Chrysler chystá sedan se zadním pohonem

Chrysler pod křídly koncernu Fiat chytá další dech a zelenou dostanou nové modely. Dočkat se máme i nového sedanu na platformě Alfy Romeo.

Restrukturalizační plán, který letos v únoru Chrysler předkládal americké administrativě a snažil se jím přesvědčit ji o své samostatné životaschopnosti, se ukazuje být zajímavým pramenem k posuzování budoucnosti automobilů této značky. Jednak jsme z něj mohli načerpat představu o nových generacích vozů Chrysler 300 a Jeep Grand Cherokee (psali jsme o nich na tomto, resp. na tomto místě), zároveň se ale zmiňuje také o praktické podobě aliance Chrysler-Fiat, jež byla již tehdy velmi aktuální. Nyní je tento pevný svazek potvrzen a zmíněné plány dostávají ostřejší kontury.

Jedním z těchto kooperačních projektů je nový kompaktní sedan. Konstruován i výráběn bude v USA, ale po technické stránce má vycházet z platformy C-Evo od Fiatu. Tento základ přitom nyní hostí třeba Fiat Bravo a příští rok přibude Alfa Romeo Milano. To ale není vše. Podle zpravodajství serveru Automotive News se nyní u Chrysleru zvažuje zavedení nového, o něco většího sedanu, jenž má nahradit stávající, mizerně prodávané modely Chrysler Sebring a Dodge Avenger. Novinka má stanout na prodloužené platformě Fiat D-Evo, jež nyní slouží za základ Alfě 159, ovšem Chrysler má za každou cenu disponovat pohonem zadních kol! Podle dalších zdrojů však má nový sedan stanout na zkrácené plošině LX. Tu nyní nalezneme třeba na vozech Chrysler 300 nebo Dodge Charger, ale využívá ji i koncepční studie elektromobilu 200C (tu naleznete v připojené fotogalerii) prezentovaná letos v lednu v Detroitu. A je pravděpodobné, že právě tento podvozek nakonec dostane s ohledem na predikci zadního pohonu přednost. 

Vše by však mohlo skončit i syntézou obou základů, kdy pro urychlení a zlevnění vývoje budou do zkrátcené platformy LX implantovány závěsy kol i motory Fiat. A právě relativně dostupný sedan (americké) střední třídy s pohonem zadních kol by mohl být pro Chrysler velkou šancí, neboť by se na trhu s adekvátní konkurencí v podstatě nepotkal. O tom, že tento projekt bude brzdy odstartován, svědčí také jeho naprostá nutnost. Produkce Sebringu a Avengeru v michiganském závodě Sterling Heights totiž koncem tohoto roku podle plánů končí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chrysler 200C
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2006
Stav: 216 265 km
Cena: 107 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 300 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků