději křižovatky bez oranžové. Zelená odbočovací šipečka doprava, nebo ještě raději křižovatka, co má zelenou šipku na rovno a doprava přičemž hlavní červená ještě blokuje odbočení vlevo. Oranžová není. Na takové křižovatce jsem platil 2 500,- a dostal 5 bodů, což je, když vynechám 2x špatné parkování v centru krajského města, za posledních dvacet let v autě jediná pokuta. Od té doby je pro mě dopravák synonymum pro ty nejostřejší vulgarismy.

USA
2. února • 14:43

to je tvoje blbost, ze jsi to platil
samozrejme zalezi jak rychle jsi jel a jak daleko jsi byl od semaforu když zelena sipka zhasla
to je podobny jako když vjedes na zeleznicni prejezd v okamziku když se tesne předtím rozblikaj svetla.
taky to automaticky neznamena ze jsi spachal prestupek, i když se te na to policajti nejspis budou snazit utahnout

Net
2. února • 8:31

A přitom oranžová a červená v zákoně znamenají totéž.

USA
2. února • 14:38

to je samozrejme blbost
na oranzovou projet muzes, na červenou ne
spravne je ale zluta, ne oranzova

Kostal
7. března • 19:20

Na žlutou můžeš, akorát je problém, že je tak krátká a červená se rozsvítí, těsně před tebou. To se ví a už se vybírá..

Márty
1. února • 14:40

Nějaký interval od do existuje, ale na každý křižovatce to může být jinak.

Doporučujeme

Články odjinud