Chrysler ruší čtyřkolku pro Sebring a spol.

Pokud jste dodnes nevěděli, že Chyrysler nabízel své modely Sebring a Dodge Avenger a Caliber také s pohonem všech kol, nejste jediní. Pouze 4,4 % zákazníků typu Caliber zvlolilo v loňském modelovém roce toto provedení se systémem Borg Warner AWD, přičemž u Avengeru jich bylo 1,5 a u Sebringu dokonce jen 0,7 %. Chrysler proto pro modelový rok 2009 možnost volby pohonu všech kol z těchto modelů v tichosti stáhnul. AWD verze uvedených modelů „letěly“ jen ve chvíli jejich uvedení, záhy však poptávka prudce poklesla. Zákazníci totiž brzy posoudili poměr mezi využitelností tohoto pohonu a jeho pořizovacími i provozními náklady.

Konkurenční Ford se přitom dušuje, že u jeho vozů Fusion a Mercury Milan dosahuje podíl verzí s pohonem všech kol 20 % a hlásí, že jsou populární zvláště v severněji položených oblastech. Pravděpodobnější ale je, že vozy s pohonem všech kol hrají zvláště v USA roli spíše příkladu toho, jakých technických fines je konkrétní automobilka schopna.  

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků