Chrysler ruší čtyřkolku pro Sebring a spol.

Pokud jste dodnes nevěděli, že Chyrysler nabízel své modely Sebring a Dodge Avenger a Caliber také s pohonem všech kol, nejste jediní. Pouze 4,4 % zákazníků typu Caliber zvlolilo v loňském modelovém roce toto provedení se systémem Borg Warner AWD, přičemž u Avengeru jich bylo 1,5 a u Sebringu dokonce jen 0,7 %. Chrysler proto pro modelový rok 2009 možnost volby pohonu všech kol z těchto modelů v tichosti stáhnul. AWD verze uvedených modelů „letěly“ jen ve chvíli jejich uvedení, záhy však poptávka prudce poklesla. Zákazníci totiž brzy posoudili poměr mezi využitelností tohoto pohonu a jeho pořizovacími i provozními náklady.

Konkurenční Ford se přitom dušuje, že u jeho vozů Fusion a Mercury Milan dosahuje podíl verzí s pohonem všech kol 20 % a hlásí, že jsou populární zvláště v severněji položených oblastech. Pravděpodobnější ale je, že vozy s pohonem všech kol hrají zvláště v USA roli spíše příkladu toho, jakých technických fines je konkrétní automobilka schopna.  

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 139 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 60 000 Kč
Chrysler Voyager 2.776
Rok výroby: 2004
Stav: 219 850 km
Cena: 60 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek