Chrysler 300C 2011: již takřka kompletně

Nová vlajková loď Chrysleru je zde konečně již téměř v plné parádě. Podívat se poprvé můžeme i na detaily interiéru.

Postupné uvolňování Chrysleru 300C pro rok 2011 s vámi sledujeme. Poprvé jsme se mu podrobněji věnovali na tomto místě, nyní se však již zdá, že jej můžeme považovat za plně odhalený. Otázkou k diskusi je, zda můžeme 300C 2011 považovat za novou generaci, nebo jen za zásadní facelift - automobilka tvrdí to první, novináři spíše to druhé. Podobně jako v případě nového-nenového Passatu B7 ale bude hlavně na vnímání zákazníka, co pro něj dělá nový vůz opravdu novým.

Pojďme ale již k samotné „třístovce”. Její provedení připravené pro modelový rok 2011 si zachovává původní siluetu s úzkým pásem bočního zasklení a vysokou zádí se svisle orientovanými svítilnami. Nová maska chladiče má chromovaný rám a zvýrazněné vodorovné žebrování a svým pojetím připomíná nejen nové Chryslery 200 a Town & Country, ale také Hyundai Sonatu. V jeho horní části rozprostřelo svá křídla nové provedení znaku Chrysler. V nových předních svítilnách s bi-xenonovými projektory našly své místo také sady LED. Ty jsou sestaveny do tvaru písmene C a slouží dennímu svícení.

Všimneme si rozsáhlého použití chromovaných doplňků. Čelní sklo je více skloněné a většina hran byla poněkud uhlazena. Profil navíc odlehčuje nový prolis, zatímco typické, doširoka vytažené podběhy kol zůstaly zachovány. Zaobleny byly obě kapoty a zadní sdružené svítilny byly zvýrazněny chromovanými rámečky, jež vozu dodávají na dojmu luxusu. Za příplatek se nabízejí mohutné, dvacetipalcové ráfky. Ačkoli vůz zůstává věrný svému dosavadnímu pojetí, víceméně decentní změny vzhledu jej posunuly od jakéhosi gangsterského retro auta k moderně vyhlížející velké limuzíně. Jak budou tento posun hodnotit zákazníci je samozřejmě otázkou, my jej ale přijímáme kladně.

Vnější design ale pochopitelně nebude tou jedinou změnou, kterou se Chrysler 300C v provedení pro rok 2011 může pochlubit. Také v interiéru nabídne řadu komfortních prvků na výši doby. Za zmínku stojí například bezmála devítipalcový monitor palubního systému s navigačním systémem Garmin, vyhřívání i chlazení sedadel a držáků nápojů nebo dvoudílné střešní okno. Pojetí interiéru bylo kompletně přepracováno a vyznačuje se kvalitními materiály, palubní deska je obložena pravým dřevem. V nabídce příplatkové výbavy nově najdeme také vyhřívaná i chlazená sedadla čalouněná kůží Nappa nebo dvojdílnou skleněnou střechu.

O pohon se postará alternativně jeden ze dvou zážehových motorů, o dieselu zatím nepadlo slovo. Základem se stane nový šestiválec Pentastar s objemem 3,6 l, výkonem 296 koní (218 kW) a točivým momentem 353 Nm. Pokud jsou vám tyto hodnoty málo, můžete si připlatit za osmiválec HEMI o objemu 5,7 l, který je naladěn na výkon 375 koní (276 kW) a dosahuje točivého momentu 536 Nm. V obou případech na motor navazuje pětistupňová automatická převodovka a výkon se přenáší na kola zadní nápravy, přičemž za pohon všech kol si lze připlatit. Výroba bude probíhat v kanadské továrně Brampton. Chrysler 300C oslaví premiéru na lednovém detroitském autosalonu NAIAS a v showroomech se začne objevovat již v prvním čtvrtletí roku 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Chrysler 300C 2011 i s detaily interiéru
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků