Chrysler: šestiválec Pentastar – vyroben první milion kusů

Koncern Chrysler Group vyrobil miliontý motor Pentastar V6. A stačilo mu k tomu 18 měsíců.

Teprve před rokem a půl se v michiganské motorárně Trentone začal vyrábět moderní, atmosféricky plněný zážehový šestiválec Pentastar V6. Ve vozech koncernových značek Chrysler, Dodge a Jeep tehdy nahradil šestiválcové jednotky v rozsahu objemů od 2,7 do 4,0 l a dodáván je vesměs v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou. A do dnešních dnů jej vznikl již více než milion kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Příklady zástavby motoru Pentastar V6: Dodge Journey, Chrysler 200 a Jeep Grand Cherokee 

Jednotka Pentastar V6 se v USA pro Chrysler Group stává páteří nabídky motorů napříč značkami a modely. Hlavně prostřednictvím aliance s koncernem Fiat se tyto motory navíc postupně dostávají také do Evropy v upravených verzích amerických vzorů, ale také pod kapotami Jeepu Grand Cherokee a v poslední době také kultovního Jeepu Wrangler

Klepněte pro větší obrázek
Pentastar V6, naděje Chrysler Group v oblasti zážehových pohonných jednotek

Šestiválec Pentastar disponuje objemem 3,6 l a dodává se v řadě výkonových verzí. Oproti svým předchůdcům je výkonnější i hospodárnější, ale také výrobně jednodušší. Chrysler tvrdí, že počet dílů klesl z původních 189 na pouhých 32.
 

Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 1.996
Rok výroby: 2001
Stav: 161 337 km
Cena: 45 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků