Chrysler chystá sedan se zadním pohonem

Chrysler pod křídly koncernu Fiat chytá další dech a zelenou dostanou nové modely. Dočkat se máme i nového sedanu na platformě Alfy Romeo.

Restrukturalizační plán, který letos v únoru Chrysler předkládal americké administrativě a snažil se jím přesvědčit ji o své samostatné životaschopnosti, se ukazuje být zajímavým pramenem k posuzování budoucnosti automobilů této značky. Jednak jsme z něj mohli načerpat představu o nových generacích vozů Chrysler 300 a Jeep Grand Cherokee (psali jsme o nich na tomto, resp. na tomto místě), zároveň se ale zmiňuje také o praktické podobě aliance Chrysler-Fiat, jež byla již tehdy velmi aktuální. Nyní je tento pevný svazek potvrzen a zmíněné plány dostávají ostřejší kontury.

Jedním z těchto kooperačních projektů je nový kompaktní sedan. Konstruován i výráběn bude v USA, ale po technické stránce má vycházet z platformy C-Evo od Fiatu. Tento základ přitom nyní hostí třeba Fiat Bravo a příští rok přibude Alfa Romeo Milano. To ale není vše. Podle zpravodajství serveru Automotive News se nyní u Chrysleru zvažuje zavedení nového, o něco většího sedanu, jenž má nahradit stávající, mizerně prodávané modely Chrysler Sebring a Dodge Avenger. Novinka má stanout na prodloužené platformě Fiat D-Evo, jež nyní slouží za základ Alfě 159, ovšem Chrysler má za každou cenu disponovat pohonem zadních kol! Podle dalších zdrojů však má nový sedan stanout na zkrácené plošině LX. Tu nyní nalezneme třeba na vozech Chrysler 300 nebo Dodge Charger, ale využívá ji i koncepční studie elektromobilu 200C (tu naleznete v připojené fotogalerii) prezentovaná letos v lednu v Detroitu. A je pravděpodobné, že právě tento podvozek nakonec dostane s ohledem na predikci zadního pohonu přednost. 

Vše by však mohlo skončit i syntézou obou základů, kdy pro urychlení a zlevnění vývoje budou do zkrátcené platformy LX implantovány závěsy kol i motory Fiat. A právě relativně dostupný sedan (americké) střední třídy s pohonem zadních kol by mohl být pro Chrysler velkou šancí, neboť by se na trhu s adekvátní konkurencí v podstatě nepotkal. O tom, že tento projekt bude brzdy odstartován, svědčí také jeho naprostá nutnost. Produkce Sebringu a Avengeru v michiganském závodě Sterling Heights totiž koncem tohoto roku podle plánů končí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chrysler 200C
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků