Chrysler Ypsilon: Ital s jiným charakterem

Není to překlep. Jak už Fiat naznačil dříve, nyní v Anglii představil Lancii Ypsilon pod značkou Chrysler (+ 44x foto)

Jak jsme vás již informovali dříve, hlavní nadějí na renesanci 105 let staré automobilky Lancia se stává kompaktní model Ypsilon. V rámci aliančních kroků Fiat – Chrysler jsme ale v posledních měsících svědky řady zvláštních rozhodnutí, mezi které patří nahradit ve Velké Británii značku Lancia znakem Chrysleru. A Lancia, pardon Chrysler Ypsilon je první vlaštovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oba koncerny prý spolupracují na vývoji nových modelů, ale než se jich dočkáme, budou své nabídky vykrývat pouze přeznačenými verzemi stávajících modelů. Zatímco na většině evropských trhů byly vozy Chrysler přejmenovány na Lancie, v Anglii byla naopak Lancia přejmenována na Chrysler. Jak jsme si již všimli na modelech Thema nebo Flavia, Chrysler Ypsilon se od Lancie liší pouze v kosmetických detailech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kromě širokých log Chrysleru na karoserii i uvnitř ní (jejich vzhledu byl již na nové Themě přizpůsoben i nový znak Lancie) se žádné změny nekonají, samozřejmě až na přesunutí volantu vpravo. Nový Chrysler Ypsilon s karoserií dlouhou 3 800 mm se prodává výhradně s pětidveřovou karoserií a měl by na místním trhu zafungovat jako „luxusní Fiesta“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se starají alternativně s dvojicí zážehových a jedním vznětovým motorem, jež jsou bez výjimky doplněny řízeným zhášením start/stop. Základem se stává známý, atmosféricky plněný čtyřválec Fire 1,2 l s výkonem 70 koní (52 kW), točivým momentem 102 Nm a průměrnými emisemi CO2 ve výši 115 g/km. Náročnějším řidičům je určen přeplňovaný dvouválec TwinAir 0,9 l, jenž Fiatu letos vynesl titul Motor roku 2011 ve své kategorii. Pro Ypsilon je naladěn na 86 koní (63 kW) a točivý moment 145 Nm, přičemž průměrné emise CO2 se podařilo stlačit na 97 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejvýkonnějším motorem z nabídky (jak už tomu bohužel v poslední době bývá) se stává přeplňovaná vznětová jednotka MultiJet II 1,3 l, jež dává 96 koní (71 kW) a točivý moment 200 Nm již při 1 500 ot./min. Všechny motory jsou standardně kombinovány s pětistupňovými převodovkami s manuálním řazením, TwinAir může na přání dostat pětistupňovou polosamočinnou skříň.

Základní cena modelu Chrysler Ypsilon na britském trhu byla stanovena v přepočtu na 310 150 Kč včetně daní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků