Chrysler: šestiválec Pentastar – vyroben první milion kusů

Koncern Chrysler Group vyrobil miliontý motor Pentastar V6. A stačilo mu k tomu 18 měsíců.

Teprve před rokem a půl se v michiganské motorárně Trentone začal vyrábět moderní, atmosféricky plněný zážehový šestiválec Pentastar V6. Ve vozech koncernových značek Chrysler, Dodge a Jeep tehdy nahradil šestiválcové jednotky v rozsahu objemů od 2,7 do 4,0 l a dodáván je vesměs v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou. A do dnešních dnů jej vznikl již více než milion kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Příklady zástavby motoru Pentastar V6: Dodge Journey, Chrysler 200 a Jeep Grand Cherokee 

Jednotka Pentastar V6 se v USA pro Chrysler Group stává páteří nabídky motorů napříč značkami a modely. Hlavně prostřednictvím aliance s koncernem Fiat se tyto motory navíc postupně dostávají také do Evropy v upravených verzích amerických vzorů, ale také pod kapotami Jeepu Grand Cherokee a v poslední době také kultovního Jeepu Wrangler

Klepněte pro větší obrázek
Pentastar V6, naděje Chrysler Group v oblasti zážehových pohonných jednotek

Šestiválec Pentastar disponuje objemem 3,6 l a dodává se v řadě výkonových verzí. Oproti svým předchůdcům je výkonnější i hospodárnější, ale také výrobně jednodušší. Chrysler tvrdí, že počet dílů klesl z původních 189 na pouhých 32.
 

Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 125 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2005
Stav: 163 402 km
Cena: 100 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků