Chrysler v Evropě končí. Přednost dostane Jeep

Zatímco osud automobilky Lancia (která se přestěhovala pouze na domácí italský trh, kde bude nabízet jenom malý model Ypsilon) byl zpečetěn už minulý rok, Chrysler se ještě držel. Ovšem do dvou let skončí na evropském trhu i on.

Vedení koncernu FCA (Fiat-Chrysler Automobiles) oznámilo, že značku Chrysler stáhne i z britského trhu do roku 2017. Celá divize Chrysler a Lancia tak fakticky přestanou na evropském trhu existovat. Lancia ještě pár let vydrží v domácí Itálii.

Testy | SUV | Jeep

Test Jeep Cherokee 3.2 V6: Špatný krok správným směrem  

Značky Chrysler a Lancia nedokázaly oslovit dostatečné množství zákazníků. Koncern FCA chce místo toho upřít síly do prodeje vozů značky Jeep, která se naopak neprodává ani v Evropě špatně, neboť o SUV a off-roady je zájem. Například nový Jeep Cherokee a také větší Grand Cherokee se prodávají dobře především díky moderním naftovým motorům.

Jeep rozšíří své portoflio na celkem pět modelů. Během následujících tří let přijde nejen crossover konkurující Nissanu Qashqai, ale také velké luxusní SUV Jeep Wagoneer, které bude soupeřit například s Mercedesem GLS a Range Roverem, informuje britský AutoExpress.

Chrysler PT Cruiser 1.996
Rok výroby: 2001
Stav: 161 337 km
Cena: 50 000 Kč
Chrysler 300C 2.987
Rok výroby: 2007
Stav: 195 290 km
Cena: 160 000 Kč
Jeep Cherokee 2.777
Rok výroby: 2009
Stav: 176 314 km
Cena: 280 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků