Kapitoly článku:
Výbava
Samočinné převodovky v roce 1964 ještě nebyly ani u těchto velkých vozů v USA naprostou samozřejmostí. Modely Newport a 300 byly standardně vybaveny třístupňovou, manuálně řazenou převodovkou s řazením na podlaze, připlácelo se za třístupňovou samočinnou skříň Torque-Flite s kapalinovým měničem, jež jinak patřila do základní výbavy řad New Yorker a 300-K.
V katalogu září krásné obrázky; manuální převodovky měly páky vedle středové konzole
Pro motory FirePower 305 a FirePower 360 bylo možno naopak připlácet za čtyřstupňový „manuál“ kombinovaný s poměrně nezvyklým otáčkoměrem na palubní desce. Seznam příplatkové výbavy (některé prvky byly standardem pro vybrané typy) byl pro všechny modely Chrysleru dle dobové tradice velmi dlouhý.
Chrysler Newport, 1964
Najdeme v něm zejména výškově stavitelný oválný (!) volant, výškově stavitelné opěrky hlavy vpředu či tranzistorové rádio AM/FM s reproduktorem i vzadu, náročnější mohli volit i vyspělejší audiosoustavy řady Golden Tone. K dalšímu komfortu přispívaly třeba dvouzónová samočinná klimatizace s pylovým filtrem, tempomat Auto-Pilot, samosvorný diferenciál Sure-Grip, centrální zamykání nebo bezpečnostní pásy v barvě interiéru.
Vozy Chrysler byly v modelovém roce 1964 k mání v řadě verzí, škála prvků příplatkové výbavy byla nepřeberná, za zmínku stojí pohřební vůz z dílen Versteegenu
Připomeňme také elektricky stavitelné sedadlo řidiče v šesti směrech, dálkově ovládané zpětné zrcátko, elektrické rozmrazování zadního okna, determální skla, výsuvnou anténu či osvětlení odkládací schránky a zavazadlového prostoru a s trochou nadsázky seznejme, že snad kromě navigace toho u padesát let starých Chryslerů v porovnání s dnešními moderními auty o moc méně nebylo.
Chrysler v roce 1964
Byl to zkrátka facelift v podobě, jaká je běžná dodnes. Proti modelovému roku 1963 se změnily kombinace barev a materiálů pro obkladové a čalounické díly, sedany a hardtopy měly rozměrnější zadní okno, díky upravenému filtru s permanentním magnetem výrobce sliboval doživotní náplň v samočinné převodovce.
Chrysler 300
Jak z pohledu na přiložené stránky prospektu vidíte, jednotlivé modelové řady Chrysleru se na první pohled příliš nelišily, přesto byla každá z nich k dispozici v celé škále verzí karoserie. Například New Yorker jste mohli mít jako čtyřdveřový sedan se sloupkem B i bez něj či jako kombi Town & Country s až devítimístným interiérem. V Kanadě byl mimochodem prodáván i dvoudveřový hardtop.
Model 300-K byl v roce 1964 špičkovým modelem značky Chrysler a dodáván byl výhradně s dvoudveřovými karoseriemi a těmi nejvýkonnějšími motory
Olej se měnil po 4 000 mílích (6 400 km) a podvozek se mazal po 32 000 mílích (51 500 km). Chrysler výrazně zvýšil prodeje svých modelů již v modelovém roce 1963, kdy začal standardně poskytovat záruku na pět let nebo 50 000 mil (80 500 km). Vrcholem nabídky byl dvoudveřový Chrysler 300-K s pevnou, nebo plátěnou střechou, nicméně konec prvního vzepětí legendy jménem Chrysler 300 byl tehdy již blízko…
Technické údaje: Chrysler
Rok • stupeň výbavy
1964 • 300-K
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
8/2 • OHV
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 6 771 cm3
Vrtání • zdvih
106,4 mm • 95,5 mm
Nejvyšší výkon
269 kW (365 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 600 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
637 Nm při 3 200 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
7,1 s
Nejvyšší rychlost
204 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 4 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
532 l
Objem palivové nádrže
87 l
Hmotnost: provozní
1 875 kg
Prům. spotřeba: komb.
20,6 l/100 km
Rozměry: délka × šířka × výška
5 469 × 2 032 × 1 405 mm
Walter Chrysler založil společnost v roce 1925 reorganizací Maxwell Motor Company (1904). V roce 1998 uzavřel partnerství s Daimlerem, dnes silně spolupracuje s italským Fiatem.
Chrysler je nejmenší ze tří velkých amerických automobilek (vedle Fordu a General Motors). Od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.
Chrysler 300 • Chrysler Voyager