Chrysler PT Cruiser je minulostí, jeho výroba definitivně skončila

Na pozadí klesajících prodejních počtů byla minulý pátek ve vší tichosti zastavena produkce modelu PT Cruiser, který sjížděl z výrobních linek mexické továrny Toluca. Přesto trvala déle, než Chrysler původně očekával - ještě před třemi léty ji plánoval ukončit v roce 2009.

Svoji pozemskou pouť však PT Cruiser odstartoval již v roce 2000 jako zdařile retrospektivně navržený vůz nabízený za přijatelnou cenu a ihend si ve své domovině vydobyl pozici ikony, vzpomeňme, že až na drobný facelift z roku 2006 se stroj prakticky obešel bez jakýchkoli zásadních modifikací. Prodeje vrcholily v roce 2001, kdy se prodalo 144 717 vozů tohoto typu, nicméně vloni jich bylo již jen 17 941 a letos pouhých 4 917. Celkově se počítadlo zastavilo na sumě 1,35 milionu vyrobených kusů.

Za zmínku stojí i fakt, že tento stroj do výroby protlačil skutečně legendární manažer Bob Lutz ve spolupráci s Bryanem Nesbittem, jenž nyní vede designérské ateliéry značky Cadillac. PT Cruiser byl původně navrhován pro značku Plymouth, jež ale v té době končila, a během své výroby se stal jedním z nejziskovějších „malých“ vozů moderní americké provenience.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Chrysler PT Cruiser po faceliftu z roku 2006
Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků