Chrysler chystá sedan se zadním pohonem

Chrysler pod křídly koncernu Fiat chytá další dech a zelenou dostanou nové modely. Dočkat se máme i nového sedanu na platformě Alfy Romeo.

Restrukturalizační plán, který letos v únoru Chrysler předkládal americké administrativě a snažil se jím přesvědčit ji o své samostatné životaschopnosti, se ukazuje být zajímavým pramenem k posuzování budoucnosti automobilů této značky. Jednak jsme z něj mohli načerpat představu o nových generacích vozů Chrysler 300 a Jeep Grand Cherokee (psali jsme o nich na tomto, resp. na tomto místě), zároveň se ale zmiňuje také o praktické podobě aliance Chrysler-Fiat, jež byla již tehdy velmi aktuální. Nyní je tento pevný svazek potvrzen a zmíněné plány dostávají ostřejší kontury.

Jedním z těchto kooperačních projektů je nový kompaktní sedan. Konstruován i výráběn bude v USA, ale po technické stránce má vycházet z platformy C-Evo od Fiatu. Tento základ přitom nyní hostí třeba Fiat Bravo a příští rok přibude Alfa Romeo Milano. To ale není vše. Podle zpravodajství serveru Automotive News se nyní u Chrysleru zvažuje zavedení nového, o něco většího sedanu, jenž má nahradit stávající, mizerně prodávané modely Chrysler Sebring a Dodge Avenger. Novinka má stanout na prodloužené platformě Fiat D-Evo, jež nyní slouží za základ Alfě 159, ovšem Chrysler má za každou cenu disponovat pohonem zadních kol! Podle dalších zdrojů však má nový sedan stanout na zkrácené plošině LX. Tu nyní nalezneme třeba na vozech Chrysler 300 nebo Dodge Charger, ale využívá ji i koncepční studie elektromobilu 200C (tu naleznete v připojené fotogalerii) prezentovaná letos v lednu v Detroitu. A je pravděpodobné, že právě tento podvozek nakonec dostane s ohledem na predikci zadního pohonu přednost. 

Vše by však mohlo skončit i syntézou obou základů, kdy pro urychlení a zlevnění vývoje budou do zkrátcené platformy LX implantovány závěsy kol i motory Fiat. A právě relativně dostupný sedan (americké) střední třídy s pohonem zadních kol by mohl být pro Chrysler velkou šancí, neboť by se na trhu s adekvátní konkurencí v podstatě nepotkal. O tom, že tento projekt bude brzdy odstartován, svědčí také jeho naprostá nutnost. Produkce Sebringu a Avengeru v michiganském závodě Sterling Heights totiž koncem tohoto roku podle plánů končí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chrysler 200C
Fiat Dobló cargo 1.368
Rok výroby: 2010
Stav: 53 013 km
Cena: 120 000 Kč
Fiat Scudo 1.997
Rok výroby: 2007
Stav: 133 123 km
Cena: 165 000 Kč
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 43 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek