Chrysler: šéfdesignér Busse si pochvaluje interiéry nových vozů

Koncern Chrysler učinil v posledních letech citelný pokrok v otázce vzhledu a kvality interiérů, zejména pak palubních desek svých nových modelů.

Je to vidět již na první pohled, ale jisté zlepšení úrovně interiérů nových vozů koncernu Chrysler potvrdilo také hodnocení magazínu Ward's Automotive, který letos v dubnu sestavil seznam deseti nejhezčích palubních desek u nových automobilů v USA. V tomto seznamu se objevily také interiéry vozů Chrysler 300 (alias Lancia Thema) a Dodge Dart.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prostory pro posádku v nových vozech skupiny Chrysler se dočkaly ocenění také od magazínu Ward's Automotive

A palubní desky se probíraly také na interních seminářích pro management Chrysler Group, jež probíhaly během tohoto týdnu v Michiganu. Na nich vystoupil také současný šéfdesignér koncernu Klaus Busse, jenž byl na své místo svého času delegován koncernem Daimler, ale setrval na něm i poté, co se Němci Chrysleru zbavili.

Fiat | Chrysler

Fiat dokončil převzetí automobilky Chrysler LLC

Klaus Busse připomněl, že hrozící bankrot v roce 2009, z nějž nakonec Chrysler Group zachránil koncern Fiat, sehrál pozitivní úlohu ve vzhledu interiérů vozů z portfolia Chrysler LLC. Po aplikaci kapitálu Fiatu se zbylí zaměstnanci Chrysleru semknuli ve společném cíli, navíc dostali k dispozici dostatek peněz a tvůrčí svobody.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiérům nových vozů skupiny Chrysler nelze upřít dojem elegance a rozmanitosti    

Zatímco interiéry tehdejší doby Busse přirovnal k „levnému plastu stříkací pistole z Číny“, třeba o novém modelu Dodge Dart hovořil jako o voze s palubní deskou „s duší“. Za příklad Busse použil také rádia: „Zvykli jsme si vložit doprostřed palubní desky cihlu a zbytek dostylizovali podle ní. Nyní sedí designéři, konstruktéři i dodavatelé ve stejné místnosti a pracují společně.“

Chrysler PT Cruiser 1.996
Rok výroby: 2001
Stav: 161 337 km
Cena: 50 000 Kč
Chrysler 300C 2.987
Rok výroby: 2007
Stav: 195 290 km
Cena: 160 000 Kč
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků